رودآرته : ترکیبی خلاقانه از زنانگی مدرن

  رودآرته ؛ ترکیبی خلاقانه از زنانگی مدرن

این برند نوظهور در سال ۲۰۰۵ توسط کیت و لورا مالیوی در شهر لوس آنجلس پدید آمد.
برند رودآرته ؛ ترکیبی خلاقانه از زنانگی مدرن، تاثیر سبک خاص کالیفرنیایی و طراحی لباس متفاوت به شمار آورد.
این دو طراح خلاق بخاطر طراحی لباس هایی با ساختاری پیچیده بارها موفق به دریافت جایزه های مختلف شده اند.

رودآرته Rodarte یکی از برندهای جدید و موفق در زمینه طراحی و تولید پوشاک زنانه است .
که توسط دو خواهر طراح به نام‌های کیت و لارا مالیوی تاسیس شده است.
برند رودآرته در مدت عمر کوتاه خود توانسته است جوایز متعددی را در زمینه طراحی لباس به دست آورد.
فرصت همکاری با برندهای خاصی مثل Gap و Target  را نیز در تیراژهای محدود داشته است.

در سال ۲۰۰۵ اولین مجموعه از لباس های رودآرته که شامل لباس های زنانه می شد در هفته مد نیویورک به نمایش درآمد.
در همین سال این برند موفق به دریافت جایزه مد اکو دومانی (Ecco Domani) شد .
باعث حمایت شرکت های خرده فروشی بزرگی همچون بارنیز، برگدورف گودمن، کولت، ایکرام و نیمان مارکوس از این برند تازه کار شد.

حتما بخوانید: چرا محصولات برندهای معروف گرانقیمت هستند؟

زندگی نامه خواهران مالیوی و تاسیس برند رودآرته

خواهران مالیوی
خواهران مالیوی

کیت و لارا مالیوی Kate and Laura Mulleavy خواهران طراح آمریکایی هستند.
برند رودآرته را تاسیس کرده‌اند.
لارا مالیوی متولد آگوست ۱۹۸۰ و کیت مالیوی متولد فوریه ۱۹۸۲ است.
مادر آن‌ها ویکتوریا رودآرت یک دورگه ایتالیایی ومکزیکی و پدر آن‌ها ویلیام پری مالیوی یک آمریکایی با رگه ایرلندی است.
لارا دانش آموخته رشته ادبیات انگلیسی است.
کیت فارغ التحصیل رشته تاریخ است .
هر دوی آن‌ها تحصیلات خود را در دانشگاه برکلی کالیفرنیا به اتمام رسانده‌اند.
پس از فارغ التحصیلی در سال ۲۰۰۲ این دو خواهر به خانه بازگشتند تا بتوانند به حرفه مورد علاقه خود یعنی طراحی لباس بپردازند.

در سال ۲۰۰۵ بود که برند رودآرته توسط کیت و لارا تاسیس شد و نام آن از نام خانوادگی مادری خواهران مالیوی با تلفظ اسپانیایی آن اقتباس شد.
آن‌ها در اولین مجموعه خود تنها ده عدد لباس را به نمایش گذاشتند اما همین نمایش موفق باعث شد که تصویر آن‌ها روی جلد مجله Women’s Wear Daily برود و فرصت ملاقات با سردبیر مجله ووگ یعنی آنا وینتر افسانه‌ای را پیدا کنند.
خواهران مالیوی در سال ۲۰۱۰ با ایمی واسکات طراح لباس فیلم همکاری کردند و تعدادی از لباس‌های فیلم تحسین شده “قوی سیاه” را طراحی کردند.
کیت و لارا تجربه نویسندگی و کارگردانی یک فیلم به نام Woodshock را با هنرنمایی کریستین دانست در سال ۲۰۱۷ داشته‌اند که البته به اذعان منتقدین و بینندگان این فیلم تجربه چندان موفقی نبوده است

آغاز موفقیت های رودآرته

مجموعه لباس های پاییزه این برند در سال ۲۰۰۸ توسط مجله استایل و نیویورک تایمز جزء ده مجموعه برتر قرار گرفت.
در همین سال موزه هنر متروپولیتن یکی از لباس های شب رودارته را درمیان مجموعه لباس های نمایشگاه خود قرار داد.
در این سال همچنین تصویر ریچل وایس در یکی از زیباترین لباس های رود آرته بر روی جلد مجله ووگ نقش بست.

مجموعه ای که در سال بعد توسط طراحان خلاق برند رود آرته به نمایش درآمد توسط مجله ووگ و مجله وومنز وِر دِیلی جزء ده مجموعه برتر انتخاب شد.
در این سال رودارته بار دیگر بر روی جلد مجله ووگ ظاهر شد.

در سال ۲۰۱۰ اولین شوی مستقل رودارته در موزه طراحی کوپر هیووت برگزار شد.
در این سال باردیگر مجموعه لباس های رودارته توسط مجلات معتبری همچون ووگ جزء ده مجموعه برتر قرار گرفت.
در همین زمان رودارته عهده دار طراحی پوسترها و تی شرت هایی به مناسبت ۵۰ سالگی فیلم از نفس افتاده اثر ژان لوک گدار شد.
رودارته در این سال موفق به دریافت جایزه ملی مد از موزه هنر کوپر هیووت شد.

سبک طراحی خواهران مالیوی

کیت و لارا در شمال کالیفرنیا بزرگ شده‌اند و هویت آن‌ها با فرهنگ ساحل غربی آمریکا گره خورده است .
نشانه‌های همین فرهنگ را می‌توان در سبک طراحی برند رودآرته مشاهده کرد.
اگرچه خواهران مالیوی هرگز در زمینه مد و فشن اموزش ندیده‌اند اما زمینه‌های متعددی مثل خاطراتت کودکی، سفرها و علم و هنر الهام بخش کارهای آنان بوده است. الک سات Alec Soth نویسنده آمریکایی با همکاری عکاس حرفه‌ای کاترین اوپی Catherine Opie در کتابی به نام “ذهن‌های پشت رودآرته” به ویژگی‌های این برند و تحلیل سبک خواهران مالیوی پرداخته است و درباره جریانات الهام بخش کار آن‌ها به همراه تصاویری در این ارتباط، مطالبی را بیان کرده است.
در این کتاب آمده است “کیت و لارا در کار فشن بسیار وسواسی و تمامیت طلب هستند و ترجیح می‌دهند همه چیز تحت کنترل آن‌ها باشد.
آن‌ها هنگام طراحی لباس سعی می‌کنند داستانی را با لباس‌ها بیان کنند،
داستانی که توسط استفاده کننده لباس بیان می‌شود و نه برای او.
با این روش می‌توان شخصیت را از طریق لباس‌ها بیان کرد بدون آن که نیازی به تاثیر گرفتن از افراد دیگر در میان باشد.
در هر صورت برند رودآرته یک برند جوان است و طراحان آن هنوز در ابتدای راه خود هستند.
پس باید منتظر ماند و دید که آن‌ها برای آینده و مشتریان آتی خود چه داستان‌هایی را ساخته و پرداخته‌اند.

رودآرته و موفقیت در عرصه های دیگر

سال ۲۰۱۰ همچنین دریافت جایزه سال منتقدان فیلم برای طراحی لباس های باله فیلم قوی سیاه ساخته آرنوفسکی را برای دو طراح خلاق رودارته به همراه داشت. ناتالی پورتمن در مراسم افتتاحیه این فیلم در جشنواره فیلم ونیز با پوشیدن یکی از لباس های شب خیره کننده رودآرته  توجه ها را بیش از پیش به این برند جلب کرد.
این هنرپیشه بعدها با پوشیدن دیگر لباس های این برند تبدیل به یکی از چهره های محبوب آن شد.

در سال ۲۰۱۱ رودآرته اقدام به طراحی لباس های باله برای باله بین المللی هِت کرد که در آمستردام به نمایش درآمد.
در این سال مجله ووگ مجموعه لباس پاییزه ۲۰۱۱ رودآرته را بهترین مجموعه فصل معرفی کرد.

در سال ۲۰۱۲ تصویری از تیلور سوییفت در یکی از لباس های رودآرته بر روی مجله ووگ نقش بست.
تیلور سوییفت دیگر چهره شناخته شده این برند، تاثیر زیادی در شناخته شدن آن داشت.
در همین سال رودآرته با همکاری فرانک گری و گوستاوو دودِمِل اقدام به طراحی لباس نمایش دون ژوان نمود.
همکاری رودآرته با نمایش ها و باله ها در سال های دیگر نیز ادامه پیدا کرد.
در این سال لباس های باله ای که رودآرته برای فیلم قوی سیاه طراحی کرده بود در موزه ویکتوریا آلبرت به نمایش درآمد.

در سال ۲۰۱۳ کتی پری، یکی دیگر از چهره های پرطرفدار جهان در یکی از لباس های رودآرته بر روی مجله ووگ ظاهر شد.

مجموعه بهار ۲۰۱۵ رودآرته نیز همانند مجموعه های پیشین مورد توجه قرار گرفت و در مجلاتی همچون ووگ و استایل جزء ده مجموعه برتر انتخاب شد.

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *