آشنایی با انواع فیس براش ها

آشنایی با فیس براش (برس شستشو یا برس پاکسازی صورت)

اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که به مراقبت و زیبایی پوستتان خیلی اهمیت می دهید به شما توصیه می کنم که حتما این مقاله را مطالعه کنید.
شستشوی صورت یا پاکسازی آن به عنوان یکی از حساس ترین اعضای بدن که در معرض انواع آلودگی ها و آب و هوا قرار می گیرد یک امر بسیار مهمی است که همواره باید مورد توجه افراد در سنین مختلف قرار گیرد. شستشوی صورت با استفاده از ابزار مختلفی انجام میگیرد. یکی از جدیدترین روش ها استفاده از فیس براش یا براش های پاکسازی می باشد.

پوست صورت بانوان بسیار حساس و نازکتر از آقایان است. بانوان به دلیل استفاده مداوم از انواع کرم ها، لایه بردار ها، لوازم آرایشی و بهداشتی مختلف نیازمند مراقبت بیشتری از پوست صورت خود هستند. پس از استفاده از لوازم آرایشی و کرم های مختلف پس از مدتی بایستی از روی پوست پاک شوند تا منافذ پوست قدرت تنفس پیدا کنند. براش شستشو صورت به عنوان ابزاری محبوب در میان خانم ها در سنین مختلف برای پاکسازی پوست استفاده می شود.

 

 

کاربرد فیس براش

باقی ماندن مواد آرایشی و کرم ها بر پوست صورت در دراز مدت با بسته شدن منافذ پوست موجب افتادگی، ایجاد جوش، آکنه، چین و چروک و پیری زودرس می شود. اما کاربرد فیس براش در این موارد خلاصه نمی شود. پاکسازی و شستشوی پوست، مراقبت و زدودن هر نوع آلودگی از پوست، جداسازی سلول های مرده، پاکسازی عمیق برای از بین بردن انواع روغن و چربی های باقی مانده قدیمی و جدید از پیشانی، گونه ها و چانه شستشوی زیر چشم و پلک توسط فیس براش انجام می شود.

فیس براش با انجام حرکات دورانی موجب افزایش خونرسانی به بافت ها و سلول های پوست صورت شده و موجب شادابی و جوان سازی پوست می شود. برند های مختلفی این وسیله را تولید کرده اند که از مدل های ضد آب آن می توان در حمام نیز استفاده کرد.

 

نکات استفاده از فیس براش

نکات استفاده از فیس براش

از جمله مراقبت هایی که هنگام استفاده از فیس براش باید رعایت کرد این است که نباید با فشار بیشتر از فیس براش استفاده کرد تا نتیجه بهتری گرفت. چراکه اینکار موجب تحریک بافت پوست شده و باعث نازک شدن آن و ایجاد حساسیت می شود. شستوی صورت یا پاکسازی با استفاده از برس های شستشو با ایجاد طراوت و تازگی پوست را کاملا تمیز میکند. انواعی از برس های شستشو وجود دارد. برخی از مدل های فیس براش دارای سری های متنوع قابل تعویض برای انواع پوست های مختلف است. که هر کدام از افراد با توجه به نوع پوست و کاربرد مد نظر خود می توانند از سری نرم، معمولی، زبر، روزانه، اسکراب، آرایشی و… استفاده کنند.

 

فیس براش چرخشی

چرا باید از فیس براش یا برس شستشو استفاده کنیم؟

پاکسازی پوست بصورت دستی بطور کامل و عمیق انجام نمی شود و فرآیند چروک و پیری پوست افزایش می یابد. از آن گذشته یک کار خسته کننده و وقت گیر است که در دراز مدت به فراموشی سپرده می شود. استفاده از دستگاه فیس براش با ایجاد تنوع و تازگی شما را از حالت یکنواختی و عدم گرفتن نتیجه در پاکسازی های دستی خارج می کند. همچنین این دستگاه برس های مختلف دارد که برای پوست های مختلف مناسب است. فیس براش ها انواع مختلف دارند: فیس براش دستی، فیس براش چرخشی و فیس براش ویبراتوری (سونیک)

 

فیس براش چرخشی (روتوری)

دستگاه فیس براش چرخشی ساده ترین مدل فیس براش های موجود می باشد که از یک آرامیچر و یک برس چرخان جهت لایه برداری و پاکسازی سریع تشکیل شده است. پوست صورت از دیگر نواحی بدن افراد حساس تر است و نیاز به مراقبت بیشتری دارد و این وسیله می تواند آلودگی موجود در هوا، مواد آرایشی و چربی را از آن جدا کند.

این برس شست و شو استفاده سریع بر روی پوست را امکان پذیر می کند. این دستگاه جهت پوست افراد مختلف طراحی شده است. و بعضی از انواع مدل های آن دارای انواع مختلف سری می باشند. معمولا دو سرعت مختلف جهت چرخش برس ها در نظر گرفته می شود. سرعت کمتر این دستگاه جهت پوست های لطیف یا جوش دار و سرعت زیادتر برای پوست های چرب مناسب می باشد. بعضی از مدل ها شارژی و برخی دیگر با باتری شارژ می شوند. معمولا مدل های شارژی گران تر از مدل های باتری دار هستند.

 

فیس براش ویبراتوری یا سونیک

فیس براش ویبراتوری (سونیک)

وقتی صحبت از تکنولوژی ویبراتوری (سونیک) می شود، یعنی براش ها با حرکت ویبراتوری پوست صورت را شست وشو میدهند. نسل قدیم این دستگاه ها، اغلب براش های چرخشی (روتوری) داشتند و به جای ویبراتوری، براش ها به صورت چرخشی حرکت می کردند. این روش، پوست صورت را به شدت دچار کشیدگی می کند و با استفاده روزانه سطح رویی پوست که همان الاستین می باشد تخریب می شود. همینطور استفاده روزانه از فیس براش های دستی برای شست وشو روزانه و لایه برداری میتوانند تخریب بیشتر الاستین پوست را در مقایسه با پاکسازی های عمقی موجب گردد.

بهترین نوع فیس براش

فیس براش های ویبراتوری به گونه متفاوتی عمل میکنند، حرکت ویبراتوری براش ها موجب خارج شدن هرچه بیشتر مواد آلودگی و سمی و مواد ناخالصی ها ازمنافذ پوستی خواهد شد، در واقع شست وشو و پاکسازی عمقی بدون صدمه و تخریب به الاستین پوست صورت خواهد گرفت.

 

طرز کار فیس براش های ویبراتوری

هر کدام از فیس براش ها، روش استفاده و دستورالعمل های متفاوتی با یکدیگر دارند، ولی تعدادی از این دستورالعمل های استفاده در همه فیس براش ها یکسان است. نکته مهم در استفاده از فیس براش ها این است که نباید به هیچ عنوان دستگاه روی پوست فشار دهید و باید به آرامی پوست صورت را شست و شو دهید.

جهت استفاده از این دستگاه از مواد شوینده ملایم روی برس یا پوست صورت استفاده می گردد و سپس فیس براش را روی پوست صورت قرار دهید و به صورت دورانی کوچک روی پوست صورت حرکت دهید. (به هیچ عنوان دستگاه روی پوست فشار ندهید. از قسمت بالای صورت (پیشانی) شست وشو را شروع نمایید، بعد روی بینی ادامه دهید و در نهایت گونه ها.

تذکر: از شست و شوی اطراف چشم جدا خودداری نمایید برای تمییز کردن آرایش چشم میتوانید از پنبه و شیر پاک کن یا چشم پاک کن استفاده نمایید.

 

تایمر در فیس براش ها

فیس براش های معتبر و استاندارد باید دارای تایمر هوشمند باشند که از شست وشو و پاکسازی بیش از مدت زمان مجاز، جلوگیری کند. این تکنولوژی مزیت مهمی برای فیس براش ها است که موجب پاکسازی یکنواخت و کنترل چربی پوست (در حدی که مورد نیاز پوست باشد) می شود. درصورتیکه فیس براش شما تایمر نداشت میتوانید با شمارش زمان ماندن فیس براش در یک نقطه خاص را کنترل کنید. (پوست های حساس بهتر است فقط یکبار در طول روز از فیس براش استفاده کنند)

 

پاکیزگی براش ها

بهتر است براش های دستگاه را برای رعایت مسائل بهداشتی هر سه تا شش ماه یکبار تعویض نمایید. (بسته به میزان استفاده و دفرمه شدن براش)

 

 

درباره ی فروزان

مطلب پیشنهادی

۱۰ نکته برای یک چرت کوتاه و مفید در طول روز

10 نکته برای یک چرت کوتاه و مفید در طول روز - دنیای مد و لباس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *