بیژن پاکزاد طراح سرشناس ایرانی

ایرانیان مقیم ایالات متحده در فهرست موفق ترین و پول دار ترین قشر مهاجران این کشور در نیم قرن اخیر بوده و با وجود عدم حضور فعال در عرصه های سیاسی و اجتماعی، در عرصه های علم و فناوری و کسب و کار، از نام آوران اقتصاد دانش بنیان این کشور به شمار می روند. امید کردستانی (معاون سابق گوگل)، پیر امید یار (بنیانگذار ebay)، مانی مشعوف (بنیانگذار BEBE)، دارا خسرو شاهی (مدیرعامل  EXPEDIA) و انوشه انصاری (اولین فضانورد ایرانی) تنها مشتی نمونه خروار ایرانیان موفق برترین اقتصاد و فناوری جهان هستند که در این میان باید بیژن پاکزاد طراح سرشناس ایرانی ، میلیونر  کارآفرین موفق ایرانی در عرصه  مد و لباس را نیز به باشگاه  نام آوران ایرانی خارج از کشور اضافه کرد.

حتما بخوانید : آشنایی با لباس فضانورد

بیوگرافی بیژن پاکزاد طراح سرشناس ایرانی

بیژن پاکزاد
بیژن پاکزاد

مرگ بیژن پاکزاد

بیژن پاکزاد طراح سرشناس ایرانی یکی از کارآفرینان ایرانی مقیم ایالات متحده بوده که در سال  ۱۳۹۰ در محل کارش در خیابان بورلی هیلز، گران ترین خیابان آمریکا چشم از جهان فرو بس

بیژن پاکزاد، بنیانگذار برند BIJAN بود که در زمینه طراحی و تولید لباس و عطر و کالاهای لاکچری، فعالیت  می کرد و هم  چنان نیز پس از مرگش، توسط  هیات مدیره  این شرکت اداره می شود.
بیش از ۴۰ هزار  تن از ثروتمندان جهان از دوستان و مشتریان محصولاتش در چند دهه اخیر بوده اند.

محصولاتی که بیژن با خلاقیت و نوآوری مثال زدنی در اختیار جامعه لاکچری گرد ها و مشکل  پسندهای اروپا قرار داد، اگر نگوییم بی نظیر، بلکه کم  نظیر بود.
او یک طراح مد خلاق و قوی بود به گونه ای که به عنوان یک استایلست همه  فن حریف، محبوب سلبریتی های سرشناس عالم سیاست و هنر از شاهزاده های سعودی تا روسای جمهوری آمریکا و کشورهای اروپایی به شمار می رفت.

کسانی که برای شرکت در یک کنفرانس و اجلاس یا یک دیدار مهم، ظرف ۲۴ ساعت رهسپار دفتر بیژن می شدند تا کت و شلواری بر اساس استایلی که مرحوم  پاکزاد برایشان طراحی کرده بود را بر تن کرده و صدها هزار دلار برای یک تیپ چند ساعته فاخر پرداخت کنند. او از خلاقیت و نواوری در کنار اقتصاد دانش بنیان بسیار سود برد و به  ثروت رویایی دست یافت.

اما اجل مهلتش نداد و خیلی زود، دنیای مد و لباس، یکی از نامداران کاریزماتیک خود را از دست داد و میزان تاثیرگذاری فقدانش را در پیام های تسلیتی که پس از مرگش توسط رهبران سیاسی جهان منتشر شد می توان دریافت.

تولد بیژن پاکزاد

بیژن پاکزاد طراح سرشناس ایرانی در اواسط فروردین ۱۳۲۳، در محله های تهران متولد شد و خیلی زود به آمریکا مهاجرت کرد و به عنوان عضوی از یک خانواده سرمایه دار موفق، تحصیلات خود را در آمریکا انجام داد و وارد عرصه مد و لباس شد.
عاشقان خودرو، بیژن را به دلیل داشتن خودروهای لوکسی هم چون بنتلی  آزورو زرد رنگ و مرسدس بنز SLR MAC LAUREN مشکی و حتی فراری F  و به طور کلی، کلکسیونی از خودروهای لاکچری زرد رنگ می شناسند.

او در سال ۱۹۸۲  میلادی به دلیل موفقیت هایش در کسب و کار، جایزه شهروندی افتخاری شهر دالاس تگزاس را کسب کرد

او با وجود آن که در خانواده ای ثروتمند فرهیخته به دنیا آمده بود، اما به سمت مصرف گرایی و خرج کردن سرمایه پدری پیش نرفت و تلاش کرد تا به عنوان یک ایرانی، روند کارآفرینی و اشتغال زایی مولد را در حوزه لوکس و  مجلل  کالاهای لاکچری دنبال کند.
آرزویی که از اواخر نیمه اول زندگی او رنگ حقیقت به خود گرفت و او را در فهرست میلیونرهای ایرانی مقیم خارج از کشور قرار  داد.

حتما بخوانید : پایان کارل لاگرفلد، قیصر خانه مد شنل

تحصیلات مدرسه و دانشگاه بیژن پاکزاد

بیژن پاکزاد
بیژن پاکزاد

وی دوران مدرسه  خود را در کالج LE ROSEY سویس گذراند.  جایی که ثروتمندان عالم، فرزندان خود را روانه  آن مدرسه  می کردند تا تحصیل علم کنند.
در این دوران، بیژن با شاهزاده  های آسیایی و غربی آشنا شد و بسیاری از مشتریان  پر و پا قرص محصولات لاکچری او، در واقع همان هم کلاسی های مدرسه روسی سوییس بودند که بعدا زمینه معرفی و تبلیغ محصولات لوکس بیژن را نیز فراهم کردند

او به دلیل علاقه به رشته  شیمی، وارد دانشکده مهندسی شیمی شد و در این رشته دانش آموخته گردید. اما علاقه وی به دنیای رنگارنگ و جذاب و پولساز فشن سبب شد تا وی در پایتخت مد آمریکا، به  تحصیل در رشته طراحی لباس (FASHION DESIGN)  مشغول شود .
او در دانشگاه میلز شهر سنت گال ایالات متحده، کورس های کارشناسی را طی کند. تحصیل در این رشته سبب شد تا او با سبک ها و جنبش های طراحی لباس و محصولات  لاکچری در  قرن نوزدهم و بیستم میلادی آشنا شده و برای بررسی روند ها و ترند های مد جهان، رهسپار پاریس و میلان و لندن، پایتخت های مد جهان شود.

همین رفت و آمد بود که او را به راه اندازی گالری فروش محصولات لاکچری در شهر میلان ترغیب کرد. به همین خاطر، او احساس کرد که برای فروش  بهتر و بیش  تر، نیاز  به آشنایی با مبانی و اصول بازاریابی و ترغیب مشتری دارد که در دنیای لاکچری  گرد ها، مختصاتی متفاوت با کالاها و خدمات  غیر لوکس دارد. تحصیل در رشته مارکتینگ  در آمریکا، قدم سوم او برای تحصیلات اکادمیک بود. اقدام بیژن در تحصیل در سه رشته  تحصیلی کاملا متفاوت (شیمی-مد-بازاریابی) نشان دهنده  عشق و علاقه و پشتکار او به یادگیری علوم  و فنون و استفاده  از مولفه های آن  برای  کارآفرینی دانش بنیان در عرصه  فشن است.

بوتیک های بیژن پاکزاد

بوتیک هایی که بیژن در نخستین تجربه های بوتیک داری وی راه اندازی کرد، پلنگ صورتی و نیکولا بلازی نام داشت که محل خرید خانواده  های سلطنتی و ثروتمندان کشور های خاورمیانه در ایران بود.
بیژن درسن ۳۰ سالگی به آمریکا رفت و با کوله باری از تجربه در یک دهه  قبل، نخسیتن بوتیک خود را در این کشور افتتاح کرد که هم اکنون در فهرست لاکچری ترین  بوتیک های جهان در نیویورک به شمار می رود.
گران ترین بوتیک جهان، اکنون در اختیار این برند است و شاید این افتخاری  برای ایرانیان مقیم  خارج از کشور باشد.

او عطر خاصی با نت های شگفت انگیز  و جذابی روانه بازار کرد که وی را به ثروت رویایی صدها میلیون  دلاری رساند. ثروتی که هیچ گاه از طریق  طراحی مد و لباس های فاخر برای لاکچری گرد ها نتوانست بدست آورد.
او به دلیل نوآوری فوق العاده در طراحی محصولات عرصه مد و لباس،  جوایز  بین الملل بسیاری دریافت کرد و به عنوان داور در رویدادهای مختلفی حضور پیدا کرد.

مشتریان سرشناس او را روسای جمهور آمریکا از رونالد ریگان تا جورج بوش و اوباما و کلینتون تشکیل می  داد که علاوه  بر آن، نباید از آرنولد  و پوتین و تونی  بلر و تام کروز  و سلبریتی های سرشنناس  هالیوود غافل شد. کسانی که پس از مرگ او در  سال  ۱۳۹۰، پیام های تسلیت خاصی را در غم فراغ  او منتشر  کردن

او را همواره با لباس  های لاکچری زرد رنگ و سوار بر خودرو های لوکس زرد مشاهده می کردیم. رولز رویس زرد رنگ بیژن همواره آرزوی جوانان آمریکایی برای سوار شدن بر  این خودرو فوق لوکس ثروتمندان بود.

بیژن پاکزاد طراح سرشناس ایرانی در طراحی عطر و لباس، فردی خلاق، هوشمند و فرصت شناس بود. او قدر  پول را می دانست و برای پول، خوب  صبر می کرد. او هم چون اینگمار کمپارد، بنیانگذار میلیونر  IKEA سوئد، پول را درست خرج می کرد  و هیچ گاه از وی به عنوان فردی خوشگذران در  لاس وگاس و قمارخانه های آمریکا یا کروزهای آنچنانی و جزایر رویایی هاوایی نامی برده نشد.

بیژن ، با آن که یکی از میلیاردر های فهرست FORBES بود، اما اصالت ایرانی و سادگی را به عنوان بخش جدایی ناشدنی از سبک زندگی خود دوست داشت.  او با میلیون ها دلار ثروت، بر خلاف تیلور سویفت و نیکول کیدمن و آدریانا لیما، بادی گارد شخصی نداشت و همواره در میان مردم بود و از نظرات و پیشنهاداتشان استفاده می کرد. شم هوشمندانه او در کسب و کار او را به سمت مردم و تعامل بهتر و خوب با مشتریان بالقوه و بالفعل سوق می داد و به  همین خاطر باید وی را قهرمان CRM مدیریت  روابط با مشتری) دانست.

تولیدات عجیب و جالببیژن پاکزاد طراح سرشناس ایرانی

بیزن  اگر  چه هیچ  گاه  اسلحه شخصی و بادیگارد نداشت، اما محصولات لاکچری برای ثروتمندان تحت برند خود تولید کرد. مثل کلت کمری با قاب چرمی و طلای ۲۴ عیار مخصوص پادشاه  عربستان یا  تخته نردهایی از سنگ  مرمر اعلا  یا نوار الماس بیست میلیون دلاری برای یک بازیگر سرشناس  آمریکایی.
طراحی خودرو کوپه رولز رویس به تعداد محدود با قیمت های چند میلیون دلاری، از جمله محصولات خاص آقای خاص مد جهان در نیم  قرن  اخیر است.

حتما بخوانید: لباس عروس به سبک وینتیج

BIJAN پس از بیژن پاکزاد

برند بیژن پس از فقدان  او، توسط فرزندانش و به مدیریت  داریوش محبوبی، همان فردی که در سال ۱۹۷۶ میلادی، با همکاری او، این بوتیک معروف  را تاسیس کرد اداره  می شود. او تیمی  حرفه ای از متخصصان رشته های مختلف مد و لباس و بازاریابی و تبلیغات لاکچری را گرد هم  آورده تا مدیریت این  برند را در اختیار داشته  و همان مسیری را طی کنند که بیژن پاکزاد  برای ساخت آن، ۴۰ سال  تلاش بی وقفه  کرد. آنها، به خصوص سه فرزندش، میراث دار برندی موفق هستند که افتخار  ایرانیان به شمار می رود.

هشتم شهریور ۹۵ بود که ساختمان بوتیک بیژن پاکزاد در شهر  بورلی  هیلز، با رقم یک صد و بیست و دو میلیون دلار به  فروش  رفت و به  همین  خاطر، گران ترین بوتیک جهان لقب گرفت.
بوتیکی در خیابان RODEO  DRIVE  در محله ثروتمند نشین بورلی هیلز  کالیفرنیا  که بسیاری از سلبریتی  های جهان در انجا زندگی  میکنند. بنای زرد رنگش، برند بیژن را تداعی می کند و از ان ساختمانی معروف ساخته است.
هم  چون رنگ ساختمان تیفانی در  خیابان پنجم نیویورک که یادآور فیلم نوستالژیک صبحانه در تیفانی بود.

خریدار این بوتیک، کمپانی  معروف  لویی ویتون فرانسه  است. شنل، میراث نامدار کارآفرین فرانسوی، کوکو شانل، در سال  ۱۳۹۴، در نزدیک مغازه بیژن ، ساختمانی را خریداری  کرده که ارزش  هر متر مربع آن،  ۱۴۰ هزار دلار آمریکا اعلام شده بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *