استقبال ویژه از طرح «نذر حجاب» در نمایشگاه عفاف و حجاب

 حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس درباره تاثیر راهکارهای نمایشگاه عفاف و حجاب برای پرداختن به موضوع عفاف و حجاب در ابعاد نمایشگاهی و دوری از بخش فروشگاهی گفت: در ابتدا باید بگویم که بخش عرضه و فروش، بخشی اساسی و حیاتی در صنعت مد و لباس است، ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که این تولیدکنندگان وجود داشته باشند اما فکری برای فروش محصولاتشان انجام ندهیم.

وی درباره تاکید ویژه نمایشگاه بر اشاعه فرهنگ حجاب اشاره کرد: منتها در این میان نباید فراموش کنیم که ما نمی‌توانیم همه چیز را قربانی فروش محصولات کنیم، به عنوان مثال در نمایشگاه عفاف و حجاب کارگاه‌هایی ویژه گسترش و بسط مقوله حجاب داریم، این کارگاه‌ها در صورت برگزاری مستمر می‌تواند تاثیرگذاری ویژه‌ای بر اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب داشته باشند.
این دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در همین راستا ادامه داد: یکی از دیگر فعالیت‌های نمایشگاه عفاف و حجاب رونمایی از طراحی آثار جدید است، به این معنا که ما این الگوهای جدید اسلامی را تبلیغ و ترویج عمومی کنیم.
وی با اشاره بر پدیده نذر حجاب اضافه کرد: یکی از بهترین دستاوردهای نمایشگاه عفاف و حجاب طی سالهای گذشته پرداختن به مقوله نذر حجاب است، این اتفاق بدون اینکه هیچگونه هزینه‌ای برای برگزار کننده داشته باشد می‌تواند مخاطب را از نزدیک با مقوله حجاب آشنا کرده و بدون هیچ هزینه‌ای وی را به داشتن عفاف و حجاب اسلامی ترغیب نماید.
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس ادامه داد: برگزاری کنگره‌های تلفیقی همچون شعر عفاف و حجاب، تبلیغات کالاهای ایرانی، دوخت چادر مشکی و اهدای آن به صورت رایگان از جمله فعالیت های فرهنگی است که نشان می‌دهد نمایشگاه عفاف و حجاب تمام تمرکزش ابعاد مالی و فروش در نمایشگاه نیست.
وی درباره عرضه پارچه به صورت یارانه‌ای به تولیدکنندگان داخلی تاکید کرد: از نظر من ما پیش از آنکه بخواهیم محصول را در اختیار تولید کننده قرار دهیم، باید زیرساخت ها را برای فعالیت آنها فراهم کنیم، اینکه صرفاً در این حوزه یارانه پارچه بدهیم مشکلات حل نمی شود بلکه بیشتر هم می‌شود.
قبادی در همین رابطه خاطرنشان کرد: از نظر من سمت و سوی کارهای ارزشی و اسلامی باید تسهیل شود و راه های تولید و عرضه برای طراحان اسلامی ایرانی به بهترین نحو صورت گیرد، این اتفاق اگر رخ دهد دیگر نیازی به پرداخت یارانه نیست، به عنوان مثال بخش نذر حجاب بدون هیچگونه یارانه ای با این استقبال روبرو شده است پس ما نیازمند راهکارهای تولید هستیم تا اتفاقاتی مثبت در عرصه لباس رخ دهد.

منبع:بولتن نیوز

درباره ی

مطلب پیشنهادی

انواع مدل کمربند های پهن در بهار 

هاتیک: ممکن است به یاد داشته باشید که در سال های خیلی دور، زمانی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *