طناز طباطبایی ، دختر اردیبهشتی

طناز طباطبایی ، دختر اردیبهشت ماهی  ۱۶۸ سانتی متری متولد سال ۶۲ در تهران، دانش آموخته کارشناسی تئاتر دانشگاه آزاد تهران است و هنرپیشه سینما، تئاتر، تلویزیون و شبکه خانگی محسوب می شود. اما خواهر بهنوش طباطبایی، هنرپیشه سینما و همسر سابق مهدی پاکدل نیست. فیلم رخ دیوانه و فیلم هیس! دخترها فریاد نمی زنند، از شاخص ترین کارهای وی است که صحنه سیگار کشیدن و دادگاه وی، بازتاب های زیادی پیدا کرد.
او مجرد است و هیچ صفحه ای در اینستاگرام و توییتر ندارد. ایشان بر خلاف مهناز افشار، در تلگرام نیز فعالیتی ندارد. در جشنواره سی و چهارم فیلم فجر با فیلم طلا حضور داشت و هم بازی هومن سیدی و نگار جواهریان شد.

 

بیوگرافی طناز طباطبایی

دختر خوش تیپ سینمای ایران، متولد بیستم اردیبهشت ماه سال شصت و دو در تهران است. او اردیبهشت ماهی است و اگر  اخلاق و منش اردیبهشت ماهی ها را دارد، تعجب نکنید! او از دانشگاه آزاد تهران مرکز، در رشته کارگردانی تئاتر، دانش آموخته شد و ادامه تحصیل نداده است و تحصیلات مقطع دکترای وی، نادرست است. شایعه درباره طناز طباطبایی زیاد است. مثل این که او باردار شده است و با هومن سیدی ازدواج کرده یا در خارج از کشور، مزون دارد! طناز ، هنرپیشه سینما، تئاتر، تلویزیون و شبکه خانگی است. ما او را با فیلم هیس، دخترها فریاد نمی زنند به یاد داریم که یکی از فیلم های  تاثیر گذار و پرفروش اوایل دهه نود هجری خورشیدی بود. فیلم ویلایی های او هم سر و صدای زیادی کرد.
طناز طباطبایی ، تا کنون موفق به شکار سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر نشده است. او در سال ۱۳۸۷ برای نقش آفرینی در فیلم صداها، نامزد بهترین بازیگر نقش دوم زن در حشنواره بیست و هفتم و برای فیلم رخ دیوانه، نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره سی و سوم شد. سال بعدش نیز در سال ۱۳۹۴ در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، کاندید سمیرغ بلورین نقش اول زن برای فیلم خشم و هیاهو شد.
طناز طباطبایی ، مثل نیکی کریمی، در جشنواره های خارجی نیز  حضور فعالی داشته و جوایزی نصیبش شد که از ان جمله می توان به لوح تقدیر جشنواره زنان مستقل آمریکا در سال ۱۳۹۲ و جشنواره  فیلم های ایرانی سانفرانسیسکو در سال ۱۳۹۳ اشاره کرد. او در داخل  کشور نیز به جز جشنواره فجر، در جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران و جشنواره فیلم های استانی نیز، مقام کسب کرده است.

 

طناز طباطبایی در جشنواره های خارجی نیز حضور فعالی داشته

دوران بازیگری طناز طباطبایی از سال ۱۳۸۰ آغاز شد. او کلاس های بازیگری را در کنار تحصیل در رشته تئاتر، در موسسه هیوا فیلم گذراند و نخستین تجربه فیلم بلند را با رسول صدرعاملی تجربه کرد. رسول صدر عامی در سی و سومین جشنواره فیلم فجر، یکی از اعضای هیات داوران بود و در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، به عنوان کارگردان حضور دارد. فرزند او، میلاد صدرعاملی هم در بخش  نگاه نو، نامزد سیمرغ بلورین محسوب می شود.

دوران بازیگری طناز طباطبایی

جدید ترین تجربه تئاتر او، بازی در تئاتر تروما است که وی هم بازی شقایق دهقان و کاظم سیاحی گردید.
حتما بخوانید: سارا بهرامی ؛ بازیگر شیک پوش اصفهانی

 

 

کلکسیون شال و مانتو های دوست داشتنی تیره رنگ طناز طباطبایی

استایل شناسی طناز طباطبایی

 

طناز طباطبایی ، قد متوسط دارد. او آرایش های ملایم داشته و از حد چهره، خارج نمی شود. پوست به نسبت روشن دارد که کمک زیادی به او در استفاده از لباس  های تیره رنگ می کند. او تم تیره را دوست دارد و به ندرت وی را با مانتو و شال های جیغ! مشاهده می کنیم. ساده لباس  می پوشد، اما به نظر می رسد که از استایلیست های حرفه ای برخوردار است که روانشناسی رنگ و قدرت کنتراست ها را در طراحی استایل به خوبی متوجه می شوند.

طناز خانم آرایش های ملایم داشته و از حد چهره، خارج نمی شود

از طراحی لباس و انتخاب های هوشمندانه اش می توان فهمید که او، بر خلاف برخی از سلبریتی های سینمای ایران که خود را در قامت یک فشن آیکون صرف و سلبریتی همه  فن حریف مطرح می کنند، تلاش دارد تا  قدرت سادگی تیپ را با چهره فتوژنیکش به رخ بکشد و در قد و قواره های یک دختر اردیبهشتی سی و اندی ساله به نظر برسد و نه بیشتر یا کم تر.
حتما بخوانید: چگونه یک برند پوشاک و استایل تاسیس کنیم؟

 

چهره طناز طباطبایی، با طوفانی از جراجی های پلاستیک همراه نشده است. قاب ساده خودش را داشته و کم حاشیه بودنش، سبب شده تا نظر افکار  عمومی با او همراه شود.  شاید به همین دلیل باشد که خبری از  او در اینستاگرام پر حاشیه و جنجالی ایرانیان نیست. حضورش در اینستاگرام، می تواند با ۵ میلیون فالور بهنوش طباطبایی رقابت کند. وی، عاشق سبک های کلاسیک بوده و معدود سلفی و عکس های آتلیه ای از ایشان منتشر شده است.

 

 

اجرا های صحنه ای طناز طباطبایی

 کلاس های بازیگری طناز طباطبایی

فیلم شناسی طناز طباطبایی

حتما بخوانید : تاریخچه برند اسیکس

مجموعه های تلویزیونی و شبکه خانگی با نقش آفرینی طناز طباطبایی

حتما ببینید: الناز گلرخ، فشن بلاگر معروف ایرانی

 

 

 

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *