راهکارهایی برای مدل شدن در ایران

مدلینگ در ایران نسبت به سال های گذشته با پیشرفت چشم گیری مواجه شده ، در گذشته فعالیت مدل ها بسیار محدود بود و هیچگونه موسسه ای جهت فعالیت حرفه ای و قانونی مدل ها وجود نداشت.

این روزها مدل های ایران بسیار موفق تر از قبل در حال فعالیت و پیشرفت هستند ، در آمد مدل ها بسیار بالا رفته و تعداد پروژه ها بیشتر شده تا جایی که بعضی از مدل های ایرانی هفت روز هفته سر پروژه هستند و برای هر روز کار مبلغ بالایی دریافت میکنند. در سال های گذشته با فعالیت غیر قانونی و زیر زمینی بعضی افراد و ایجاد بحران در این صنعت رو به رو بودیم تا این که اولین مرکز تخصصی مدلینگ در ایران به نام آژانس مدلینگ فرشتگان با تیم حرفه ای و طبق استانداردهای جهانی شروع به فعالیت کرد.

حتما بخوانید: الناز گلرخ، فشن بلاگر معروف ایرانی

راه و اصول مدل شدن

مدلینگ یک علم است و امروزه مدل ها به سمت یادگیری اصولی این حرفه رفته اند ، دنیای مدلینگ دنیای بسیار وسیع و گسترده ای است، متاسفانه هنوز افرادی که میخواهند به عنوان مدل شروع به فعالیت کنند دقیقا نمیدانند مدلینگ چیست و چه کسی میتواند مدل شود، بسیاری از افراد بر این باورند که تنها معیار مدل شدن داشتن چهره زیبا و اندام حجیم است! این تفکر کاملا غلط است! استانداردهای مدلینگ در دنیا و کشورهای پیشرفته با چیزی که عموم مردم در ایران فکر میکنند متفاوت است.

حتما بخوانید: شکیرا و پیکه، زوج هنری_فوتبالی دنیای مد

مدلینگ و بازیگری

مدلینگ ریشه بسیاری از هنرهاست ، از جمله بازیگری و تمام افرادی که در حرفه مدلینگ فعالیت میکنند میتوانند در تیزرهای تبلیغاتی صدا و سیما و همچنین سریال های تلوزیونی و فیلم های سینمایی ایفای نقش کنند.

تعیین هدف

با انگیزه و هدف وارد حرفه مدلینگ شوید و نه صرفا جهت کسب درآمد یا شهرت! مدلینگ یک صنعت پیشرفته و بزرگ است که هنوز در ایران برای مدل شدن ظرفیت بالایی هست و ایرانیان استعداد بالایی در مدل شدن دارند.

افرادی که میخواهند وارد صنعت مدلینگ شوند باید بدانند دقیقا دارند وارد چه شغلی میشوند ، نسبت به آن اطلاعات کامل را کسب کنند و انتظاراتشان را از ورود به این حرفه مشخص کنند.

حتما بخوانید: استایل بردپیت

نیازهای یک مدلینگ

نیاز اولیه یک مدل علاوه بر شرایط ظاهری مناسب داشتن علم مدلینگ است ، اگر یک مدل نداند چگونه یک محصول را طبق اصول و درست تبلیغ کند نمیتواند به یک مدل موفق تبدیل شود. 

برای مدل شدن تنها نباید ظاهری جذاب داره بود بلکه باید هنر و توانایی مدل شدن و مدل بودن را نیز دارا باشید

آموزش های لازم برای مدلینگ شدن

  • ارائه رژیم غذایی تخصصی مدلینگ
  • ارائه برنامه تمرینی تخصصی فیتنس مدلینگ
  • آموزش روش های زاویه دار کردن فک و استخوانی کردن صورت
  • ارائه مشاوره جهت انتخاب بهترین مدل مو و مدل ریش برای هر شخص به صورت اختصاصی
  • آشنایی با مبانی مد
  • آشنایی با مبانی تئوری علم مدلینگ
  • آموزش پوزینگ و اصول ژست گیری در عکس یا فتومدلینگ
  • آموزش اصول راه رفتن در شو زنده یا کت واک مدلینگ (Catwalk Modeling)
  • آشنایی با سبک زندگی یک مدل
  • آموزش اصول شخصیتی و رفتاری یک مدل
  • آموزش مراقبت از پوست و مو
  • مشاوره اختصاصی به هر شخص جهت پیشرفت در این حرفه
  • آموزش اصول شیک پوشی

حتما بخوانید: دیوید گندی، گران ترین مدل مردانه

شرایط مدلینگ شدن در ایران

شرایط سنی مدلینگ برای کودکان از ۲ سال تا ۱۴ سال میباشد.

بسیار زیاد! مدل ها باید روی شخصیتشان کار کنند و اصول رفتاری یک مدل را یادبگیرند. یک مدل باید بداند چگونه حرف بزند، چگونه راه برود، چگونه غذا بخورد، چگونه لباس بپوشد و حتی چگونه فکر کند! جایگاه اجتماعی یک مدل با دیگران متفاوت است و قبل از هر چیز باید شخصیت یک مدل را در خود پیدا کند و آن را پرورش دهد.

شرایط قد ، وزن ، چهره و اندام افراد متناسب با نیاز آژانس و برندها مشخص میشود ، هر آژانس بسته به نیاز خود و کشوری که در آن فعالیت میکند مدل انتخاب میکند به عنوان مثال در ایران جهت فعالیت در شاخه Photo Modeling قد مدل اهمیت چندانی ندارد و بیشترین امتیاز به چهره و تناسب اندام داده میشود ، منظور از تناسب اندام داشتن یک بدن سالم و طبیعی است نه یک بدن حجیم! متاسفانه در ایران جا افتاده که افراد با بدن های حجیم و سایزهای بزرگ میتوانند مدل شوند! این هم یکی دیگر از تفکرات غلط در کشور است.

اما در شاخه Catwalk Modeling بیشترین امتیاز به قد مدل داده میشود، طبق استانداردهای جهانی قد مدل باید بلندتر از میانگین قدی مردم کشورش باشد. به عنوان مثال حداقل قد مورد نیاز برای کت واک مدل ها در ایران ۱۸۰ سانتی متر و در کشوری مثل ایتالیا ۱۸۵ سانتی متر است. لازم به ذکر است شاخه Catwalk Modeling در ایران از جایگاه پایین تری نسبت به Photo Modeling قرار دارد و عموم مدل های موفق ایران فتو مدل هستند.

حتما بخوانید: حمید فدایی، مدل سرشناس ایرانی در پاریس

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *