جشنواره ملی پارچه فجر اردیبشهت ماه در یزد برگزار می‌شود

گروه خبری مد و لباس؛ “مجید جوادیان زاده” روز سه‌شنبه در نشست کارگروه مد و لباس استان افزود: پارسال ۹ رویداد درحوزه مد و لباس استان برگزار شد که در چارچوب قانون و با استقبال عموم مواجه شد.


وی بابیان اینکه بافت پارچه و نساجی جزئی از هویت یزدی‌ها در بخش‌های شغلی، تاریخی ، فرهنگی و هویتی آنهاست، اضافه کرد، یکی از راهبردهای این اداره کل در سال جاری مد و لباس بود که نگاهی علمی و اساسی به این بخش شد و سال آینده سعی داریم این نگاه را ادامه دهیم.


“جوادیان زاده” اظهار کرد، مد و لباس جنبه هویتی برای یزد دارد و صرفاً به بخش پوشش خلاصه نمی‌شود و این شناخت را در بین مسئولان ، رسانه‌ها و گروه‌های مرجع و صنایع جا بیندازیم که کار مهمی است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ادامه داد، سال آینده باید نگاه گفتمانی و علمی را در این بخش ادامه دهیم تا گفتمان موضوع مد و لباس ترویج داده شود و بتوانیم موفق عمل کنیم.


همچنین معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر کارگروه مد و لباس استان یزد گفت:‌ حفظ و تقویت فرهنگ ایرانی و ترویج الگوهای پوشش اسلامی مهم‌ترین رسالت کارگروه مد و لباس استان است.


“محمود دهقان “افزود، برگزاری نمایشگاه دائمی پارچه و لباس ایرانی در کشورهای اسلامی از جمله شرح وظایف کارگروه برای ترویج بیش‌ازپیش فرهنگ الگوی پوشش ایرانی اسلامی است.

منبع جماران

www.mod1.ir/

درباره ی J Sadeghi

مطلب پیشنهادی

لباس‎ و اکسسوری‎های مورد نیاز خانم‎ها در فصل تابستان

دنیای مد و لباس: چیزی که در فصل تابستان اهمیت دارد، راحتی و خنکی ست. …

۲ دیدگاه

  1. ا واقعااااااا خیلی ممنون از اطلاع رسونیتون اردیبهشت ما هم اونجایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *