انجمن پوشاک مدارس ایران با انتشار فراخوان عضویت در بخش‌های مختلف شامل طراحان، تولیدکنندگان پوشاک، بافندگان پارچه و نخ، تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان ملزومات و خرج کار پوشاک مدارس، فرهنگیان، دانشگاه‌ها، مؤسسات و آموزشگاه‌های مد و لباس، اتحادیه و عضو افتخاری، فعالیت خود را به شکل رسمی آغاز کرده و از بدو شکل‌گیری، اهداف و مأموریت‌های مشخصی را در مسیر راه خود تبیین کرده است.
اهداف و مأموریت‌های کلان انجمن فرهنگی هنری طراحان و تولیدکنندگان پوشاک مدارس ایران مندرج در سایت انجمن به نشانی www.iranmodeschool.com در این مطلب بازنشر می‌شود تا مخاطبان با آگاهی از ظرفیت‌های این مجموعه در مسیر همراهی با این تشکل، گام‌های مؤثر را بردارند.
جهت دیدن مدل های بیشتر اینجا کلیک کنید
۱٫ استعدادیابی، ساماندهی و ارتقاء سطح آموزش و مهارت‌های تخصصی اعضا در حوزه پوشاک مدارس
۲٫ برنامه‌ریزی و پیگیری در جهت توانمندسازی و افزایش ظرفیت‌های تولید و انتقال نوآوری و تکنولوژی
۳٫ جمع‌آوری مستمر آمار و اطلاعات صنفی و تجزیه‌وتحلیل آن جهت بررسی و تحقیق درباره مشکلات و شناخت نیازها و اولویت‌های اعضا و تأمین نیروی انسـانی موردنیاز با ایـجاد بانک اطلاعاتی در رسانه‌های مجــازی و مکتوب برای تمام عوامل حوزه پوشاک مدارس
۴٫ بررسی و تحقیق درباره مشکلات و نارسایی‌های اقتصادی، شغلی و مهارتی در جهت افزایش بهره‌وری و سطح کیفی خدمات و ارائه پیشنهاد اصلاحی، علمی و عملی به اعضا، مدیران و مسئولان مربوط
۵٫ حمایت از منافع صنفی و حرفه‌ای اعضا و استیفـای حقوق و خواست‌های مشروع و قانونی آن‌ها از طریق ارائه پیشنهاد و ایجاد زمینه مناسب و جلب پشتیبانی مراجع و سازمان‌های دولتی و ملی
۶٫ ارائه خدمات مشورتی و اجرایی در حوزه تخصصی انجمن به اشخاص حقیقی و حقوقی
۷٫ ارائه خدمات حقوقی صنفی و حرفه‌ای به اعضا
۸٫ پذیرش امر داوری اعم از تعیین داور در چارچوب فعالیت انجمن
۹٫ همکاری و مشـارکت با سازمان‌های دولتی و غیردولتی ازجمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش‌وپرورش، شهرداری، اتحادیه‌ها وسایرارگان ها جهت برگزاری جشنواره‌ها، کارگاه‌های آموزشی، همایش‌های تخصصی و…
۱۰٫ همکاری با سایر تشکل‌های صنفی و انجام سایر وظایف و اختیاراتی که به‌موجب مقررات قانونی بر عهده انجمن قرارداده شده یا خواهد شد.
۱۱٫ برقراری ارتباط میان طراحان و تولیدکنندگان و معرفی طراحان و تولیدکنندگان برترازطریق جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های ویژه لباس مدرسه به مدیران مدارس
۱۲٫ برگزاری مسابقات طراحی لباس فرم مدرسه با مشارکت آموزش‌وپرورش در مدارس کشور و به‌کارگیری ایده‌ها و طرح‌های برگزیده دانش‌آموزی برای تقویت حس مشارکت دانش آموزان در انتخاب لباس فرم آن‌ها
۱۳٫ آموزش طراحان به‌صورت تخـصصی با توجـه به همه معیارهای روانشـناسی طـرح و رنگ و آشـنایی آن‌ها با مظاهر تهاجم فرهنگی غرب
جهت دیدن مانتوشلوارهای اداری اینجا کلیک کنید.
۱۴٫ مشاوره و آموزش در زمینه بازاریابی، طراحی، تولید و روش‌های متنوع توزیع و مشتری مداری
۱۵٫ تحقیق و پژوهش در زمیـنه آنـاتومی اندام کودکان و نوجوانان ایـرانی و تلاش برای تهیه جـدول سایزبندی کودکان و نوجوانان ویژه لباس فرم مدارس
۱۶٫ تعامل با فعالان صـنعت نسـاجی برای پژوهـش و تحقیق در مورد ارائه طرح‌ها و جنس‌های متنوع پارچه با الیاف طبیعی متناسب با نیاز دانش آموزان و معرفی آن به تولیدکنندگان و مدیران مدارس
۱۷٫ حمایت از تولیدکنندگان برتـر و تشـویق آن‌ها برای ایجاد رقـابت سالم در مسـیر توسـعه و رونـق تولید و استفاده از طرح‌های دارنده کد شیما و ترغیب آن‌ها در به‌کارگیری طراحان پارچه و لباس
۱۸٫ به‌کارگیری ظرفیت‌های متنوع لباس‌های اقـوام هر منـطقه، برای طـراحی لباس فــرم مدارس بر اسـاس شرایـط جـغرافـیایی
۱۹٫ ایجاد سـامانه نظـرسنجی در فضـای مجـازی و معرفی طرح‌های پرکاربرد در سطح کشور
۲۰٫ آشنایی ذائقه کودکان با طرح‌ها و مدل‌های برگرفـته از المان‌های فرهنگی و بومی از طـریق لباس فرم مدرسه برای جـریان سازی در حوزه مد و لباس ایرانی- اسلامی از دوره مهدکودک و دبستان
۲۱٫ توسـعه و تعمیق آگاهی برای جایگاه لباس فرم مدرسه به‌عنوان کالای فرهـنگی و کاربردی برای کاهش هزینه پوشاک خانوار و جلوگیری از تهاجم فرهنگی غرب و ترویج مدگرایی کاذب در پوشش و آرایش
۲۲٫ معرفی ویژگی لباس مناسـب و تأثیر آن در نـحوه یادگـیری، ضریب هوشی و آرامش روحی و ایجاد محدوده آسـایش دانش آموزان در فضای مدرسه
۲۳٫ معرفی نماینده انجـمن فرهنگی و هـنری طـراحان تولیدکنندگان پوشاک مدارس ایران برای شرکت در جـلسات و نشست‌های کارگروه ساماندهی مد و لباس با آموزش‌وپرورش و ارائه راهکار جهت تهیه و تبیین هرچه بهتر دستورالعمل‌های اجرایی برای تحقق اهداف مندرج در بند (ب) ماده ۷ آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی مد و لباس ایرانی – اسلامی و به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های حوزه پوشاک کشور در زمینه لباس فرم مدارس
۲۴٫ ایجاد نمایندگی و آموزشگاه‌های علمی- کاربردی انجـمن در سطح کشور برای ارائه کلیه خـدمات آموزشی و فنـی به‌صورت فراگیر در همه نقاط کشور