۱۹ عطر برند بیژن پاکزاد

بیژن پاکزاد، طراح مد و لباس ایرانی مقیم لس آنجلس آمریکا، از نام آوران صنعت مد و لباس در قرن بیستم بود که توانست با خلق برند بیژن، یکی از فعالان طراحی و تولید محصولات لاکچری در آمریکا و  جهان باشد به گونه ای که  تولیداتش  توسط  ۴۰ هزار مشتری ثابت شامل پادشاهان،  اعضای خاندان سطلنتی، ۳۶ رییس جمهور  ۴ قاره جهان و سلبریتی های ورزش و هنر و سیاست، به قیمت های گزافی خریداری می شد.

بیژن در سال  ۱۳۹۰ در بورلی هیلز درگذشت اما طوماری از افتخار نامه ها و دکترای  افتخاری را به دلیل ۴۰ سال فعالیت گسترده در عرصه محصولات لاکچری به خود اختصاص داد.  گزارش امروز مجله تخصصی مد و پوشاک شما را با ۱۹  عطر بیژن از DNA تا NUD  در گروه های بویایی مختلف آشنا می کند.

با عطرگردی امروز ما به روایت بیژن پاکزاد همراه باشید. در انتهای گفتار شما را با راهنمای خرید عطر آشنا می کنیم.

همکاری بیژن پاکزاد با خودروسازی رولز رویس

(همکاری بیژن پاکزاد با خودروسازی رولز رویس)

بیشتر بخوانید : برند اچ اند ام ، برندی سویدی

رازهای موفقیت بیژن پاکزاد

عطر بیژن وی آی پی

نخستین محصولی که از برند بیژن در این گفتار معرفی می  کنیم، عطر بیژن وی آی پی نام دارد که از محصولات پر طرفدار و پر فروش  بیژن در سال های اخیر بوده  است. به  طور  کلی  محصولات عطر بیژن بر خلاف کراوات و لباس بیژن، محصولاتی ارزان و مقرون به صرفه برای طیف های مختلفی از علاقمندان به دنیای شگفت انگیز نت های جذاب است. بیژن با آن که محصولات لاکچری را برای لاکچری گردها تولید می کرد و خیلی تلاش کرد تا با بهترین تولید کنندگان کریستال برای طراحی شیشه  بطری عطر همکاری  کند، اما با برند سلطنتی  AJMAL همکاری نداشت که سلطنتی ترین عطرجهان محسوب می شود و BIJAN VIP نیز از این قاعده مستثنی  نبود.

بیژن وی آی پی مردانه،  محصولی متعادل و خوش بو به  شمار می رود که شروعی تلخ از رایحه لیمو و فلفلی را تداعی می کند. بیژن پاکزاد، این ادکلن را با تلاش های فراوان در طراحی فرمولاسیون شیمیایی آن تهیه کرد و با توجه به این که خودش دانش اموخته رشته شیمی  بود، در طراحی نت های آن سعی کرد که واقعا برای افراد خاص و عطر باز حرفه ای باشد.

عطر بیژن وی آی پی

VIP

بیشتر بخوانید: برند لویی ویتون

بیژن وی آی پی در سال  ۲۰۰۸ میلادی تولید و روانه بازار  شد. محصولی هفتاد و پنج میلی لیتری که با غلظت اسانس EAU DE  TOILETE  بوده  و در گروه بویایی  چوبی ادویه ای (WOODY SPICY)  قرار می گیرد. این محصول به دلیل رایحه شیرین و تلخی که دارد گزینه خوبی برای مصرف در همه  فصول  به  نظر می رسد.

عطر بیژن وی آی پی سال 2008

رایحه اولیه این ادکلن ترکیبی از  مریم گلی،  رایحه  آب دریا و همان طور که در بالا گفته  شد،  نتی  از  لیمو است. رایحه میانی این محصول را نیز گل شمعدانی، فلفل فرنگی شیرین، فلفل صورتی و جیر تشکیل می دهد. رایحه  اصلی بیژن وی آی پی  نیز را ترکیبی جذاب از نت هایی هم چون: چوب صندل، چوب درخت سدر،  چوب گایاک، ریشه  زنبق  و مشک می  باشد. بیژن  وی آی پی، بخش  بو و ماندگاری بو مناسبی دارد  و حس مردانه را می توان از  آن دریافت کرد.

عطر بیژن نود زنانه

عطر بیژن نود زنانه

NUDE FOR WOMEN

بیشتر بخوانید:برند دیور

بیژن نود زنانه، از محصولات عطر زنانه بیزن محسوب می شود که عطری گرم، پودری و البته  شیرین است و شروعی از رایحه  شکلات سفید را که با آلدئید ترکیب شده  را تداعی  می کند. این محصول رمانتیک،  در سال  ۲۰۰۷ میلادی طراحی  و روانه  بازار شد  و به  عنوان عطری هفتاد و پنج میلی لیتری، با غلظت اسانس  EAU DE TOILETTE  در گروه  بویایی  فلورال  وودی (FLORAL WOODY  MUSK) قرار دارد.  این محصول همان طور که گفتیم رایحه گل  دار و پودری داشته  و برای همه  فصول مناسب خواهد بود.

ترکیبات این ادکلن را آلدئید،  زنبق، شکلات سفید،  مشک، یاس بنفش، گل  رز، خس خس، یلانگ یلانگ ، گل  برف و چوب درخت سدر  تشکیل می دهد. پخش بو و ماندگاری بو بیژن نود مناسب گزارش شده  است.  قیمت بیژن نود معمولا کمی گران تر از بیژن وی آی پی است.

عطر بیژن نود مردانه

عطر بیژن نود مردانه

NUDE FOR MEN

بیشتر بخوانید: هرمس، برند ابر لوکس جهان

بیژن برای مردان نیز از محصول نود عرضه کرد که عطری ساده  و خنک با حسی مرکباتی و گلی به  شمار می رود. این عطر  هفتاد و پنج میلی لیتری در  سال ۲۰۰۷ میلادی  تولید و روانه بازار  شد و غلظت  اسانس EAU  DE TOILETTE داشته و در گروه بوایی وودی فلورال (WOODY FLORAL  MUSK) قرار می گیرد که گزینه خوبی  برای روزهای گرم  سال  به دلیل رایحه  خنک آن است. ترکیبات این ادکلن را گاردنیا، کهربا، مشک، ترکیب  مرکباتی  و رایحه  های چوبی تشکیل می دهد که پخش بو و ماندگاری بو نسبتا خوبی از ان گزارش  شده  است.

تستر بیژن بی اکسکیوزیت مردانه

عطر تستر بیژن بی اکسکیوزیت مردانه

TESTER B.EXQUISITE

تستر بیژن بی اکسکیوزیت مردانه،  عطری ۱۰۰ میل بوده  که در  سال ۲۰۱۰ میلادی تولید و روانه بازار شد و در زمره عطر هایی است که بیژن  چند سال پیش از مرگش تولیدئ کرد. این ادکلن با غلظت اسانس EAU  DE TOILETTE در گروه بویایی  آروماتیک اسپایسی  (AROMATIC SPICY) قرار داشته و برای  همه فصول  قابل مصرف  می باشد.

ترکیبات این عطر بیژن را مشک، لادن، نعناع هندی، چوب درخت سدر، هل، وانیل، ترنج، انیس ستاره ای،  ریحان، برگ گل  بنفشه، چرم و عق نیشکر تشکیل می دهد که پخش بو و ماندگاری بو خوبی دارد.

عطر بیژن استایل مردانه

عطر بیژن استایل مردانه

STYLE

عطر بیژن استایل مردانه، از  جمله محصولات ارزان این برند بوده که با هفتاد و پنج میلی لیتر حجم، غلظت اسانس چوبی (WOODY) داشته و در سال  ۲۰۰۴ میلادی روانه بازار شد. این عطر مناسب همه فصول است و از عطر های قبلی که تا کنون معرفی شد ارزان تر می باشد و غلظت اسانس EAU DE  TOILETTE  دارد.

رایحه اولیه این ادکلن را اسطوخدوس، میخک و ترنج  تشکیل می دهد که پس از مدتی با رایحه  لیمو ترش،  مشک و خس خس جایگزین  می شود. اگر نت هایی از چوب  صندل،  لیمو و چوب درخت سدر را به عنوان رایحه اصلی می پسندید، از بیژن  استایل استفاده  کنید.

عطر بیژن بلک مردانه

عطر بیژن بلک مردانه

BLACK

عطر بیژن بلک مردانه نیز از  جمله محصولات ارزان و قدیمی برند بیژن پاکزاد به شمار می رود. ادکلنی  هفتاد و پنج میلی لیتری  که غلظت اسانس EAU DE  TOILETTE  داشته و در گروه بویایی آروماتیک (AROMATIC FOUGERE) قرار دارد و در سال ۲۰۰۵  میلادی تولید و روانه  بازار شد.

بیشتر بخوانید:برند زارا

ترکیبات  این ادکلی را نت هایی  از درخت کاج، شکوفه پرتقال، چوب  صندل، کهربا، اسطوخدوس، مشک، وانیل،  گل یاس،  خس خس  و ترنج تشکیل می دهد که پخش بو و ماندگاری  بو متوسطی  از ان  گزارش  شده است.

عطر بیژن بی اکسکیوزیت مردانه

عطر بیژن بی اکسکیوزیت مردانه

B.EXQUISITE

بیژن بی اکسکیوزیت مردانه، عطری ۱۰۰ میل با غلظت اسانس EAU DE TOILETTE  است که در گروه بویایی آروماتیک اسپایسی (AROMATIC  SPICY)  قرار داشته  و در سال  ۲۰۱۰ میلادی  تولید و روانه بازار شد. رایحه ای برای همه فصول.

ترکیبات این ادکلن را مشک،  لادن،  نعناع هندی،  چوب درخت سدر، هل،  وانیل،  ترنج،  انیس ستاره ای، ریحان،  برگ  گل  بنفشه، چرم  و عرق نیشکر تشکیل می دهد و  به نسبت موارد قبلی، عطری  گران به  شمار  می رود.

بیژن وی آی پی برای زنان

عطر بیژن وی آی پی برای زنان

VIP FOR WOMEN

عطر بیژن وی آی پی  برای زنان نیز  طراحی و تولید شد.  عطری گرم و تلخ که شروعی  صمغی،  چوبی و شیرین از نت های سنگین کهربا  و گل یاس  دارد.  این ادکلن هفتاد و پنج میل لیتری، با غلظت اسانس EAU  DE  TOILETE در گروه بویایی  FLORAL  FRUITY  GOURMAND قرار داشته و در سال ۲۰۰۸ میلادی تولید و روانه بازار  شد. این عطر به دلیل نت های گرم، گزینه  خوبی  برای بانوان مشکل پسند در  روزهای سرد نیمه دوم  سال  به شمار  می رود.

رایحه  اولیه آن را آلو، ماندارین  و انگور فرنگی تشکیل داده که پس از  مدتی با نت هایی از سوسن، گل یاس و گل تیاره جایگزین  می شود. رایحه اصلی آن را وانیل،  مشک و حس سنگین کهربا تشکیل می دهد.

عطر بیژن دی ان ای مردانه

عطر بیژن دی ان ای مردانه

DNA

عطر بیژن دی ان ای مردانه، از جمله ادکلن های معروف برند بیژن پاکزاد به شمار می رود که در سال ۲۰۰۴ میلادی تولید و روانه بازار شد. این عطر ۱۰۰ میل، با غلظت اسانس  EAU DE TOILETTE، در گروه بویایی  آروماتیک (AROMATIC ACQUATIC) قرار  داشته  و گزینه خوبی برای همه فصول آقایان است.

ترکیبات این محصول را فلفل، چوب صندل، اسطوخدوس، وانیل، گل یاس، خزه بلوط  و چوب درخت سدر تشکیل می دهد که پخش بو و ماندگاری نسبتا خوبی از ان گزارش می شود

عطر بیژن تویست

عطر بیژن تویست و نه بیژن توریست

WITH A TWIST

بیژن تویست و نه  بیژن توریست،  از قدیمی ترین محصولات برند بیژن بود که هفتاد و پنج میلی لیتر حجم دارد و غلظت اسانس EAU DE TOILETTE دارد و در گروه  بویایی اورینتال وودی (ORIENTAL  WOODY) قرار  می گیرد.  این عطر در سال ۲۰۰۱  میلادی  تولید شده  و گزینه خوبی برای همه  فصول  آقایان به شمار می رود. ترکیبات آن را گشنیز، اسطوخدوس، کهربا، مشک، وانیل و ترنج  تشکیل می دهد.

بیژن تویست، ادکلنی ارزان به شمار می رود، اما پیدا کردن آن کمی سخت می باشد.

عطر بیژن ویکد مردانه

عطر بیژن ویکد مردانه

WICKED FOR MEN

بیژن ویکد مردانه، عطری هفتاد و پنج میل، با غلظت اسانس EAU DE  TOILETTE  بوده که در گروه بویایی CITRUS AROMATIC  قرار می گیرد و در سال ۲۰۰۵ میلادی  روانه بازار شد. ترکیبات این ادکلن قدیمی را گشنیز،  کهربا،  اسطوخدوس، مشک، وانیل و  نتی خنک از لیمو تشکیل  می دهد.

عطر بیژن تویست زنانه

عطر بیژن تویست زنانه

WITH A TWIST FOR WOMEN

عطر بیژن تویست زنانه، از جمله محصولات قدیمی برند بیژن پاکزاد بوده هفتاد و پنج میلی لیتر حجم داشته  و در غلظت اسانس EAU DE TOILETTE  و  گروه بویایی  اورینتال  (ORIENTAL) قرار می گیرد.  ادکلنی متعلق  به سال  ۲۰۰۱  میلادی که برای همه  فصول بانوان توصیه می شود.

رایحه اولیه  آن را برگ پرتقال  و ترنج تشکیل می دهد که پس از مدتی با گل ماگنولیا، فریزیا،  گیاه  اسمانتوس، برگ گل بنفشه، گل  رز  و گل یاس جایگزین می شود. رایحه اصلی آن را چوب صندل،  کهربا، وانیل و خس خس تشکیل می دهد.

عطر بیژن ویکد زنانه

عطر بیژن ویکد زنانه

WICKED FOR WOMEN

عطر بیژن ویکد زنانه، عطری هفتاد و پنج میلی لیتر بوده که غلظت اسانس EAU DE TOILETTE  داشته  و در  سال ۲۰۰۵  میلادی روانه  بازار شد. این ادکلن در گروه بویایی  CHYPRE FLORAL  قرار  می گیرد و گزینه  خوبی برای  همه  فصول  به  شمار می رود.

رایحه  اولیه آن را ماندارین، انگور فرنگی قرمز  و ترنج تشکیل می دهد که پس از مدتی با لاله  مرداب و گل  یاس  جایگزین  می شود. رایحه  اصلی آن را کهربا،  نعناع هندی و خس خس تشکیل می دهد.

عطر بیژن استایل زنانه

عطر بیژن استایل زنانه

STYLE FOR WOMEN

عطر بیژن استایل زنانه با ترکیب  شیشه ای صورتی رنگ، عطری هفتاد و پنج میلی لیتری بوده که با غلظت اسانس EAU DE TOILETTE تولید شده و در گروه  بویایی فلورال فروتی (FLORAL FRUITY)  قرار می گیرد. این ادکلن در  سال  ۲۰۰۴میلادی تولید و گزینه مطلوبی برای  همه  فصول بانوان به شمار می رود.

رایحه اولیه آن را پرتقال،  گل  سیکلامه  و ترنج تشکیل می دهد که پس از مدتی با رایحه  میانی گل بنفشه، فریزیا و هلو جایگزین  می شود. رایحه اصلی بیژن استایل زنانه را مشک و چوب درخت سدر تشکیل می دهد که پخش بو و ماندگاری بو مناسبی را به ارمغان می آورد.

عطر بیژن بلک زنانه

عطر بیژن بلک زنانه

BLACK FOR WOMEN

بیژن بلکه همان طور که از نامش پیداست، ادکلنی با شیشه  کریستالی  مشکی  رنگ بوده  و از محصولات پر فروش برند بیژن پاکزاد به شمار می رود. عطری  هفتاد و پنج میلی لیتری که با غلظت اسانس EAU DE PARFUME در گروه بویایی  اورینتال فلورال (ORIENTAL  FLORAL)  قرار داشته  و در سال ۲۰۰۶ میلادی  تولید و روانه بازار شد . رایحه های آن را چوب صندل، گاردنیا، دانه  تونکا، انار، مشک، گل  یاس،  ترنج و نت جذابی از گل  رز  تشکیل می دهد.

عطر بیژن زنانه

عطر بیژن زنانه

WOMEN

عطر بیژن زنانه، کلاسیک و قدرتمند است که رایحه ای شیک و خوش بو از عسل و حس  سنگین کهربا را برای بانوان علاقمند به نت های تلخ  و سنگین ارائه می کند. قدیمی ترین عطر برند بیژن پاکزاد همین محصول است که در  سال ۱۹۸۶ میلادی  تولید و روانه بازار شد و در آن روزگار، با استقبال گسترده  لاکچری گردها روبرو شد. عطری هفتاد و پنج میلی که غلظت  اسانس EAU DE TOILETTE داشته و در گروه  بویایی  اورینتال فلورال  (ORIENTAL FLORAL) قرار می گیرد. این ادکلن با رایحه  شیرین و گل  دار و تلخ، گزینه  مناسبی  رای روزهای سرد نیمه  دوم سال بانوان به شمار می آید

رایحه اولیه آن را فلفل فرنگی شیرین، ریحان، بهار  نارنج، یلانگ  یلانگ، ترنج،  شکوفه پرتقال و گل نرگس  تشکیل می دهد که پس از مدتی با معجوبی  جذاب و تمیز از عسل، میخک صد پر، گل مریم، گل  یاس، ریشه زنبق، گل  برف و گل  رز جایگزین می شود. رایحه اصلی BIJAN WOMEN را خزه  بلوط، چوب  صندل، دانه تونکا،  کهربا،  نعناع هندی، مشک، وانیل، گل آفتاب پرست و چوب درخت سدر تشکیل می دهد که پخش بو و ماندگاری بو خوبی از آن گزارش شده است.

عطر بیژن مردانه

بیژن مردانه

FOR MEN

عطر بیژن مردانه، عطری کلاسیک و جذاب  با شروعی  تند و تیز  و  ادویه  ای از  رایحه  مریم گلی و خزه  بلوط است. دومین محصول  برند بیژن پاکزاد بوده  که در سال  ۱۹۸۷ میلادی  تولید و روانه بازار شد. این ادکلن هفتاد و پنج میلی  لیتری، با غلظت اسانس EAU  DE TOILETTE در گروه بویایی اورینتال (ORIENTAL FOUGERE)  قرار  داشته و برای روزهای سرد نیمه  دوم سال،  گزینه  خوبی برای آقایان لاکچری به شمار می رود.

رایحه اولیه آن را جوز هندی، رایحه های میوه ای، اسطوخدوس، ماندارین، مشک، خزه  بلوط، مریم  گلی، ترنج و لیمو تشکیل می دهد که پس  از گذر زمانی با ترکیبی جذاب از: عسل، میخک صد پر، زنبق، چوب صندل، شاه درخت، کهربا، دارچین، ترخون، گل یاس ، یلانگ  یلانگ و گل  رز جایگزین  می شود.

رایحه های اصلی این عطر بیژن از: رز ماری،  میخک، چرم، دانه  تونکا، نعناع هندی، مشک، وانیل، خس خس و چوب درخت سدر است.  پخش بو و ماندگاری بو این ادکلن مطلوب گزارش شده است.

عطر بیژن دی ان ای زنانه

عطر بیژن دی ان ای زنانه

DNA

اخرین محصول بیژن که در این گفتار معرفی می کنیم،  بیژن دی ان ای زنانه است که ترکیب  شیشه ای کریستال  بنفش  رنگ  دارد که رنگ  سال ۲۰۱۸ به شمار می رود.  این عطر در سال ۲۰۰۴ میلادی تولید شد و با غلظت اسانس EAU DE  TOILETTE در گروه  بویایی  فلورال (FLORAL)  قرار دارد و ۱۰۰ میلی لیتر حجم دارد.

رایحه  اولیه آن را رز ماری، نعناع، یلانگ یلانگ، ترنج و گل شمعدانی تشکیل می دهد که پس از مدتی با گل مریم، گیاه  اسمانتوس، گل  یاس،‌ میخک و گل  برف جایگزین می شود. رایحه اصلی BIJAN DNA را چوب صندل، کهربا، وانیل، خزه بلوط، خس خس و ضمغ مر  تشکیل می دهد که پخش بو و ماندگاری بو مناسبی  دارد.

توصیه هایی برای خرید عطر

راهنمای ۹ گانه زیر می تواند کمک خوبی برای کسانی باشد که برای اولین بار، خرید ادکلن در داخل و خارج از کشور را تجربه می کنند.

۱)هشتگ  ها در خرید عطر : دنیای جذاب  و هیجان انگیز هشتگ ها که امروزه  بخشی جدایی ناپذیر از  شبکه های اجتماعی به شمار می رود،  نقش مهمی در انتخاب  عطر کاربران شبکه های اجتماعی دارد. چرا که می توانند با مرور هشتگ های معروف، صدها  بلکه هزاران محصول از هزاران برند را شناسایی کرده  و نظرات مشتریان  این برندها و مصرف کنندگان را درباره  کیفیت  محصول جویا شوند.

ده ها میلیون عکس بر روی هشتگ هاMAKEUP, FASHION, FASHIONISTA توسط میلیون ها کاربرد مد باز اینستاگرام بارگذاری شده که شما را با دنیایی از جذابیت های رنگارنگ و هیجان انگیز صنعت مد آشنا می کند.  پس، توصیه  می کنیم که در خرید ادکلن به خصوص محصولات آرایشی و بهداشتی، از هشتگ های معروب استفاده کنید. از قدرت هشتگ ها برای مشاهده و بررسی محصولات متنوع از برترین برندهای عطر و ادکلن و لوازم آرایشی و بهداشتی جهان استفاده کنید که روزانه هزاران کاربر عطر باز اینستاگرام روی هشتگ های مطرحی چون PERFUME بارگذاری می کند.

۲) سایت های معتبر خرید عطر :  اگر می خواهید عطر تقلبی و فاسد نحرید که مشکلات بهداشتی و سلامت را برای شما به ارمغان می آورد، توصیه می کنیم که پیش از خرید هر محصول از هر برندی، مشخصات فنی آن را از طریق سایت رسمی محصول مورد نظر بررسی کرده تا در زمان خرید، این مشخصات را با آنچه در رگال فروشگاه های معتبر مشاهده می کنید تطبیق دهید. هر عدم تطابقی، شما را باید از خرید عطر مورد نظر منصرف کند. در خرید عطر از فروشندگان داخلی توجه کنید که حتما گواهی  اعتماد الکترونیک را از مرکز تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت  در  اختیار داشته باشد.

حرفه ای ها، برای خرید اینترنتی عطر ، ابتدا سایت های معتبر تحلیل و بررسی فنی عطر ها را مطالعه می کنند و سپس نسبت به خرید محصولی از برند مورد نظر با مشخصات فنی اعلام شده در سایت مربوطه اقدام می نمایند. این فرآیند را در نظر داشته باشید تا محصول تقلبی در اختیار شما قرار نگیرد.

۳) مراقبت عطر های تقلبی بیژن باشید :  عطر های بیژن ارزان است و نمونه تقلبی  هم دارد. توجه داشته باشید که عطر های تقلبی بسیاری در بازار وجود دارد که با قیمت های هیجان انگیز و همان استایل شیشه ای، مشتریان را به خرید محصولات fake از برندهای معتبر جهان ترغیب می کند. برای اینکه عطر تقلبی خرید نکنیم، بایستی اشراف اطلاعاتی خود را درباره محصولی از برند خاص مورد نظر افزایش داده و از خرید ادکلن، از دست فروشان خیابانی، مغازه های ناشناس غیر معتبر و مغازه های غیر تخصص عطر فروشی خودداری کنیم. شناسایی عطر تقلبی از عطر واقعی، همیشه با بررسی ظاهر و مشخصات فنی امکان پذیر نیست. لذا حتی الامکان عطر هایی که بر چسب شبنم در اختیار دارند و گواهی اصالت محصول از سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت دارند را انتخاب کنید.

۴)غلظت های گوناگون عطر ها را در نظر داشته باشید : همان طور که در معرفی ۱۹ محصول Bijan گفتیم، عطر ها، غلظت اسانس EAU DE PARFUM و EAU DE TOILETTE و امثالهم داشته که هر کدام، از جنس و کیفیتی متفاوت دلالت می کند. میزان غلظت عصاره های روغنی معطر در حلال عطر ها همواره متفاوت است و این ۲ غلظتی که در بالا به آن اشاره شد، سبب تفاوت در عطر ها و قیمت آن ها می شود. در واقع پخش بو و ماندگاری عطر ها، بر اساس غلظت، طول عمر تکریبات معطر و شدت آن ها متفاوت است.

  • هر اندازه ترکیبات معطر در عطر ها بیشتر شود، پخش بو و ماندگاری افزایش خواهد یافت.
  • هر اندازه ترکیبات معطر در عطر ها افزایش یابد، قیمت ان ها افزایش پیدا می کند.
  • معمولا ادکلن های PERFUME با غلظت ۱۴ تا ۴۰ درصد از گران ترین محصولات برند عطر ها به شمار می رود.
  • ادو تویلت یا (Eau de Toilette (EDT در حدود ۵–۱۵٪ غلظت داشته و بوی نسبتا ملایمی دارد که ماندگاری زیادی هم ندارد و برای تمدید بوی آن باید چندین بار در طول روز اسپری شود .
  • توجه کنید که غلظت ادوکلن یا Eau de Cologne یا EdC، با غلظتی در حدود ۳–۸٪ از مواد معطر بوده که نباید این نام تجاری ثبت شده را برای عطر به کار ببریم.

۵) تفاوت های گروه بویایی عطر ها : عطر ها در گروه بویایی متفاوتی قرار دارند. مثلا: FLORAL FRUITY, ORIENTAL FRUITY, ORIENTAL FOUGERE و CHYPRE و امثالهم که رایحه اصلی ادکلن را تشکیل می دهد. شناخت آن ها برای خرید عطر ، الزامی به نظر  می رسد. این گروه های بویایی را قبل از خرید شناسایی کرده و از طریق تسترها، بوی آن ها را امتحان کنید. اگر شما عطر هایی با گروه بویایی چوبی دوست ندارد یا گلی، باید WOODY و FLORAL را از دستور کار خارج کنید. همان طور که در این گفتار شاهد بودید، برخی از محصولات عطر بیژن در گروه چوبی و برخی گلی و مرکباتی است.

۶) عطری برای تمام فصول : توجه داشته باشید که همه محصولات یک برند، برای همه فصول سال، گزینه های خوبی نیستند. چرا که رایحه های گرم و شیرین یا خنک، برای فصول خاصی استفاده می شود و کمتر پیش می آید که ادکلنی از نظر فنی، برای همه فصول گزینه اثربخشی باشد. به این موضوع در تحلیل عطر ها به خصوص در سفارش خرید ادکلن های بیژن پاکزاد توجه کنید.

۷)از حجم کم عطر بیژن شروع کنید : همان طور که در معرفی ۱۹ عطر بیژن گفتیم، عطر ها معمولا با حجم متفاوتی عرضه می شوند. اگر می خواهید با محصولی از یک برند خاص آشنا شوید، عطر ۱۰۰ میل آن را خریداری نکنید. ابتدا از ۵۰ میل یا هفتاد و پنج میل استفاده کنید. اگر مورد پسند شما بر اساس سلیقه فصلی قرار گرفت، حجم های بالاتر آن محصول را تهیه نمایید تا با این کار، مجبور به استفاده از عطری که مورد علاقه شما نیست، در بلند مدت نشوید.

۸)عطر هدیه : اگر قصد هدیه دادن ادکلن به بانوان یا آقایان دارید، به سلیقه و سن و مزاج و علایق فرد مزبور در انتخاب آن توجه کنید. بعضی افراد، جعبه و استایل شیشه عطر را بیشتر از نت های سه گانه می پسندند و این مقوله برایشان اهمیت فوق العاده دارد. عطر های BIJAN BLACK, BIJAN DNA از جمله محصولات پر فروش عطر بیژن است.

۹)رایحه های ۳ گانه : عطر ها دارای رایحه های ابتدایی، میانی و تکمیلی است که هر یک، تلفیقی از نت های گوناگون بوده که ما در سلسله گزارش های لوکس تهران به این موضوعات اشاره می  کنیم.

استفاده از عطر های تقلبی، بهداشت پوست و مو شما را تهدید می کند. نوع شیشه و کشور سازنده عطر ، تاثیر زیادی در ماندگاری و حفظ بو آن دارد بنابراین از خرید محصولات لالیک و هر برند ادکلن دیگر از فروشگاه های غیر معتبر به خصوص دست فروش های خیابان و مترو، اکیدا خودداری کنید.

بیشتر بخوانید:فندی، برند لاکچری ایتالیایی

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *