فشن بلاگر میلیونر ؛ لیاندرا کوهن

حتما بخوانید :آیدا هادی و نگین میرصالحی دو فشن بلاگر ایرانی در دنیای مد

هم مد مفهومی (conceptual art)، مد سبز (Green fashion) و هم هنرهای پوشیدنی (wearable arts) و فناوری های پوشیدنی (wearable techs) امروزه در مختصات لایک و فالو و هشتگ گردی های اینستاگرام تعریف می شوند و قریب به ۸۰۰ میلیون کاربر این شبکه که بیش از ۱۰ درصد کل ساکنان کره زمین را تشکیل می دهند، جدید ترین روندهای دنیای فشن را از  طریق کانال های این اپلیکیشن دنبال می کنند.
بنابراین جای تعجب ندارد که فشن بلاگر ها (fashion blogger) امروزه در دنیای دیجیتالی اینستا بازها، غوغا می کنند و بعضی همچون کیارا، درآمدهای میلیون دلاری از ان بدست می آورند. حال کسب و کار JLO, KKW,RIHANNA که خود غول  هایی از دنیای موسیقی و سینما را نمایندگی میکند بماند!
ما امروزه با مفهومی به نام فشن بلاگر ها مواجه هستیم که دنیای مد و لباس و اتفاقاتی که در ان می افتد را به زبان ساده و با نگاهی چند بعدی در اختیار مخاطبان مد گرد و لاکچری پسند اینستاگرام قرار می دهد. بعضی از این فشن بلاگر ها، به دلیل میمیک چهره جذاب و صورت کاریزماتیک و اندام خوش استایل، هر روز، فوتوشوت هایی رنگارنگ با لباس های گوناگون را به اشتراک میگذارند و در این بین، به معرفی برندهای مختلف  نیز می پردازند.

 

حتما بخوانید : چگونه تبدیل به یک فشن بلاگر موفق شویم؟
بعضی نیز پا را فرا تر گذاشته و مثل لیلا علی که به عنوان بوکسور سنگین وزن زنان جهان، فعالیت های آشپزی خود را در اینستاگرام به اطلاع میلیون ها هوادارش می رساند، از دنیای گردشگری  برای پست زنی استفاده کرده و در واقع مفهومی به نام فشن توریسم بلاگر (fashion-tourism blogger) را خلق می کنند. فعالیت فشن توریست ها، استفاده از لوکیشن های فوق العاده برای عکاسی مد است. عکاسی مد (fashion photography)  هر سال، مخاطبان زیادی را در دانشگاه ها و کالج ها و موسسات آموزش عالی به سمت خود جذب میکند و مقوله جذاب و فرصت آفرینی برای عاشقان صنعت مد محسوب می شود.

فشن بلاگرها چه می کنند؟

 

 

 

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که در واقع، فعالیت اصلی فشن بلاگرها چیست؟ آنها چطور اطلاع رسانی می کنند؟ ابزار  اطلاع رسانی آنها چه حوزه هایی را شامل می شود؟ آیا به معرفی برندها می پردازند یا فقط تصاویری از لباس ها خود آنهاست؟ چگونه میتوان یک فشن بلاگر  خلاق  و موفق بود؟

بله! صحبت از شجاعت شد! شاید برای شما تعجب اور باشد که بدانید، برای فشن بلاگر مطرح شدن، فقط چهره جذاب و قد بالای ۱۸۰ سانتیمتر و لوکیشن های فوق العاده شگفت انگیز جنوب شرق آسیا یا آمریکا کفایت نمی کند. کمی جسارت هم باید چاشنی کار شود! برخی از فشن بلاگرها تاثیرگذار سال های اخیر  که سابقه فعالیت  های آنان در حوزه مد، بازتاب خبری و رسانه ای گسترده ای در سطح جهان داشته است، نه خیلی زیبا و نه قد بلند و نه دانشجو یا دانش اموخته کالج مد پاریس یا لندن و نیویورک نبودند!

بعضا شجاعت و حس ظریف اعتماد به نفس در آنها باور شده تا این افراد به عرصه حساس و پر استرس و پر نقد فشن وارد شوند. نمونه اش را میتوان در ماریمار کویروا و لیاندرا کوهن دید که با وجود در اختیار نداشتن استایل و چهره جذاب، اما یکی از فعالان مد در عرصه فشن بلاگر هستند و فعالیت های انان بازتاب های رسانه ای زیادی پیدا کرده است.
حتما بخوانید: بررسی استایل دنیل فاکس، بلاگر و ورزشکار محبوب اینستاگرامی

داستان لیاندرا کوهن : فشن بلاگر نه چندان جذاب !

 

 

 

 

 

داستان لیاندرا کوهن ، داستان یک فشن بلاگر عاشق گردشگری است که گر چه صورت و چهره جذابی برای کار فشن و مد و مدلینگ ندارد، اما با اعتماد به نفس بسیارو فعالیت گسترده توانسته، یک فشن بلاگر مطرح در اینستاگرام بوده و با انتشار قریب به ۱۷۰۰ پست در ۴ سال اخیر، نزدیک به ۶۰۰ هزار فالور از سراسر جهان بدست اورد.

لیاندرا مدین کوهن ، فشن بلاگر جوان آمریکایی، با وجود صورت معمولی که نه مصداق  های جذابیت چهره شرقی ها را دارد و به ته مایه صورت غربی های چشم آبی مو بلوند قد بلند را نمایش می دهد، استایلی جذاب برای طرفداران مد و لباس به خصوص  در شبکه های اجتماعی داشته که روایت خودمانی او از مد و شهرها و کشورهایی که سفر می کند، سبب جذب مخاطبانی از سراسر جهان شده است.
به هر حال شجاع بودن در طراحی استایل های رنگارنگ کمتر شیک اما جالب و خلاقانه، سبب شده تا خانم لیاندرا کوهن هر پستی که در اینستاگرامش میگذارد با استقبال ده ها هزار نفر مواجه شود. استایل هایی که به نظر خیلی ها، در مختصات لاکچری گردی و پست های جذاب مدگردها قرار نمی گیرد، اما صدها هزار کاربر را شیفته نوع نگاه جسورانه ای در طراحی استایل کرده است.

 

 

لیاندرا کوهن ، در اکتبر ۱۹۹۷ میلادی در پایتخت مد آمریکای شمالی (نیویورک) متولد شد و از جمله مهاجرات ترک تبار ایالات متحده به شمار می رود. این فشن بلاگر گردشگر سی ساله آمریکایی، موفقیت های زیادی در عرصه مد نویسی بدست آورده است. او از هشت سال پیش فعالیت خود در عرصه مد نویس انلاین را اغاز کرد و همچون کیارا فراگنی که بلوند سالاد را معرفی کرد، او با MAN REPLLER توانست طوفانی به پا کرده و جای پایی برای خود در دنیای مد آنلاین دست و پا کند.
کتاب در جستجوی عشق، روایت  جذاب لیاندرا کوهن ، فشن بلاگر گردشگر منهتنی که بخشی از سبک زندگی و تئوری و موفقیت هایش در عرصه مد و لباس و کسب و کار را روایت می کند
او یک فشن آیکون جذاب و پر مراجعه برای سایت هایی چون: ELLE, Style.com, Gawker, The Cut, and Fashionista. Minkoff and Phillip Lim است که همواره در طول هشت سال اخیر با لیاندرا کوهن مصاحبه کردند.
قریب به ۴ میلیون صفحه ایندکس شده در موتور جستجوی گوگل، واقعیتی فراموش نشدنی اما جذاب خانم لیاندرا کوهن  را روایت می کند که بعضا روی جلد برخی از نشریات مد و موضوع مصاحبه شماری از مجلات مطرح لباس دنیا از جمله ELLE نیز قرار گرفته است.

 

 

 

حتما بخوانید: استایل نیکی کریمی

وبلاگ من رپلر، روایتی جالب دارد. او به یکی از رسانه ها گفته بود که مد خوب (GOOD FASHION) از نگاه او، چیزی است که بانوان به خصوص دختران از آن حس خوبی می گیرند و نه مردها! اگر چه عنوان دافع مردها، عنوان عجیبی برای وبلاگ اوست، اما در اکتبر ۲۰۱۷ میلادی او درپستی اعلام کرد که او و همسرش، منتظر  تولد یک دو قلو هستند.
به هر حال،  بیانیه و نظر لیاندرا کوهن که معتقد است هر استایلی  باید  به خود فرد، حس خوب بدهد نه دیگران، طرفداران  زیادی  را جذب کرده است. از سال ۲۰۱۰ میلادی که وبلاگ دافع مردها از سوی لیاندرا کوهن به دنیای مد و لباس و مد نویسی معرفی شد، به مدد کرالرهای فضول  گوگل  و ارجاعاتی که به سایت ایشان می شد ، پر مخاطب شد و او را میتوان مصداقی از کارآفرینان دیجیتالی دنیای مد (Fashion Digital Entrepreneur) دانست.
اعتماد به نفس لیاندرا کوهن از نوشتن بی پروایش درباره مد آغاز شد و امروزه وبلاگی  پر بیننده محسوب می شود که میتواند case study خود برای علاقمتدان به دنیای مدیریت کسب و کار و بازاریابی فشن باشد. لیاندرا کوهن روش جالبی در معرفی استایل دارد. استایل هایی بعضا خنده دار اما وقتی  شاهد ترکیب های جذابی در لباس هستیم، می توان در نظر خود تجدید کرد.

 

 

نه به آرایش ! شاید در استایل این بانوی جوان معروف دنیای مد نویسی انلاین، رگه هایی از آرایش های انچنانی و حتی معمولی را شاهد نباشید! علت آن است که وی در وبلاگش بارها در نکوهش آرایش های سنگین و فانتزی و غیر جذاب ، توصیه های زیادی به مخاطبانش می کند و مهم ترین دلیل آرایش  نکردن را تنبلی می داند!
البته ایشان بعضا در مصاحبه های خود به این موضوع اشاره کرده که از طرف برخی از کاربران، به زشت بودن و غیر  جذاب بودن متهم می شود! اما وی به این صحبت ها توجهی نمی کند و شاید به همین خاطر است که احتمالا تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی شمار مخاطبانش از مرز ۱ میلیون نفر فراتر رود.
او، استراتژی و رفتار سازمانی خود را در عرصه مد و لباس و سبک زندگی، در کتابش در جستجوی عشق توضیح می دهد که چگونه توانسته دنیای مد و لباس را با روایت خودمانی و طنازی  های دوست داشتنی  یک دختر جوان تلفیق کرده و معجونی جذاب را برای مد گردها و حتی لاکچری پسندهای اینستاگرام به ارمغان اورد. ارمغانی که میلیون ها دلار برایش خلق کرد و او اکنون در فهرست میلیونرها وبلاگ نویس عرصه مد و لباس قرار دارد.

حتما بخوانید :   همه چیز درباره استایل الناز گلرخ : فشن بلاگر معروف ایرانی

استایل های این فشن بلاگر جوان، ترکیبی نوآورانه از شلوار و دامن های رنگارنگ بوده که بعضا با نیم بوت های چرمی قرمز و قهوه ای ست می شود بوده و مهم ترین عامل در  طراحی استایل ایشان را میتوان تنوع دانست. مقوله ای مهم در مختصات طراحی مد و لباس و استایل لیاندرا کوهن  ۳۰ ساله که طرفداران زیادی را به سمت خود می کشاند.
یکی از مهم ترین المان های طراحی لباس و مد واستایل این فشن بلاگر گردشگر جوان را می توان در موضوع سادگی دانست. او استایل هایی را انتخاب می کند که ساده و رنگارنگ و جذاب است. استایل هایی که برای  تهیه آن، نیاز نیست هزاران دلار خرج کرد!

حتما بخوانید: استایل فرانسوی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درس هایی از لیاندرا کوهن

این فشن بلاگر گردشگر نه چندان زیبا و خوش اندام آمریکایی اما میلیونر و معروف، درس های ساده اما مهمی به عاشقان کسب و کار مجازی به خصوص در حوزه فشن می دهد:‌

  • دنیای مد و لباس، در مختصات فقط زیبایی و یا فقط شهرت نمی گنجند.
  • مد نویسی در دنیای مجازی، ابزاری برای کارآفرینی دیجیتالی و کسب و کار مولد است.
  • جادوی رنگ و فهم تناژ رنگ ها و رنگ های مکمل و خنثی در طراحی استایل اهمیت دارد.
  • فشن دیجیتال، مقوله ای فرصت آفرین برای علاقمندان به راه اندازی استارت آپ است.
  • حتی معمولی ترین چهره ها و عادی ترین استایل ها هم میتوانند با جادوی رنگ و تنوع و لوکیشن های مختلف، مخاطبان زیادی را به خود جذب کنند.
  • یکی از رازهای موفقیت فشن بلاگر ها، انتشار پست های متعدد در اینستاگرام است.
  • بیش از ۵۰ هزار فالور اکانت توییتر لیاندرا کوهن ثبت کرده است. این یعنی آنکه برای موفقیت در عرصه فشن بلاگر ، باید از همه ابزارها استفاده کرد.
  • مد نویسی، نیاز به تخصص و کارشناسی ارشد یا دکترای مد و لباس ندارد. گاهی ابتدایی ترین موضوعات وقتی به زبان ساده و مصور در اختیار کاربران قرار بگیرد، جذابیت زیادی برای عموم پیدا کرده و بانوان جوان میتوانند از این قابلیت ها برای تولید محتوا و حضور فعال در این عرصه پر مخاطب استفاده کنند.

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *