زنان جذاب چه خصوصیاتی دارن؟

تعریف شما از جذابیت زنانه یا زن جذاب چیست؟ شاید این مهم ترین سوالی باشد که زنان در مورد زیبایی و جذابیت ظاهری خود به دنبال پاسخ آن می گردند. چه چیزی زنان را در چشم مردان جذاب و زیبا می سازد؟ اگر از یک مرد بپرسید، هنگام نگاه کردن به یک زن اولین چیزی که نظرش را جلب می کند چیست شاید بیش از همه به تناسب اندام یا لبخند او اشاره کند. البته طیف گسترده ای از مردان پیش از هر چیز به انحناها و برآمدگی های بدن زنان جذب می شوند و این امر توسط بسیاری از محققان و کارشناسان تایید شده است.

علاوه بر این، این جذابیت زنانگی تنها بر اساس یک بررسی ظاهری و ساده توسط مرد بدست نمی آید بلکه یک فرآیند بیولوژیکی بسیار عمیق و پیچیده است. اگر چه شاید هر مردی سلیقه متفاوتی در مورد زنان داشته و تعاریف خاصی برای زن جذاب داشته باشد اما در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ویژگی های ظاهری زنانه ای که توسط بسیاری از مردان به عنوان ویژگی های یک زن جذاب شناخته شده و باعث جلب توجه آن ها می شود اشاره ای اجمالی داشته باشیم.

اهمیت دادن به ظاهر خود

اولین چیزی که یک مرد در شما می بیند ظاهرتان است و به این معنی هم نیست که سطحی نگر و ظاهر بین است، بلکه منظور ما این است که حتی پیش از اینکه فرصت دهان گشودن و حرف زدن با او را پیدا کنید، تاثیر خود را در همان نگاه اول گذاشته اید! اگر خوب به نظر برسید و به ظاهر خود اهمیت بدهید، او متوجه خواهد شد. اگر ویژگی هایی در ظاهر خود دارید که دوست شان ندارید، ترفند های آرایشی وجود دارد که می توانید از آنها برای کمتر جلوه دادن این ویژگی ها استفاده کنید. اگر بلد نیستید چطور آرایش کنید که بهترین ویژگی های ظاهرتان را مشخص تر کنید، می توانید از توصیه های کارشناسان استفاده کنید.

رابطه ی خوب با بچه ها

وقتی که یک مرد به دنبال شریک مناسب برای زندگی است، زنی که رابطه ی خوبی با بچه ها دارد نظرش را جلب خواهد کرد، چون می داند زنی که از بودن با بچه ها لذت می برد می تواند خانواده ی خوبی تشکیل دهد.

لگن پهن

یکی از جذاب ترین ویژگی های جسمی زنانه که مردان را به شدت به یک زن جذب کرده و دارنده آن یک زن جذاب دارای جذابیت زنانه شناخته می شود دارا بودن لگن یا باسن پهن است و به گفته محققان، مردان نسبت ۷ به ۱۰ سایز کمر در مقابل پهنای لگن خاصره را جذاب ترین شکل می دانند زیرا که چنین شرایط جسمی از نظر آن ها بهترین و کامل ترین شکل برای فرزند آوری است. هر چه این نسبت کاهش یابد نشان دهنده این است که وضع حمل برای زن سخت تر و پیچیده تر خواهد بود و اگر شاهد بالا رفتن این نسبت در قسمت باسن باشیم این موضوع می تواند نشان دهنده چاقی زن مورد نظر و داشتن مشکل در باروری باشد.

البته که مردان ضرورتاً و به صورت آگاهانه خواستار چنین نسبتی نیستند و اکثر مردان نیز از این که چنین ویژگی هایی را به صورت ناخودآگاه نشانه باروری می دانند غافل هستند زیرا تمام این فرآیند کاملاً ناخودآگاهانه صورت می گیرد بدون این که مردان خود از علت توجهشان به این مسئله آگاه باشند علاوه بر این نقش غریزه و جنبه شهوانی موضوع را نیز نباید نادیده گرفت و مطالعات نشان داده که این موضوع نقش مهمی در تصور یک مرد از جذابیت زنانه و زن جذاب دارد.


اخلاق کاری خوب و مناسب

مردها دوست دارند با زنی ازدواج کنند که اخلاق و رفتار کاری خوبی دارد. البته به این معنی نیست که باید سه شغله باشید و ۲۲ ساعت شبانه روز کار کنید تا توجه مردی را جلب کنید، اگر در کارتان موفق باشید و مدت زمان طولانی در یک شغل مانده باشید نشان می دهد در کارتان جدی و سختکوش هستید و می توان در صورت لزوم روی کمک شما حساب کرد.


مستقل بودن

مردها زنانی را می پسندند که روی پاهای خود می ایستند. یک مرد دوست دارد شما را زنی قوی ببیند، کسی که نیاز ندارد کس دیگری از او حمایت کند یا مراقبش باشد. البته وقتی موضوع مستقل بودن مطرح می شود، نکته ی ظریفی هم وجود دارد:هر چند مردها از زنهای مستقل خوش شان می آید، اما این را هم دوست دارند که گاهی کسی به آنها نیاز داشته باشد. ضمنا شما هم زمان هایی نیاز به شانه هایی دارید که سربر آنها بگذارید. شما به عنوان یک زن، نباید در رابطه ای قرار بگیرید که صرفا به این دلیل که استقلال را دوست دارید، کسی مراقب تان نباشد و به نیازهای تان اهمیت ندهد. شما می توانید یک زن مستقل و خود ساخته باشید و همزمان هر وقت لازم شد درخواست کمک نیز بکنید.

صدای با تن بالا

مطالعات نشان داده که مردان صداهای نازک زنانه را دوست دارند زیرا چنین زنانی معمولاً جوان تر بوده و ویژگی زنانه ای محسوب می شود که نشان از سطح بالای استروژن در بدن زن دارد. علاوه بر این صدای با تنُ بالا نیز نشان دهنده سایز بدنی کوچکتری است، در حالی که صدای با تن پایین با مردانگی مرتبط است. از این رو زنانی که تن صدای پایینی دارند معمولاً دارای ویژگی های زنانه کمتر و مردانه بیشتری هستند . از این رو وقتی مردان چنین صدایی را می شنوند به طور ناخودآگاه یک مرد قوی یا بزرگ جثه را در ذهن خود مجسم می کنند که از نظر آن ها هنگام تماشای یک زن جذابیتی ندارد. محققان دریافته اند که تُن و طنین صدا در دنیای حیوانات نیز بسیار مهم و تاثیرگذار است. برای مثال غرش های عمیق نشان دهنده حیوانی بزرگ و تُن های بالا و سبک نشان دهنده موجودی کوچک جثه مانند حشرات است.

رنگ قرمز

تحقیقی که توسط اندرو الیوت و دانیلا نیستا انجام شده نشان داده است که واکنش خاص مردان به رنگ قرمز می تواند یک فرآیند بیولوژیکی باشد. این موضوع در دنیای حیوانات نیز صادق است زیرا در میان حیوانات نیز رنگ قرمز معمولاً نشان دهنده آمادگی جنس مخالف برای جفتگیری است. این دو محقق در نهایت دریافتند که رنگ قرمز تاثیر زیادی بر روی ماهیت جذابیت زنانه از دیدگاه مردان دارد بدون این که خودشان متوجه نقش رنگ قرمز در این ماجرا باشند. در کمال ناباوری مشخص شد که رنگ قرمز هیچ تاثیری بر استنباط زنان از جذابیت زنانه در مورد زنان دیگر ندارد و این موضوع تنها بر مردان موثر می افتد.

خنده رو بودن

نکته ی مهم دیگری که باب گرانت به آن اشاره می کند این است که زنان محبوب، خنده رو هستند. همه ی مردان دوست دارند بتوانند یک زن را بخندانند. هر مردی وقتی بتواند زنی را بخنداند، احساس می کند فرد فوق العاده ای است و هرگاه نتواند، احساس بدی پیدا می کند. یک اصل در این نکته نهفته است و آن این که زنان جذاب «خیلی جدی» نیستند.

شاید به همین دلیل است که اسلام زنان و مردان نامحرم را از شوخی با یک دیگر برحذر می دارد تا با ایجاد محدودیت، از علاقه ی عاطفی نامحرمان به هم جلوگیری کند.

گوش شنوا داشتن

زنانی که در رابطه با همسر و حتی دیگر زنان، جذاب و دوست داشتنی به نظر می رسند، زنانی هستند که گوش شنوا دارند. این موضوعی است که باب گرانت در کتابش بارها به آن اشاره می کند. این زنان فرق شنیدن و گوش دادن را به خوبی می دانند؛ چراکه «شنیدن»، یک عمل انفعالی و «گوش دادن» یک عمل فعال و آگاهانه است. در تعریف علمی، گوش دادن واقعی، چیزی بیش از سکوت به هنگام شنیدن صدای دیگران است. گوش دادن واقعی، بدین معناست که می خواهم بدانم کسی که حرف می زند چه می گوید، چه فکری در سر دارد، چه احساسی و چه نیازهایی دارد. گوش دادن واقعی یعنی برای دقایقی نظریات خود را کنار بگذارید و داوری نکنید .

باب گرانت در فصل آخر کتابش به موارد ظریف تری در روابط همسران اشاره دارد. او در یک تیتر کلی اشاره می کند که کمک کردن بیش از حد زنان به مردان، آن ها را به مادر بدل می کند؛ یعنی باعث می شود مردان احساس کنند که مادرشان دارد مانند یک بچه با آن ها صحبت می کند. اگر مردی درخواست کمک نکرده است، در این صورت باید مراقب بود؛ چون اغلب مردان، چنین کمک طلب نشده ای را کنترل کردن یا نق زدن می نامند.

بوی خاص

بسیاری از ما در مورد فرومون ها شنیده ایم؛ سیگنال های شیمیایی که از بدن ما متساعد می شود. اما کمتر کسی می داند که این بوهای خاص توسط افراد و به صورت ناخودآگاه به عنوان نشانه ای از سلامت و جذابیت یک زن در نظر گرفته می شوند. مطالعات نشان داده است که  فرومون ها اطلاعات قابل توجهی در مورد شخص در خود دارند؛ از جمله شرایط سیستم ایمنی بدن. از این رو می توان گفت که مردان می توانند با بوی یک زن تشخیص دهند که او سیستم ایمنی قوی دارد یا خیر. البته این موضوع در جهت عکس نیز کاربرد دارد و زنان با توجه به بوی بدن مرد می توانند سطح تستوسترون موجود در بدن وی را درک کنند.

درباره ی فروزان

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *