مرضیه حاجوی که مدت ۷ سال است در زمینه طراحی و تولید محصولات عفاف و حجاب با عنوان برند “حجاب اطهر” فعالیت دارد، درباره نقش و ضرورت برپایی نمایشگاه فروش محصولات عفاف و حجاب به خبرنگار هنرآنلاین گفت: متأسفانه برخلاف سایر اقلام پوشیدنی، معرفی مراکز عرضه محصولات عفاف و حجاب با ضعف جدی روبرو است و از همین رو مخاطبان یک‌بار در سال فرصت دارند تا با حضور در نمایشگاه قرآن کریم، نیاز سالیانه خود را مرتفع سازند.

حاجوی انتظار کشیدن مخاطبان این محصولات برای تنها یک‌بار برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب آن‌هم در ذیل نمایشگاه قرآن را یک نقص برشمرد و اذعان داشت: به‌هرروی فعالان این بخش در شرایط اقتصادی موجود به‌سختی در این مسیر حرکت می‌کنند و ایجاد فرصت‌های بیشتر برای آن‌ها در راستای فروش محصولات‌شان می‌تواند کمک قابل‌توجهی به ماندگاری و پیشرفت آن‌ها در این مسیر ارائه کند.

این تولیدکننده به افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت‌ها طی یک سال گذشته اشاره و تصریح کرد: نوسانات نرخ ارز و مشکلات اقتصادی سبب شده است که قیمت‌ها افزایش‌یافته و از طرفی قدرت خرید مردم بسیار پایین آمده است. در چنین شرایطی میزان تقاضا کاهش می‌یابد و همین مسئله لزوم حمایت بیشتر از فعالان عرصه مد و لباس به‌ویژه حوزه عفاف و حجاب را تبیین می‌کند.

او در ادامه به موضوع برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب هم‌زمان با برپایی نمایشگاه قرآن کریم در مصلای تهران اشاره کرد و اذعان داشت: روزه‌داری در ماه مبارک رمضان سبب ضعف و ناتوانی افراد روزه‌دار می‌شود و همین امر کار را برای ما و مردم دشواری می‌سازد.

حاجوی گفت: این پیشنهاد از سوی مخاطبان و مشتریان محصولات ما بارها عنوان‌شده و بدون شک برپایی این نمایشگاه در دیگر ایام سال دستاوردهای بیشتری به دنبال خواهد داشت.

او در خاتمه به تهویه نامناسب و وجود پله برای دسترسی به بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن کریم اشاره کرد و گفت: امیدواریم در سال آینده، این مشکلات مرتفع و شرایط بهتری برای غرفه داران در این نمایشگاه فراهم شود.

بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از تاریخ ۲۲ اردیبهشت تا چهارم خرداد برگزار می‌شود و همچون سال‌های گذشته، بخش عفاف و حجاب نمایشگاه در ذیل این رویداد از ساعت ۱۷ تا ۲۴ مشغول به ارائه آثار این حوزه به علاقه‌مندان و مراجعه‌کنندگان است.

منبع:هنرآنلاین