زهیر مراد، طراح لباسی که از شرق برخاست

زهیر مراد (Zuhair Murad) یک طراح لباس لبنانی است که در تولید لباس‌های مجلسی زنانه فعالیت می‌کند. برندی که زهیر مراد ایجاد کرده، لباس‌هایی شیک و البته خاص برای خانم‌ها تولید می‌کند که زیبایی و ظرافت زنانه را به بهترین شکل به تصویر می‌کشند. در واقع، این برند به دلیل طراحی لباس‌ شب و لباس‌های عروس معروف است و یکی از فعالان جدی این عرصه به شمار می‌آید. کیفیت لباس‌های شب زهیر مراد آن‌قدر خوب است که خیلی از خانم‌های سلبریتی ترجیح می‌دهند برای حضور در فرش قرمزهای خاص، لباس‌شان را از کارهای این برند انتخاب کنند.

استفاده از رنگ کرم

در تمام مجموعه‌هایی که توسط زهیر مراد تولید می‌شوند، استفاده از رنگ‌های کرم و طلایی کاملا غالب است. این طراح سعی دارد از رنگ‌های این‌چنینی که ذاتی گرم و مورد پسند خانم‌ها دارند، به زیبایی در آثارش استفاده کند. استفاده از پارچه‌های ظریف و مرغوبی که تقریبا به رنگ بدن هستند، به نوعی امضای زهیر مراد است و از ترکیب این پارچه‌ها با المان‌های دیگر، لباس‌هایی خیره‌کننده به وجود می‌آورد.

علاقه زهیر مراد به سنگ‌های قیمتی

فاکتور دیگری که کارهای زهیر مراد را خاص می‌کند، استفاده زیاد از سنگ‌های قیمتی است. در اغلب کارهای این برند می‌توان استفاده زیاد و در بعضی موارد، اغراق شده از سنگ‌های تزیینی را در جلوی لباس دید. این سنگ‌ها به غیر از اینکه نقشی اساسی در زیبایی لباس دارند، اغلب طوری چیده می‌شوند تا بخش‌های خاص جلوی لباس با استفاده از آنها پوشیده شود. تراکم زیاد سنگ‌ها در نقاط خاص بدن به گونه‌ای است که نیاز به آستر ضخیم در زیر رویه‌ی حریر را از بین می‌برد؛ در نتیحه امکان پوشیدن لباس به تنهایی و بدون استفاده از پوشش زیرین فراهم می‌شود. رنگ سنگ‌ها و پولک‌های مورد استفاده، ارتباط زیادی با رنگ غالب خود لباس دارد و معمولا از سنگ‌های براق طلایی، قرمز، سبز و آبی در آنها استفاده می‌شود.

علاوه بر سنگ‌ و پولک تزیینی، گلدوزی‌های خاص هم نقش زیادی در جذاب‌تر کردن لباس‌های زهیر مراد دارند. در دنیای اوت کوتور (Haute Couture) رسم است که تمام گلدوزی‌ها با دست انجام شود و کارهای این برند لبنانی هم خارج از این قاعده عمل نمی‌کنند. استفاده از گل‌های پارچه‌ای ظریف و لایه‌های دانتل زیبا توانسته‌اند حس زیبایی‌شناسی زهیر مراد را به لباس‌هایش انتقال دهند.

هماهنگ با مد روز دنیا

بیشتر بخوانید: برند تام فورد

زهیر مراد نتوانست پس از اتمام دوره‌ی دبیرستان، زندگی در بعلبک لبنان که زادگاهش بود را تحمل کند. به همین دلیل به پاریس رفت و با تحصیل در زمینه‌ی مد و فشن، به یک استاد طراحی لباس تبدیل شد. زندگی در پاریس توانست اصول دنیای مد را به این نابغه بیاموزد و حالا او یکی از افراد صاحب‌نام در دنیای مد است. کالکشن‌های زهیر مراد به صورت مرتب در فصل‌های بهار-تابستان و پاییز-زمستان در سه گروه آماده برای پوشیدن (Ready-to-Wear) اوت کوتور (Haute Couture) و لباس عروس (Bridal) عرضه می‌شوند. او یکی از نوابغ مد دنیا است که از بعلبک لبنان پا به عرصه‌ی بین‌المللی گذاشته و توانسته فرهنگ شرقی را به زیبایی و در قالب لباس‌هایی که هر کدام به تنهایی یک اثر هنری هستند، به دنیا معرفی کند.

بیشتر بخوانید: برند bebe

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *