سرگذشت برند والنتینو

کمپانی VALENTINO در سال ۱۹۵۹ توسط Valentino Garavani در رم ایتالیا تاسیس شد.

وی با کمک پدر و بعدها یکی از دوستان نزدیکش به نام Giancarlo Giammetti این برند را راه اندازی کرده و  به موفقیت های زیادی دست یافتند.

هنگامی که Giammetti شراکت را با والنتینو آغاز کرد، وی در وضعیت بد مالی و در حال ورشکستگی بود اما با کمکهای Giammetti به روزهای خوب خود رسیدند.

اواخر دهه ۶۰ میلادی از وی بعنوان استاد طراحی یاد می شد و جایزه Neiman Marcus که معادل جایزه اسکار در زمینه مد بود را دریافت کرد و همین امر افراد مشهور دنیا را از قبیل: فرح دیبا، بیگم آقا خان، ژاکلین کندی، الیزابت تیلور و پرنسس مارگارت را به سمت والنتینو کشید.
در سال ۱۹۹۸ امتیاز این برند به کمپانی HDP و سپس به کمپانی Marzotto غول نساجی ایتالیا در میلان فروخته شد.

سرگذشت برند والنتینو

حتما بخوانید: با برند ویکتوریا سکرت بیشتر آشنا شوید

“من خوب میدانم که زنان چه چیزی میخواهند؛ آنها میواهند که زیبا باشند.” این جمله معروف والنتینو کلمنته لودوویکوطراح مشهور ایتالیاییست. برندی کاملا زنانه که مانند هر برند شناخته شده دیگری سرگذشت مخصوص به خودش را دارد.

والنتینو کلمنته لودوویکو در می ۱۹۳۲ در شهر ووگرا به دنیا آمد. او طراح موفق ایتالیایی و موسس کمپانی و برند والنتینو SPA میباشد. او در جوانی ایتالیا را برای تحصیل و یاد گرفتن هنرهای زیبا ترک کرد و به پاریس رفت.

در آنجا در مدرسه عالی هنر های زیبا و بعد در سندیکای مد در فرانسه به تحصیل پرداخت. وی پس از بازگشت به کشورش یکی از تاثیرگذارترین افراد در ایتالیا شد و از رئیس جمهور ایتالیا نشان شایستگی دریافت کرد.

والنتینو قبل از تاسیس برند خودش با برند هایی چون ژاک فت و بالنسیاگا همکاری میکرده است. او با کمک پدر و دوستش اولین گام ها را برای برندش برداشت و برند اختصاصی خودش را با نام والنتینو SPA راه اندازی کرد.

تاریخچه برند والنتینو

حتما بخوانید: برند بوتگاونتا

این کمپانی در سال ۱۹۵۹ در شهر رم ایتالیا تاسیس شد. اما حدودا سه سال طول کشید تا راه موفقیت خود را طی کند و به عرصه جهانی قدم بگذارد. شروع شهرت و درخشش او در اولین حضور بین المللی والنتینو در سال ۱۹۶۲ در شهر فلورانس بود که پایتخت مد ایتالیا در آن زمان بشمار می رفت. اولین فشن شو والنتینو جوان در کاخ پتزی مورد استقبال بی نظیری قرار گرفت.

والنتینو در همان ابتدا تناژ خاصی از رنگ قرمز را انتخاب کرد که بسیار معروف شد و بعضی ها به آن red valentino میگفتند. او هرساله در فشن شو های خود یک لباس قرمز طراحی میکند.

لوگو این برنند که حرف وی ( V ) می باشد به خاطر پیروزی های متعدد او طراحی شد.

والنتینو در طی این پنجاه سال تلاشی که داشته است برای افراد مشهوری چون الیزابت تیلور لباس دوخته است و هنرمندان زیادی با لباس های وی به روی فرش قرمز رفته اند.

در اواخر دهه ۶۰ میلادی از او بعنوان استاد طراحی یاد میشد و جایزه Neiman Marcus که معادل جایزه اسکار در زمینه مد بود را دریافت کرد و همین باعث شد افراد مشهور دنیا را از قبیل: فرح دیبا، بیگم آقا خان، ژاکلین کندی و پرنسس مارگارت را به سمت والنتینو کشید.

موفقیت برند والنتینو را میتوان در سالهای ۱۹۶۲ تا ۱۹۶۷ مشاهده کرد.

این برند ایتالیایی در کشور هایی از جمله پاریس، آمریکا و اسپانیا خانه های مد خود را راه اندازی کرده است. یکی از دلایل مشهور شدن وی در آمریکا این هست که بانوی اول آمریکا ژاکلین کندی از طراحی های این برند خوشش آمد و لباس خود را از والنتینو تهیه کرد.

بحران های والنتینو

حتما بخوانید: تاریخچه ای مختصر از برند منگو

والنتینو در سال ۲۰۰۷ اعلام کرد که در سال ۲۰۰۸ این برند ورشکست خواهد شد و خود او در سال ۲۰۰۸ بازنشت خواهد شد. این کمپانی به رئیس شرکت فیات فروخته شد. البته والنتینو در این سالها ارتباط نزدیکی با شرکت داشت و بسیار فعال بود.

در سال ۲۰۰۷ ، او اعلام کرد که آخرین شوی خود را در ماه ژانویه ی سال جاری برگزار می کند. این شوی نهایی در موزه رودین در پاریس برگزار شد.

این برند بعد از والنتینو طراحان دیگری را در خود قرار داده و همچنان راه موفقیت خود را طی میکند.

ماریا گرازیا با همکاری پیر پائولو پیکیولی توانستند درامد والنتینو را به یک میلیارد دلار برسانند. این دو در سال ۲۰۱۶ از یکدیگر جدا شدند، ماریا گرازیا به خانه مد دیور پیوست و در حال حاضر تنها مدیر والنتینو است.

والنتینو در سال ۲۰۱۲ نمایشگاهی از اثار والنتینو برگزار کرد که مورد توجه فعالان این عرصه قرار گرفت.

عطر و ادکلن والنتینو

والنتینو در سال ۱۹۷۸ وارد دنیای عطر شو و اولین عطر خود را با نام والنتینو کلاسیک روانه بازار کرد. در این زمینه نیز موفقیت  های چشم گیری بدست آورد.

 از جمله عطر، ادکلن، ادوپرفیوم و ادوتویلت های محبوب و پر طرفدار این برند می توان به والنتینو والنتینا،والنتینو دونا زنانه و والنتینو اومو مردانه اشاره کرد.

حتما بخوانید: برند سیکو

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *