مایشگر ثانویه LG Dual Screen ؛ پاسخ ال جی به موج هیجان گوشی های خمیده

دنیای مد و لباس، نمایشگر ثانویه LG Dual Screen یک وسیله‌ی جانبی مخصوص گوشی ال جی وی ۵۰ است. نمایشگر دوگانه ال جی در اصل یک قاب است که به گوشی متصل شده و نمایشگر ۶ اینچی دیگری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

پس از ماه‌ها درز شایعات مختلف٬ گوشی هوشمند جدید ال جی وی ۵۰ با پردازنده اسنپدراگون ٬۸۵۵ سیستم خنک کننده بهبود پیدا کرده٬ باتری بزرگ‌تر و فناوری جذاب ۵G معرفی شد. V50 نخستین گوشی ۵ جی گوشی ساز کره‌ای٬ ال جی است که با یک وسیله‌ی جانبی جدید عرضه خواهد شد: آن نمایشگر ثانویه LG Dual Screen مخصوص جدیدترین پرچمدار این کمپانی است.بیشتر بخوانید:

ال جی وی ۵۰ تینکیو به عنوان اولین گوشی ۵G ال جی رونمایی شد

LG Dual Screen در اصل یک قاب محافظ با یک نمایشگر OLED در داخلش است. خود گوشی به یک نمایشگر ۶٫۴ اینچی تجهیز شده٬ در حالی که این نمایشگر ثانویه دارای ابعاد ۶٫۲ اینچ بوده و حاشیه‌های آن بزرگ‌تر از نمایشگر اصلی است. ما در کنگره جهانی موبایل بارسلون موفق به استفاده از این قاب شدیم و می‌خواهیم در این مقاله٬ مزایا و معایب آن را با شما درمیان بگذاریم.

مزایای نمایشگر ثانویه LG Dual Screen

با مزایای نمایشگر ثانویه LG Dual Screen مخصوص گوشی ال جی وی ۵۰ شروع می‌کنیم. من مطمئنم که تقاضا برای فضای بیشتر نمایشگرها زیاد است. هرچه تولیدکنندگان نمایشگرها بتوانند فضای بیشتری را در اندازه‌ی کوچکتری ارائه کنند٬ قیمت آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. در واقع ال جی وی ۵۰ با وسیله‌ی جانبی ال جی به نام Dual Screen باعث شده که یک نمایشگر واحد دوبرابری را بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های هنگفت در اختیار داشته باشید.

ضخامتی که بعد از اتصال این قاب به گوشی افزوده می‌شود زیاد نیست و اینکه جیب شلوار شما کوچک است یا بزرگ٬این گوشی نمی‌تواند برای شما مشکل‌ساز شود. همچنین طراحی لولای آن به شما اجازه می‌دهد نمایشگر ثانویه را ۳۶۰ درجه بچرخوانید و فریم را به کسی که در حال عکاسی از او هستید٬ نشان دهید.

ال جی با استفاده از یک تراشه‌ی اختصاصی وای فای که از ارتباط بسیار کوتاه و پهنای باند بالا برخوردار است٬ موفق شده این نمایشگر ثانویه را به گوشی V50 متصل کند. من در آزمایشی که انجام دادم٬ هیچ تاخیر یا هیچ مشکلی در اتصال دو صفحه با یکدیگر ندیدم. همانطور که شما از اتصال دو مانیتور در کامپیوتر دسکتاپی خود انتظار دارید٬ این نمایشگرها نیز به خوبی کنار یکدیگر کار می‌کنند.

پین‌های Pogo که در پشت گوشی ال جی قرار دارند٬ وظیفه‌ی ارتباط‌گیری با این وسیله‌ی جانبی و انتقال برق مورد نیاز آن از باتری را بر عهده دارند. باتری اضافه‌ای در نمایشگر دوم قرار ندارد. اگر قرار بود وجود داشته باشد٬ ضخامت این وسیله بیشتر می‌شد.

معایب نمایشگر ثانویه LG Dual Screen

اما سمت منفی قضیه این است که ارائه‌ی جدید ال جی کاملا پیش‌بینی شدنی بود. اول این که دو صفحه از کیفیت یکسانی برخوردار نیستند: من دقت کردم که بین دو نمایشگر در دمای رنگ و زاویه دید٬ تفاوت خیلی کمی وجود دارد. من همچنین با ابعاد آن کنار نیامدم. طراحی نرم افزاری ال جی برای نمایشگر ثانویه LG Dual Screen بد نیست٬ اما قابلیت‌هایی که از یک نمایشگر دوم انتظار داریم را ارائه نمی‌کند. به طور مثال زمانی که در حال نوشتن متنی در نمایشگر اصلی هستید٬ کیبورد روی صفحه در نمایشگر سمت چپ اجرا نخواهد شد. من همچنین کمی به اجرای یک بازی اتومبیلرانی پرداختم تا بتوانم قابلیت تبدیل این نمایشگر به یک گیم پد را بسنجم. باگ‌ها و نواقص زیادی در اجرای این گیم پد وجود دارد که باعث می‌شود من خرید آن را به گیمرها توصیه نکنم.

به اعتقاد من اگر ال جی به جای این نوآوری‌های بلااستفاده٬ روی بخش نرم افزاری گوشی‌های تمرکز کرده بود٬ بی‌تردید جلوتر از خیلی بزرگان بازار بود. با این حال من احساس می‌کنم که رویکرد ال جی امسال نسبت به سال گذشته به مراتب بهتر بوده است. گوشی جی ۵ به فناوری ۵G خود می‌بالد٬ اما ال جی نباید از رقبا عقب بی‌افتد و باید خیلی زود گوشی منعطف خود را به بازار عرضه کند. LG Dual Screen رویکرد نسبتا جذابی است٬ اما نمایشگر خمیده٬ راه حل کارآمدتری برای جای دادن نمایشگر بزرگتر داخل جیب است.

قیمت این وسیله‌ی جانبی هنوز یک راز است٬ گرچه ما مطمئنیم که خرید خود گوشی جی ۵ به علاوه‌ی نمایشگر ثانویه‌ی جانبی آن٬‌ همچنان صدها دلار ارزان‌تر از گلکسی فولد سامسونگ و هواوی میت ایکس است.

درباره ی J Sadeghi

مطلب پیشنهادی

انواع چرخ های صنعتی مورد استفاده در تولید حرفه ای پوشاک

راسته دوز :یکی از قابلیت های ویژه ای که این نوع چرخ صنعتی کارگاهی راسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *