بهترین شهرها برای سفر در فصل بهار کدامند؟

خیلی‌ها بهار را زیباترین فصل سال می‌دانند، چرا که در این فصل با رستاخیز طبیعت همه جا زیبا و سرسبز می‌شود چنانکه گویی روح زندگی در جان طبیعت دمیده شده است. به همین دلیل نیز خیلی‌ها بهار را بهترین فصل سفر می‌دانند. اگر شما هم قصد دارید در بهار سفر کنید و نمی‌دانید کدام شهر را به عنوان مقصد برگزینید، با ما همراه باشید.در این مطلب چند مقصد خوب برای سفرهای بهاری در ایران را معرفی کرده‌ است.

اصفهان

اصفهان یکی از پرمسافرترین شهرهای ایران است که در هر تعطیلاتی و در هر فصلی شلوغ است، اما به دلیل آب‌وهوای نسبتا گرم و خشکی که دارد در فصل بهار هوای بهتر و مطلوب‌تری دارد. در واقع بهترین فصل سفر برای سفر به اصفهان نیمه اول فصل بهار است اما باید در نظر داشته باشید که در ایام نوروز اصفهان یکی از شلوغ‌ترین شهرهاست.

آنچه اصفهان را به یکی از زیباترین شهرهای ایران تبدیل کرده آثار تاریخی پرشمار و زیبای آن است که معروف‌ترینشان سی‌وسه پل است. سی‌وسه، پل شاهکار معماری دوره صفویه است که وقتی زاینده‌رود آب داشته باشد زیبایی‌ کم‌نظیری دارد. سی‌وسه پل در شب نیز زیبایی و حال‌وهوای خاصی دارد. عمارت عالی‌قاپو، میدان نقش جهان، باغ و عمارت چهل‌ستون، آتشگاه‌ کوه‌ سنگی، منار جنبان‌،  پل‌ خواجو (شاهی‌)، هشت بهشت، کوه صفه، باغ پرندگان، بازار امام اصفهان، مسجد شیخ لطف‌الله و کلیسای وانک از جمله زیباترین و مشهورترین دیدنی‌های اصفهان هستند.

دزفول

 یکی از سرسبزترین و زیباترین استان‌های ایران در فصل بهار خوزستان است. دشت‌های پهناور و سرسبز، آبشارهای دیدنی و رودخانه‌های خروشان این استان در بهار زیبایی کم‌نظیری دارند. دزفول، یکی از زیباترین شهرهای خوزستان است که در بهار از همیشه زیباتر می‌شود. شهری که اولین پل دنیا و بلندترین آبشار خاورمیانه را دارد. در دزفول طیف گسترده‌ای از جاذبه‌های دیدنی متنوع وجود دارد و چه علاقمند به بازدید از آثار تاریخی باشید و چه طرفدار طبیعت‌گردی از سفر به این شهر لذت خواهید برد.

پل تاریخی دزفول بر روی رودخانه دز که از مهم‌ترین و پرآب‌ترین رودخانه‌های ایران است مهم‌ترین اثر تاریخی دزفول است. آسیاب‌ آبی دزفول، آرامگاه یعقوب لیث، بازار قدیم دزفول، خانه تیزنو و مسجد جامع دزفول از جمله دیگر آثار تاریخی این شهر هستند. جاذبه‌های طبیعی دزفول از جاذبه‌های تاریخی‌اش بیشتر و متنوع‌ترند. پارک ساحلی رعنا، آبشار شِوی (بلدترین آبشار خاورمیانه)، پارک جنگلی لادن، پارک جنگلی میلاد، دره توبیرون، دریاچه شهیون، دریاچه میانه، دره کول خرسان و بیشه عباس‌آباد از جمله جاذبه‌های طبیعی دزفول هستند.

کاشان

یکی از شهرهایی که در فصل بهار جذابیت بسیار زیادی دارد کاشان است. مراسم گلاب‌گیری در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و همین مسئله خیلی‌ها را راهی کاشان می‌کند. در بهار، باغ فین کاشان که یکی از زیباترین نمونه‌های باغ ایرانی است، دل‌انگیزتر و چشم‌نوازتر می‌شود. هم‌چنین از آنجایی که کاشان شهری کویری است در فصل بهار هوایی معتدل و مناسب دارد. علاوه بر باغ فین، کاشان آثار تاریخی دیگری نیز دارد. خانه‌های تاریخی بسیار زیادی در کاشان هستند که شهرت بسیاری دارند. خانه بروجردی‌ها، خانه عامری و خانه منوچهری از جمله معروف‌ترین این خانه‌ها هستند. بازار سنتی کاشان هم با تیمچه‌ها و سراهای تاریخی مختلفی که دارد مکانی بسیار دیدنی محسوب می‌شود. همچنین شهر تاریخی نوش‌آباد و تپه سیلک آثار تاریخی ارزشمندی هستند که از دوران ایران پیش از اسلام برجای مانده‌اند.

یزد

شهر زیبای یزد به دلیل خانه‌های خشتی بادگیر و معماری درخشان و متمایزش، شهرتی جهانی دارد. اگرچه یزد فهرست طولانی‌ای از آثار تاریخی ارزشمند و دیدنی دارد، ولی علاوه بر جاهای معروفی مثل مسجد جامع کبیر یزد، مجموعه امیر چخماق، بقعه دوازده امام، زندان اسکندر، مجموعه حمام خان و بازار خان، خانه لاری‌ها، آتشکده بهرام، موزه آینه و روشنایی، بازار سرپوشیده یزد و باغ دولت‌آباد، کوچه پس‌کوچه‌های یزد نیز به تنهایی جاذبه گردشگری محسوب می‌شوند.

کمتر کسی است که از قدم زدن در کوچه‌هایی که بوی تاریخ می‌دهند و تماشای خانه‌های خشتی با معماری کویری، غرق در لذت نشود. یزد، آب‌وهوایی شبیه به کاشان دارد و در فصل بهار هوایش بهتر است.

درباره ی

مطلب پیشنهادی

تفریح در آخر هفته های رمضانی تهران

میزبانی از شما در بیشتر جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های دیدنی و مراکز تفریحی این روزها از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *