نوروز ۹۸، جاذبه های گردشگری استان یزد

استان یزد یکی ازسرزمین‌های باستانی اقوام ایرانی و دارای میراث درخشانی از فرهنگ و تمدن کهن و ادوار مختلف تاریخی با قدمت ۳ هزار سال می‌باشد.

گروه خبری مد و لباس – دست‌افزارهای سنگی یافت‌شده در دره های  شیرکوه، سنگ‌نگاره‌های کوه ارنان و سفالینه‌های منقوش کشف شده در نارین‌قلعه میبد، غارهای متعدد استان و مساکن باستانی و آثار معماری و شهرسازی باستانی و یادگارهای آئین‌های کهن ایرانی نظیر آئین مهرپرستی و نیایش آناهیتا، که در گوشه و کنار این استان پراکنده است، گواه این امر می‌باشد. سکنی‌گزینی در این دیار نیز هم‌زمان با آغازعصر کشاورزی در نقاطی هم‌چون مهر پادین (مهریز)، پهره (فهرج)، خورمیش (خورمیز)، ارد (اردکان)، شواز، قلاع موبدان (میبد) وجود داشته است.

سکنی‌گزینی در این دیار نیز هم‌زمان با آغازعصر کشاورزی در نقاطی هم‌چون مهر پادین (مهریز)، پهره (فهرج)، خورمیش (خورمیز)، ارد (اردکان)، شواز، قلاع موبدان (میبد) وجود داشته است.

موقعیت جغرافیایی

استان یزد با حدود ۱۳۰۴۵۸ کیلومتر مربع وسعت (۸% کل کشور)، سومین استان وسیع کشور است که در قسمت مرکزی فلات ایران در حاشیه دشت‌های کویر لوت قرار گرفته است .

همسایه های یزد استان‌ سمنان از شمال غرب، اصفهان از غرب، خراسان‌جنوبی از شرق، خراسان‌رضوی از شمال وکرمان از شرق و جنوب ‌شرق همجوار است. این  استان از  نظر  تقسیمات سیاسی- اداری دارای ۱۱ شهرستان، ۲۲ بخش، ۵۱ دهستان و ۲۴ کانون شهری می باشد که نقشه ذیل چگونگی پراکندگی آن را بیان می نماید.

با سفر به استان یزد “نوروز ۹۸” خود و خانواده را به یکی از خاطره انگیزترین سفر سال جدید تبدیل کنید.

سفر سلامت دنیای مدولباس

درباره ی J Sadeghi

مطلب پیشنهادی

طبیعت بی نظیر پاییزی جنگل سیاه بیشه + تصاویر

طبیعت بی نظیر پاییزی جنگل سیاه بیشه

یک دیدگاه

  1. عاااالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *