توصیه هایی برای انتخاب کفش پاشنه بلند راحت و زیبا

کفش­ های پاشنه بلند، به خصوص پاشنه های باریک، یکی از آیتم های مورد علاقه طرفداران مد و فشن هستند. همگام بودن با مد، کار آسانی نیست؛ اگر به کفش های پاشنه بلندتان وابسته اید، احتمالا با عوارضی مثل میخچه، پینه و صافی کف پا مواجه هستید. اما خوشبختانه راه­ هایی جهت کم کردن این آسیب­ ها وجود دارد. در ادامه همین مقاله با راهکارهایی برای انتخاب کفش پاشنه بلند مناسب خود آشنا خواهید شد.

کفشی را پیدا کنید که فضای کافی برای انگشت هایتان داشته باشد؛ کفشی که به اندازه کافی پهن نباشد و یا موجب جمع شدن انگشت ها گردد، قطعا سبب بروز درد در پاهایتان خواهد شد. اگرهمیشه کفش پاشنه بلند با پنجه تنگ بپوشید، احتمال ابتلا به انگشت میخچه، پینه و ورم پا افزایش می یابد.

  • کفش پنجه گرد و نیمه گرد یا بادامی شکل، نسبت به کفش های نوک باریک، فضای بیشتری برای انگشت ها دارد.
  • کفش های نوک باریک که کمی حالت گرد دارند، ازمدل های بسیار باریک و کلاسیک راحت تر هستند.
  • کفشی که پنجه آن پهن تر است، نسبت به پنجه کوتاه، فضای بهتری برای انگشت ها ایجاد می کند؛ مثلا کفش نوک باریک با پنجه بلند، راحت تر از کفش نوک گرد با پنجه کوتاه است.

به این نکته توجه داشته باشید که تنها تا زمانی که کفش هایتان را خارج از خانه نپوشیده اید، امکان تعویض شان وجود دارد. هر اندازه می توانید آن ها را در خانه پوشیده و با آنها قدم بزنید؛ حتی در هنگام آشپزی، شستن ظرف ها و لباس ها نیز آنها را بپوشید. بهتر است کفش ها چندین ساعت در پای شما باشند؛ چون ممکن است کفشی در ابتدا راحت به نظر برسد، اما پس از گذشت چند ساعت یا حتی چند دقیقه پاها را اذیت کند.

  • طبیعی است که با کفش پاشنه بلند، قدم های کوتاه تری بردارید؛ هر قدر پاشنه کفش تان بلندتر باشد، قدم های شما کوتاه تر خواهد بود. پس سعی نکنید مثل زمانی که کتانی به پا دارید، قدم های بلند بردارید.
  • وقتی با کفش پاشنه بلند راه می روید، مطمئن شوید که پاشنه ها کاملا عمودی باشند و اجازه ندهید کج شوند؛ در این صورت ممکن است پای تان پیچ خورده و زمین بخورید.

زمانی که کفش پاشنه بلند می پوشید، بیشترین فشار به پنجه پا می آید. بالشتک مناسب در زیر پنجه، راحتی شما را چندین برابر می کند؛ پس قبل از خرید کفش، حتما آن را بررسی کنید.

  • اگر کفش پاشنه بلند، بالشتک مناسبی ندارد، می توانید داخل آن کفی بگذارید. کفی ممکن است کامل، سه چهارم، نیمه یا فقط در قسمت پنجه باشد.
  • اگر از کفی استفاده می کنید، مراقب فضای کافی برای انگشت های خود باشید.

هر چه کفش پایدارتر و مطمئن تر باشد، احساس راحتی بیشتری خواهید داشت. علاوه بر ارتفاع پاشنه و فضای پنجه، ویژگی های طراحی دیگری نیز وجود دارند که راحتی کفش را بیشتر می کنند.

  • کفش هایی با پاشنه پهن بپوشید. هر چه پاشنه پهن تر باشد، کفش راحت تر خواهد بود.
  • کفش هایی که جنس کفی آن ها پلاستیکی یا چوبی است، سفت تر بوده و راه رفتن با آن ها سخت ترخواهد بود. به دنبال کفش هایی با کفی چرم یا پلاستیکی باشید.
  • کفش های پشت بند دار، پاشنه بلند هایی با بند دور مچی، کفش های جلو باز و بوت های پاشنه بلند، نسبت به انواع کفش های جلو بسته و صندل های بندی راحت تر هستند. هر چه پای شما در کفش آزاد تر باشد، سخت تر راه خواهید رفت.

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *