برگزاری مسابقه «مُد و پوشاک ایرانی» در پایتخت تمدن ایران

مرحله استانی مسابقات آزاد مهارت در رشته «مد و پوشاک ایرانی» با موضوع «طراحی و دوخت مانتو اجتماعی» روز یکشنبه در شهر همدان برگزار شد.

 

به گزارش گروه خبری هاتیک، مسوول مسابقه ملی مهارت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای همدان در این باره گفت: پیش از برگزاری مرحله استانی مسابقات آزاد مهارت در رشته مد و پوشاک ایرانی، این دوره از رقابت های به صورت شهرستانی برگزار و در نهایت ۴۴ تن به مرحله استانی راه یافتند.

“جمشید رحیمی” افزود: شرکت کنندگان در این رقابت ها از اتحادیه ها، مراکز فنی و حرفه ای، آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای، سازمان آموزش و پرورش، دانشگاه ها و اتحادیه پوشاک استان همدان هستند.

 

دنیای مد و لباس تولید کننده انواع مانتو شلوار اداری، مقنعه اداری حجاب ، کلاه مهمانداری ، کراوات و اولین فروشگاه اینترنتی و فروش آنلاین لباس اداری در ایران.

 

وی اظهار کرد، یک نفر از برگزیدگان به مرحله کشوری مسابقات آزاد مهارت در رشته مد و پوشاک ایرانی راه یافته و مسابقات ملی نیز به مدت ۲ روز به میزبانی استان همدان برگزار می‌شود.

مسوول مسابقه ملی مهارت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای همدان عنوان کرد، در این دوره از رقابت ها شرکت کنندگان در زمینه طراحی، الگوسازی، برش و دوخت مانتو اجتماعی به رقابت پرداختند.

“رحیمی” ادامه داد: داوران ۱۲ آیتم از جمله لایی کاری قسمت های مختلف یقه، دوخت درزهای طولی، دوخت سجاف و یقه و رعایت زوایا و صاف بودن آن، دوخت دکمه و جادکمه (مادگی)، دوخت آستین و جا انداختن آن، اتوکاری، شکل ظاهری مانتو، رعایت حداقل قد مانتو و آستین، کیفیت دوخت داخل کار و اجرای نوآوری و خلاقیت را مدنظر قرار می دهند.

 

دنیای مد و لباس ، ما را در اینستاگرام همراهی کنید: https://www.instagram.com/fashion4iranian/

 

وی هدف کلی مسابقات آزاد مهارت را ایجاد تعامل سازنده و پویا با بنگاه های آموزشی و بخش های صنعتی، اتحادیه ها، اصناف در راستای ایجاد رقابت سالم و اثرگذار میان دارندگان مهارت های فنی و حرفه ای و

تخصصی و همچنین گام برداشتن در راستای از بین بردن فقر مهارتی از میان قشرهای مختلف جامعه دانست.

“رحیمی”، کشف استعدادهای حرفه ای افراد ماهر، ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت ها، ترویج ارتقای فرهنگ مهارت آموزی و شناسایی نخبگان استادکاران مهارتی، فراهم کردن فرصت مناسب برای رقابت سالم میان استاد کاران مهارت را از دیگر اهداف برگزاری این دور از رقابت ها برشمرد.

بیشتر بخوانید:

۹ مدل کلاه مهماندارن هواپیما , کلاه آژانس هواپیمایی ۹۸

تاریخچه پیدایش مانتو و مانتو اداری در ایران و جهان

لباس محلی همدان

درباره ی J Sadeghi

مطلب پیشنهادی

لباس‎ و اکسسوری‎های مورد نیاز خانم‎ها در فصل تابستان

دنیای مد و لباس: چیزی که در فصل تابستان اهمیت دارد، راحتی و خنکی ست. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *