کفش هوشمند سامسونگ احتمالاً در CES 2019 معرفی می‌شود

سامسونگ مدت‌ها است که روی گجت‌های مرتبط با سلامتی کار می‌کند و بنا دارد در پوشاک و کفش‌های ورزشی از آن‌ها استفاده کند؛ به نظر می‌رسد یک‌جفت کفش ورزشی مجهز به چنین سنسورهایی را آماده معرفی و ارائه دارد. کفش‌هایی که می‌توانند تاثیر قابل‌توجهی در موفقیت ورزشکاران حرفه‌ای داشته باشند و مورد توجه قهرمانان ورزشی قرار بگیرند.

گروه خبری دنیای مدولباس – مردادماه امسال، درخواست ثبت دو پتنتمرتبط با این محصول توسط شرکت C & T سامسونگ به سازمان صیانت از مالکیت معنوی کره‌جنوبی (KIPO) ارائه شد. این درخواست سه روز پیش تصویب شد و در مستندات ثبتی آن رندرهایی از یک جفت کتانی به‌همراه یک حسگر الکترونیکی در لبه‌ی پاشنه‌ی آن‌ها دیده می‌شود.

طبق اطلاعات به‌دست‌آمده از مستندات مربوط‌به پتنت‌های ثبت‌شده، این کفش‌ها از چرم و مواد مصنوعی تولید می‌شوند. در مدل A این کفش (تصویر اصلی همین مطلب)، با بالا کشیدن گیره‌ی روی پاشنه، فعالیت حسگر آغاز می‌شود و در مدل B (تصویر زیر)، حسگر درون محفظه‌ای که متصل به پاشنه است، تعبیه شده که برای فعال کردن حسگر هوشمند باید پوشش پلاستیکی آن را با دست باز کرد.

پیش از این سامسونگ یک ست گرم‌کن ورزشی مجهز به سنسورهای سنجش شاخص‌های سلامتی تولید کرده و در جریان المپیک زمستانی در اختیار یک قهرمان آلمانی برای تمرین قرار داده بود. یکی از آزمایشگاه‌های تحت پوشش سامسونگ به‌نام IoFit هم چند سال پیش یک نمونه کفش هوشمند را معرفی کرده بود.

هنوز به‌‎طور دقیق معلوم نیست که چه زمانی این کفش‌ها وارد بازار می‌شوند، اما از روند ثبت پتنت آن‌ها می‌توان حدس زد که اکنون این محصول در مرحله‌ی تکامل و توسعه‌ی نهایی قرار داشته و شاید زودتر از آنچه که فکر می‌کنیم، معرفی و ارائه شود.

منبع: زومیت

درباره ی J Sadeghi

مطلب پیشنهادی

انواع مدل کمربند های پهن در بهار 

هاتیک: ممکن است به یاد داشته باشید که در سال های خیلی دور، زمانی که …

۲ دیدگاه

  1. واقعا این کره ای ها دارن به‌جامعه خدمت میکنن

  2. مگه همین چشم بادامی ها کاری برای جامعه جهانی بکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *