انتخاب لباس مناسب و تاثیر آن در افزایش اعتماد به نفس

لباس پوشیدن چه تاثیری بر اعتماد به‌ نفس شغلی دارد؟

در پژوهشی که از سوی محققین دانشگاه نوتردام و دانشگاه کنتاکی انجام شده است، کسانی که در محل کار لباس‌های شیک میپوشند اعتماد به نفس بیشتر و عملکرد بهتری داشته‌اند.
بنابراین اگر تا حالا در انتخاب لباسی که برای محل کار خود می پوشید زیاد وسواس به خرج نمی دادید، بهتر است این کار را انجام دهید و لباس‌های خود را متناسب با شغل و جایگاهی انتخاب کنید که همیشه دوست داشته‌اید و فکر می‌کنید باید داشته باشید. این نوع خرید دیگر محض دلخوشی نیست. 
استادیاری که روی این پژوهش کار کرده در این باره می‌گوید: برخی افراد لباس خاصی دارند که برای رویداد‌های ویژه آن را می‌پوشند، چون فکر می‌کنند این لباس اعتماد به نفس بیشتری به آنها می‌دهد. فکر می‌کنم تحقیق ما می‌خواهد این را بگوید که انجام چنین کار هایی ممکن است واقعاً ثمربخش باشد و عملکرد فرد را بهبود ببخشد.

● اندازه لباس
اندازه و مناسب بودن لباستان، برای حس اعتماد به نفس بسیار مهم است. ژاکت مثال بسیار خوبی است. یک ژاکت شل و گشاد باعث می شود کثیف و نامرتب جلوه کنید. ژاکتی که اندازه تان باشد شما را تمیزتز و مرتب تر نشان میدهد و باعث میشود با اعتماد به نفس بیشتری بایستید و راه بروید. در اینجا نمونه های دیگری نیز برای شما مطرح م یکنیم تا ببینید هر لباسی در چه اندازه ای باشد به شما اعتماد به نفس خواهد داد. 
▪ شلوار:
شلوار مناسب آن شلواری نیست که چسبِ تنتان باشد، باید به سایزتان باشد. فکر نکنید اگر شلوار دقیقاً اندازه تان باشد، انحناهای بدنتان را مشخص خواهد کرد، بلکه شما را نسبت به شلوارهای گشاد لاغرتر و صاف تر نشان خواهد داد. 
▪ ژاکت، کت، پیراهن و بالاپوش: 
پوشیدن بالاپوش هایی که در قسمت کمر تنگ میشود، کمک می کند که هیکلتان موجدار و متناسب دیده شود و زنانه تر است. به یاد داشته باشید که لباسهایی که بیش از حد گشاد و شل و ول هستند، شما را کوتاه قد تر و نامرتب تر نشان می دهند. 
▪ سینه بند: 
پوشیدن سینه بند مناسب بسیار در جلوه ی لباستان تاثیر خواهد داشت. بعضی از خانم ها زیرپوش ها و لباس های زیر زیبا می پوشند، چون فکر می کنند با آنها احساس بهتری دارند و به آنها اعتماد به نفس بیشتری می دهد. به هرحال چه سینه هایی صاف داشته باشید و چه سینه هایتان بزرگ باشد، انتخاب سینه بند اندازه و مناسب در اعتماد به نفس شما تاثیر بسزایی دارد. هنگام انتخاب سینه بند حتماً توجه کنید که از پشت هم مثل جلو اندازه تان باشد. 
▪ کفش: 
گاهی اوقات پوشیدن کفش های پاشنه بلند باعث لنگ زدنتان می شود و کسی آن را نمی پسندد. اما اگر کفشی را انتخاب کنید که مناسب و برازنده ی شما باشد، اگر پاشنه ی بلندی داشته باشد باعث می شود که بلندقدتر، لاغرتر و جذابتر تر به نظر برسید.
▪ جواهرات: 
یکی از سریعترین و موثرترین راه ها برای داشتن ظاهری زیبا و پرجلوه استفاده از جواهرات است. انداختن گردن بند، دستبند و گوشواره های پهن باعث جلوه بیشتر شما می شود و توجه شوهرتان را به سمتتان جلب می کند. 
● رنگ لباس
سر تا پا مشکی پوشیدن باعث می شود که لاغرتر و صاف تر جلوه کنید. اما پوشیدن لباسهای رنگی به دیگران نشان م یدهد که شما از اینکه به چشم بیایید نمی ترسید. همچنین لباسهای رنگی کمک می کند تا قسمت هایی را که نمی خواهید مورد توجه قرار بگیرند را بپوشانید. در اینجا به نکات دیگری در زمینه ی رنگ لباس اشاره میکنیم. 
▪ ترکیب رنگها:
مجبور نیستید تا رنگ همه چیز را با هم سِت کنید. پوشیدن تاپ نارنجی بسیار جالب است، اما اگر آن را با یک شلوار شکلاتی، ذغالی یا بورگاندی ست کنید جلوه ی بهتری به آن خواهد داد. صورتی را با خاکستری یا آبی نفتی سِت کنید، جالب خواهد شد. طوری لباس بپوشید که خودتان احساس اعتماد به نفس کنید. اگر با پوشیدن رنگ روشن تر برای بالاتنه و رنگ تیره تر برای پایین تنه احساس بهتری دارید، به هر طریقی شده همین کار را انجام دهید. 
● نکات آرایشی 
تاثیری که روی دیگران می گذارید، به نحوه ی آرایش و اصلاح شما نیز تا حد زیادی بستگی دارد. حتی لباسهای گران قیمت و عالی هم اگر ناخن هایتان شکسته و لب پریده باشد و یا ابروهایتان اصلاح نشده و نامرتب باشد جلوه ای نخواهد داشت. حتی اگر آرایش هم نکنید، رژلب و ریمل هم نزده باشید، اصلاح شدن صورتتان در زیباییتان تاثیر شگرفی دارد. به نکات زیر دقت کنید.
▪ تمیز کردن ناخن ها: 
چه خودتان ناخن هایتان را مانیکور می کنید، و چه به سالن های آرایشی برای این منظور مراجعه می کنید، سعی کنید ناخن ها و پوستتان همیشه مرتب و تمیز باشد.
▪ مراقبت از موها: 
به طور مداوم به آرایشگر مراجعه کنید تا موهایتان را مرتب کند. اگر موهایتان توی صورتتان می ریزد، میتوانید از سنجاق سرهای زیبا برای عقب نگاه داشتن آن استفاده کنید. ریشه ی موهایتان را همیشه رنگ کنید. و هر از گاهی مدل موهایتان را تغییر دهید تا جلوه کنید. 
▪ ابروهایی زیبا: 
داشتن ابروهایی مرتب و تمیز در زیبایی صورتتان تاثیر شگرفی دارد. برای برداشتن و اصلاح ابروهایتان به آرایشگاه مراجعه کنید. 
▪ آرایش: 
اصلاً نیازی به آرایش کردن نیست، اما اگر اصرار دارید همیشه آرایش ملایم انجام دهید. رژلبی کمرنگ یا کمی رژگونه صد چندان به زیبایی شما خواهد افزود .

درباره ی فروزان

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *