تاریخچه برند اسیکس

در یک مطلب دیگر از دنیای مد و پوشاک، قصد داریم تا به بررسی تاریخچه برند اسیکس بپردازیم و به این سوال که برند اسیکس چگونه تاسیس شد؟ پاسخ بدهیم. برند اسیکس نام یک برند تولید کننده پوشاک ورزشی می باشد. برند اسیکس سال ۱۹۴۹ توسط کیهاچیرو اونیتسوکا در کشور ژاپن تاسیس و راه انازی می شود.

تاریخچه برند اسیکس

اسیکس، (به انگلیسی ASICS) شرکت پوشاک و تجهیزات ورزشی ژاپنی است که در زمینه تولید و توزیع پوشاک ورزشی، کفش ورزشی، لوازم ورزشی فعالیت می‌کند. برند اسیکس از سرنام عبارت لاتین «anima sana in corpore sano» به معنی «روح سالم در بدن سالم» گرفته شده است.
اسیکس یکی دیگر ازشرکت های تولید کننده لوازم و تجهیزات ورزشی است که درسپتامبر سال ۱۹۴۹ توسط کیهاچیرواونیتسوکا در شهر کوبه شروع به کار کرد کیهاچیروا فعالیتش را با ساخت کفش های بسکتبال در شهر زادگاهش، کوبه( ششمین شهر بزرگ ژاپن و مرکز استان هیوگو)آغاز کرد.
اولین ایده راه اندازی یک شرکت تولید کفش های ورزشی زمانی به ذهن کیهاچیرو اونیتسوکا رسید که سر میز شام در حال خوردن شام بود. دلیل اینکه به محض شنیدن نام برند اسیکس، به یاد کفش های راحت ورزشی می افتیم، این است که اولین محصولی که توسط این برند تولید شد، کفش ورزشی بوده است.
برخی نیز می گویند که تولید این کفش های ورزشی از اتاق نشیمن خانه کیهاچیرو اونیتسوکا شروع شده است. برند اسیکس در طول دوران خود همیشه این هدف را دنبال کرده است که به یک برند تجاری محبوب برای ورزشکاران تبدیل شود.
اسیکس برگرفته از اصطاح لاتین “anima sana in corpore sano” به معنای “عقل سالم در بدن سالم” می باشد در واقع این ترجمه شعار و باوری برای شرکت اسیکس است که محصولاتش را بر همین اساس تولید می کند آسیکس پس از گسترش و مشهور شدن در بازار های امریکا و اروپا محصولات خود را در زمینه های دیگری گسترش داد و تجهیزات مختلفی برای ورزش های گوناگون دیگری نظیر فوتبال، بدمینتون، اسکواش،دو ، پیاده روی ،تنیس،هنرهای رزمی، گلف، کشتی،کریکت و والیبال تولید کرد.

دفتر مرکزی این برند در شهر توکیو ژاپن قرار دارد.

حتما بخوانید: معرفی برترین برند های کفش اسپرت

کفش های ژله ای اسیکس، انقلابی در صنعت تولید کفش های ورزشی

اگر بخواهیم به یکی از بنیادی ترین طراحی های اسیکس اشاره کنیم، تولید و طراحی کفش های ژله ای  می توانند مثال خیلی خوبی باشد. این کفش ها که امروزه به عنوان یکی از پرطرفدارترین کفش ها در میان ورزشکاران می باشد، به خوبی به سلامت پا ورزشکاران کمک می کند. این نوع کفی‌ها قابلیت‌هایی مثل جذب کردن فشار، ضربه و شُک دارند که نیرو را در حالت افقی در طول کف پا پخش می‌کند. اکنون از این تکنولوژی در مدل‌های مختلف کفش های این برند استفاده می‌شود.
مهم‌ترین حرکت اسیکس، معرفی کفشی با ساختار کفی ژلی (ASICS GEL cushioning)  بود که انقلابی در صنعت کفش‌سازی دنیا به پا کرد. این نوع کفی‌ها قابلیت‌هایی مثل جذب کردن فشار، ضربه و شُک دارند که نیرو را در حالت افقی در طول کف پا پخش می‌کند. اکنون از این تکنولوژی در مدل‌های مختلف کفش های این برند استفاده می‌شود.
کفش های ژله ای برند اسیکس گزینه مناسبی برای تمام ورزشکاران می باشد و با دفع بسیار خوب ضربه، ورزشکاران را در انجام یک تمرین موثر، همراهی می کند. البته  کفش های ورزشی ژله ای دارای قیمت بالایی نیز هستند و خرید آن ها شاید برای بسیاری از افراد امکان پذیر نباشد.

حتما بخوانید:تاریخچه برند ژیوانشی

اسیکس چیست؟

شعار برند اسیکس از ابتدا  “روح سالم در بدن سالم” می باشد.

کیهاچیرو در سال ۱۹۷۷ نام اسیکس را بر اساس عبارت مشهور لاتین (روح سالم در بدن سالم) برای شرکت خود انتخاب کرد. اسیکس که از کنار هم قرار گرفتن حروف اول این عبارت درست شده بود بر اساس این باور بود که لازمه به وجود آمدن یک سبک زندگی شاداب و سالم، سلامت کلی بدن و تندرستی است.
رکورد جهانی ماراتن در سال ۱۹۶۷ توسط درک کلایتون Derek Clayton درحالی‌ که یک جفت از کفش‌های Asics به پا داشت شکسته شد و لاسه ویرن Lasse Viren در سال ۱۹۷۲ در المپیک ۱۹۷۲ با پوشیدن یک جفت از کفش‌های آسیکس مدال طلا را از آن خود کرد.

حتما بخوانید: گروه بربری، برندی متناسب با نیازهای روز جامعه

واحد تحقیقاتی اسیکس

همچنین ناگفته نماند که این برند همچنان در حال تلاش جهت ارائه بهترین تولیدات ورزشی می باشد. این برند محبوب ورزشی در همین راستا در سال ۱۹۹۰ یک مرکز تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه تولید لوازم ورزشی راه اندازی می نماید.
این مرکز تحقیقاتی به بزرگی ۱۴ هزار متر مربع در شهر کوبه واقع می باشد. از جمله مهم ترین وظایف این واحد تحقیقاتی، انجام آزمایشات فوق پیشرفته برای تحلیل حرکات بدن، در زمینه طراحی کفش ، پوشاک ورزشی و تجهیزات ورزشی می باشد. در این مرکز دانشمندان، ورزشکاران و مربیان فعالیت می کنند.

حتما بخوانید: همه چیز درباره موفقیت برند نایک

درآمد آسیکس

در امد این شرکت در سال مالی ۲۰۰۶ بالغ بر ۱۷۱ بیلیون ین از ۱۳ بیلیون ین فروش خالص اش بوده است ۶۶ درصد از درامد این شرکت از فروش کفش ورزشی، ۲۴ درشد از پوشاک ورزشی و ۱۰ درصد از تجهیزات ورزشی بوده است که ۵۹ درصد از این فروش در ژاپن، ۲۸ درصد شمال امریکا و ۱۹ درصد در اروپا بودهاست.
از سال ۱۹۹۵ شرکت آسیکس در ایران به عنوان نماینده اصلی فعالیت می کند.همچنین در ۴ اکتبر ۲۰۱۱ اسیکس به عنوان جانشین آدیداس برای تولید تجهیزات ورزشی تیم کریکت استرالیا معرفی شد .
سهام این شرکت در بازار بورس شهر توکیو معامله می شود.

حتما بخوانید: برند پوما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *