انواع چرخ های صنعتی مورد استفاده در تولید حرفه ای پوشاک

راسته دوز :یکی از قابلیت های ویژه ای که این نوع چرخ صنعتی کارگاهی راسته دوز دارد این است که برای انواع دوخت به صورت مستقیم و همین طور دوخت راسته کاربرد دارد.با توجه به این که چرخ راسته دوز دارای سرعت بالایی هنگام دوخت و آماده شدن کار دارد مورد توجه تولید کنندگان پوشاک قرار می گیرد.
قدرت دوخت چرخ راسته دوز با در نظر گرفتن نوع پارچه هایی که می دوزد در انواع ظریف دوز و ضخیم دوز و مدل هایی که فوق ضخیم دوز هستند متفاوت است.

دوسوزن و دوماکو: چرخ خیاطی دوسوزن دوماکو جهت دوخت دو ردیف به صورت موازی مورد استفاده قرا میگیرد چرخ دوسوزن دوماکو در نوع دو سوزن دو ماکو ثابت و دو سوزن دو ماکو استپ دار تولید میشود .

دو سوزن دوماکو استپ دار جهت دوخت دو ردیفه با قابلیت دوخت زوایای کار بدون تلاقی دو دوخت مورد استفاده قرار می گیرد .

الیک : چرخ خیاطی الیک جهت مقاوم سازی دو درز که تلاقی پیدا میکنند  مورد استفاده قرار میگیرد همچنین در کنار جیب های شلوار،جیب های داخلی کت و در بعضی موارد جهت تزیین  بکار گرفته می شود.

بانتو : این دستگاه تخصصی جهت دوخت زیبا و نما دوزی  لبه کت ،پیراهن و ……  بکار گرفته می شود .

دوپایه : چرخ دو پایه مناسب دوخت انواع پارچه های ضخیم مانند برزنت،چرم،پارچه های مبلمان و…… برای تولید انواع مبلمان خانگی و اداری،دوخت چرم،چادر برزنتی مناسب می باشد.

بهترین برند  چرخ خیاطی صنعتی دو پایه موجود در بازار تیپیکال،کپیتال،اس جی جمسی و زوجی می باشد.

دگمه دوز: این چرخ خیاطی در دو نوع نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک ارائه میشود و توانایی دوخت دکمه های دوسوراخ,چهار سوراخ و دوخت به صورت معمولی و ضربدری را دارا می باشد.

سه سوزن سه قلاب: چرخ خیاطی خیاطی سه سوزن سه قلاب جهت دوخت حلقه آستین پیراهن به صورت سه ردیفه و دو یا تک ردیفه دوخت استفاده می شود.کاربرد دیگر این مدل از چرخ خیاطی عبارتست از دوخت کناره جیب ها و جلوی فاق شلوار جین و همچنین هر نقطه از کار به صورت تزیینی میباشد.

مادگی: چرخ خیاطی مادگی زن مخصوص  دوختن جا دکمه برای کت، شلوار، پالتو و انواع لباس است. این چرخ خیاطی  کلیه عملیات دوخت وبرش جادکمه را به طور اتوماتیک انجام می‌دهد. 

چرخ مادگی زن در دونوع خانگی و صنعتی می باشد که چرخ خیاطی صنعتی در مدل های مادگی خطی،مادگی چشمی می باشد.

نمادوز:جهت عملیات نمادوزی و زیبا سازی انواع پوشاک و لوازم پارچه ­ای و چرم­های مصنوعی از انواع مختلف دستگاه نمازن استفاده می­شود.دستگاه نمادوز کامپیوتری برای انجام کارهای نمادوزی در صنعت اتوماتیک دوخت و دوز استفاده می­شود. سرعت دستگاه خیاطی نمازن کامپیوتری ۳۰۰۰ بخیه در دقیقه است. این دستگاه در کارگاه­های تولیدی و کارخانه­ های تولید پوشاک در زیباسازی انواع تی شرت، پیراهن و شلوار کاربرد بیشتری دارد. در دوخت انواع گلدوزی­های تک رنگ که برای انواع مارک لباس­ها کاربرد دارد نیز از این دستگاه نمادوز استفاده می­شود. این دستگاه قابلیت آن را دارد که طرح مورد نظر را توسط نرم افزارهای گلدوزی ایجاد نموده  و فایل آماده شده با خروجی dst را از طریق فلش حافظه به دستگاه نمازن انتقال داده و دوخت یا گدوزی را طبق طرح و توسط دستگاه انجام دهد.

پس دوز: جهت تا زدن لبه های لباس استفاده میشود.

کابویی: چرخ خیاطی کابویی مخصوص دوخت شلوار جین،کتان،انواع پیراهن مردانه جهت استحکام دوخت و همچنین حذف سردوز ودر جهت تمیزی دوخت داخل محصول مورد استفاده قرار میگیرد.

کمر کش:
دارای سیستم دوخت کمر به‌صورت پیوسته است و این سیستم (Waist banel) به‌صورت کامل به دستگاه نصب و قسمت برش پارچه به‌صورت خودکار است و بر اساس درخواست مشتری عملیات را انجام می‌دهد.

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *