استراتژی های بازاریابی محتوا در حوزه مد و لباس

اساساً ماهیت مد، زیبایی و سبک و شیوه ی خلاقانه است که به نظر می رسد موضوع اسان و بسیار خوبی برای بازاریابی آنلاین باشد.

اما با این حال برندهای فشن و مد که نیازهای مشتریان خود را بخوبی درک کرده اند، می دانند فعالیت های بازاریابی آنها فراتر از انتشار تصاویر زیباست.

برندها با ارائه یک سبک خاص زندگی که مجموعه ای از عادات و شیوه های زیبا بودن را نیز شامل می شود به همراهی و تعاملی دو سویه با مخاطبان خود می رسند.

مصرف کنندگان به دنبال محتوایی جذاب و تصاویری خیره کننده هستند که در صنعت فشن و لباس به وفور وجوددارد. نگران نباشید یک استراتژی موثر محتوایی می ‌تواند به شما در همه موارد کمک کند.

ما سری مقالاتی را پیرامون استراتژی های بازاریابی در حوزه های مختلف گردآوری کرده ایم که بتدریج  منتشر می شود.

مقاله پیش رو از وب سایت scripted با عنوان استراتژی های بازاریابی محتوایی در حوزه فشن و مد تقدیم شما می شود.

بخاطر داشته باشید همه چیز درباره ی سبک زندگی است.شرکت‌های تولید کننده پوشاک زمانی بهترین بازاریابی و فروش را انجام می دهند که یک سبک و استایل را معرفی می کنند نه فقط یک لباس، یا یک شکل خاص و این امر موجب می گردد که کاربران ارتباط خود را با آنان حفظ نمایند حتی اگر قصد خرید نداشته باشند.

برندهایی نظیر  Anthropologie و Forever21 وبلاگ های تصویری دارند که به کلی محتوای غیر مرتبط با حوزه پوشاک را منتشر می کنند. وبلاگ برند Anthropologie به مقالاتی پیرامون ساختار و جنبه‌های مد و طراحی پوشاک می پردازد.

برند forever21 حجم قابل توجه ی از مقالات و اطلاعات کاربردی را با انتشار هشتگ ها و پست‌های وبلاگ درباره نحوه استفاده از اجناس، راهنمای سلامتی، زیبایی و خوش اندام بودن با نام تجاری خود و کاملاً شخصی و سفارشی سازی شده منتشر می کند.

نکته محتوایی: فراتراز بازاریابی استاندارد بروید. وبلاگ و شبکه های اجتماعی فعال بر مبنای سبک زندگی که برندتان بر آن تمرکز کرده است؛ داشته باشید، تا برند‌تان فروش کند.یک بانک اطلاعاتی از سبک موسیقی، هنر و سلایق غذایی مورد علاقه کاربران خود فراهم کنید چرا که درک سبک زندگی مصرف کننده باعث جلب اعتماد او شده و او را به یک مشتری تبدیل می‌کند.

درها را به سوی تعامل بازکنید
مد با عرضه و نمایش تصاویر زیبا همراه است. اما کاربران دوست دارند ببینند در پشت صحنه این تصاویر چه اتفاقاتی می افتد؟ کمپانی مانند ویکتوریا سکرت کلیپ هایی از پشت صحنه عکاسی های خود در صفحات اینستاگرام منتشر می کند و به کاربران نشان می دهد که در پشت تصاویر زیبا چه اقدامات و تلاش هایی انجام می گیرد.برای خلق نگاهی استثنایی و غیر معمول از برندتان، واهمه نداشته باشید اینگونه است که نظر مشتریتان را جلب خواهید کرد. آنها مکث می کنند، دقیق می شوند و به سمت شما می آیند.

برای آنکه دقیقا متوجه شوید که چطور می توانید ایده هایی خلق کنید که بر رفتار فالوورهایتان در شبکه های اجتماعی تاثیر بگذارد به وبلاگRant the Runway نگاهی بیاندازید. محتوای این وبلاگ در واقع ترکیبی از  محتواهای تولید شده توسط کاربران و نویسندگان وبلاگ است.

برند شما باید بتواند به مانند همین وبلاگ، محتوای خوبی را منتشر کرده و در جهت گسترش آن تلاش کند. از جمله محتواهای مناسب می توان به مصاحبه با طراحان لباس و مد یا نکات دقیق و کاربردی در مورد چگونگی ترکیب و هماهنگ کردن استایل ها و لباس ها با یکدیگر و یا هر نوع مشخصه و معیاری که کسب و کار شما می تواند با آنها به خوبی در بازار معرفی شود.

نکته محتوایی: وفاداری مشتریان خود را با ارائه محتوای جالب و منحصر به فرد در رابطه با برندتان، افزایش دهید.مصاحبه های اختصاصی و نکات کاربردی درباره مد و زیبایی سبب می شود تا خریداران به دنبال محتواهای اختصاصی آنلاین شما بروند حتی زمانی که بودجه آنها برای خرید تمام شده است.

در شبکه های اجتماعی بیشتر دیده شوید
بسیاری از کسب و کارها در شبکه های اجتماعی حضور دارند اما همه به روشی موثر و کارآمد از این فضا استفاده نمی کنند. وب سایت دیجی دی اخیراً گزارشی درباره ی تغییرات نامشخصی در اینستاگرام منتشر کرده است،شبکه ای که در حال حاضر بسیاری از برندهای فشن و طراحی لباس از آن استفاده می کنند.

اینستاگرام کانالی فوق العاده مفید در میان برندهای مد می‌باشد به طوری که بر فیسبوک، توییتر، لینکدین و پینترست به نسبت ۱۳ به ۱ برتری دارد. این رقم با توجه به نرخ تعامل اندازه‌گیری شده است.

اما روند کار اینستاگرام طبق یک الگوریتم ذخیره خواهد شد و این بدان معناست که شما ممکن است مجبور باشید استراتژی پست های خودرا تغییر و ارتقا دهید تا بتوانید در بازار مد بمانید و مشتریان خود را حفط کنید.

در حال حاضر برند های مد که بیشتر پست می‌گذارند، مخاطب بیشتری را جذب می‌کنند. اما زمانی که فیسبوک الگوریتمی را معرفی کرد، سایت هایی که بیشتر پست داشتند اخبار کمتری دریافت می کردند و در اصل کیفیت بر کمیت ارجعیت داشت.

الگوریتم جدید اینستاگرام چطورکیفیت را اندازه گیری خواهد کرد؟ این چیزی است که باید دید اما دیجی دی فرص براین دارد که کامنت ها بیشتر از لایک ها موثرند.

این بدان معناست که به جای به حداکثر رساندن تعداد پست هایی که شما در دنیای اینستاگرام می گذارید، می بایست بر روی عکس هایی تمرکز داشته باشید که علاقه فالورهایتان را به اندازه کافی برانگیزاند تا کامنت بگذارند یا آن را با دوستانشان به اشتراک بگذارند.

نکته محتوایی : یک استراتژی را در رسانه اجتماعی خلق کنید که بر کیفیت محتوا و جذب مخاطب تمرکز داشته باشد. ارتباطات خود را با تاثیرگذاران مد گسترش دهید. در این صورت، آنها در ارتقای برند شما همکاری خواهندداشت .تصاویر و متن‌ها را ساختار بندی کنید تا در کنار هم کار کنند.

تصاویر، پایه و اساس بازاریابی محتوایی برای برندهای مد می ‌باشند.تصاویر به مصرف کنندگان نشان می دهند که چه کالایی را می‌خرند و متن به آنها می‌گوید که چرا باید آن را بخرند.

نوشته زیر تصاویر نه تنها برای اهداف بهینه سازی جستجو لازم است، بلکه به گوگل کمک می‌کند تا وب‌سایت شرکت شما را پیدا کند و کاربرد آن برای هواداران،پیدا کردن شما در رسانه های اجتماعی است و همچنین  به جزییات کوچکی که در  فروش اسباب و لوازم باید مدنظر باشد، اشاره دارد.

دروس بازاریابی محتوایی  
صرف وقت بر روی این دروس باعث ارتقای توصیفات خلاقانه و جذاب می‌شود. این امر باعث می‌شود هر آیتم از یک قطعه نمایشی صرف، به قطعه ای با کاربردهای ضروری بر روی فضای مجازی تبدیل شود.

Nasty Gol مجموعه ای را خلق می کند و یک سبک و شیوه ی زندگی را به مشتری ارائه می‌دهد که بتواند به اشتراک بگذارند. برای افرادی که مد را دوست دارند، سایت  Nasty Gol می‌تواند به اندازه کلیک کردن به منظور خرید، جالب باشد.

نکته محتوایی: جاذبه یک قطعه یا مجموعه خاص را با کار بر روی توصیف محصولات برجسته نمایید.آن را به دیگر جنبه های زندگی گره بزنید مثل مهمانی های تابستانی با دوستان،رفتن بـــه رستوران های مجلل شهر در شب یا شهرهای رایج برای مسافرت.

یک استراتژی بازاریابی محتوایی را گسترش دهید
بازاریابی محتوایی موثر باید بیش از یک مجموعه عناصر باشد.ممکن است شما یک وبلاگ قابل توجه یا تصاویر خوب و ایده عالی در پشت تصاویر داشته باشید اما همه اینها باید به عنوان بخشی از یک استراتژی بازار‌یابی محتوایی دارای ارتباط منطقی باشند.

با نشستی کنار همکارانتان شروع کنید و بازار هدف خود را تعریف کنید. بعد از خود، درباره مشتریتان سوال کنید. سوالات ابتدایی که به شما کمک می کند تا استراتژی خودرا تعریف کنید.شامل :

•  سن و جنسیت

•  وضعیت خانوادگی

•  سطح درآمد

•  فعالیت ها و علایق

•  منابع تاثیرگذار و وبلاگ افراد مشهور ویا دیگر عوامل موثر

همین که شما به مشتریان خود دسترسی و تمرکز داشته باشید،خواهید دانست که چطور به زبان آنها صحبت کنید و این محتوای مرتبط را در جایی قرار دهید که مخاطب شما از طریق آن جذب شود چه از طریق تصاویر و امکانات یا گیرایی و جاذبه متون تولیدی.

راه های زیادی وجود دارد که شما می توانید برندتان را با علایق آنها هماهنگ کنید. با این راهنمایی ها شما می بایست تمام چیزی را که برای ایجاد محتوا نیاز دارید، داشته باشید. مواردی که نه فقط برای جذب طراحی شده بلکه مشتریان را به حامیان برند در تمام طول عمر تبدیل می‌کند.

منبع:جوهر

 

 

 

درباره ی

مطلب پیشنهادی

انواع بستن بند کفش

انواع بستن بند کفش

بند کفش و مخصوصا کفش کتانی همیشه شکلی ساده و همیشگی دارد . اما می‌توانید با کمی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *