دانستنی ها در مورد لباس ساقدوش عروس

این مقاله قصد دارد تا وظایف و کارهایی که ساقدوش باید انجام دهد و از همه مهم تر لباس ساقدوشهای عروس خانم بپردازد . بنابراین اگر به زودی قرار است به سلامتی عروس شوید و درگیر تشریفات و برنامه های عروسی هستید بد نیست نگاهی به این نوشته بیاندازید .

این که خیلی ها معتقدند موضوعات و تشریفاتی مثل ساقدوش فقط باعث سخت تر و سخت تر شدن عروسی و زیاد شدن چشم وهم چشمی میشود مساله ایست جداگانه اما به نظرم این رسم داشتن ساقدوش بد هم نیست ، همانطور که میدانید در روز عروسی فشار خیلی زیادی روی عروس و داماد است ، و وجود چند دوست آن هم از نوع واقعی اش خیلی دلگرم کننده است .

گذشته این مساله ای مثل لباس و هزینه های مثل آن را میتوان با کمی مدیریت حل کرد بالاخره آدم گاهی انقدر که با دوستانش ندار و راحت است با خانواده نیست ، مثلا در مورد همین لباس ساقدوش اگر هزینه کافی برای خرید یا دوخت لباس یک دست ندارید میتوانید یک تم رنگ مشخص کنید و از دوستان خود بخواهید لباس هایی با آن تم رنگ بپوشند ،

یکی از مواردی که به زیباتر جلوه نمودن برگزاری مراسم عروسی کمک به سزایی می‌کند، حضور ساقدوش‌ها در کنار عروس و داماد است. از همین رو، انتخاب لباسی درخور و برازنده برای ساقدوش‌ها نیز بسیار با اهمیت خواهد بود. لباس ساقدوش‌ باید شیک، شکیل و کاملاً رسمی باشد. تناسب قد و اندام ساقدوش‌ها از دیگر مواردی است که باید به آن توجه کرد.

چند تا ساقدوش داشته باشیم ؟

جالب است بدانید که درگذشته، تعداد مدعوین جشن، تعیین‌کننده ساقدوش‌ها بود. بر مبنای این رسم می‌بایست به ازای هر ۴۰ میهمان، یک زوج ساقدوش در کنار عروس و داماد قرار می‌گرفت. اما امروزه با گسترده و تشریفاتی شدن مراسم ازدواج، تعداد ساقدوش ها کمتر شده است؛ این روزها داشتن ۳ الی ۴ جفت ساقدوش برایتان کافی خواهد بود.

لباس‌های ساقدوش‌ها را چطوری انتخاب کنیم ؟

همان‌طور که ذکر شد، انتخاب لباسی درخور و شکیل برای ساقدوش‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. سعی کنید لباس ساقدوش‌هایتان را از میان ژورنال‌ها و سایت‌های معتبر تهیه نمایید. لازم به ذکر می‌باشد که می‌توانید لباس ساقدوش‌ها را متناسب با آذین‌بندی جشن و دکور مراسم انتخاب نمایید.
حتی اگر ندانید که چند تا ساقدوش خواهید داشت، اینکه بدونید چه مدل لباسی مد نظرتونه خیلی کمکتون میکنه. سعی کنید با ساقدوشاتون در مورد لباسی که میخواید براشون در نظر بگیرید صحبت کنید و نظر اونها را هم بپرسید. حتی اگه ممکنه یک برنامه ای مشخص کنید که لباس هایی را که پسندید برای همدیگه بفرستید تا همه ببینند و بهترین گزینه را انتخاب کنید.
قبل از اینکه به مرحله ی پرو لباس ساقدوشا برسید، برای انها وقت بگذارید و به حرفهاشان گوش کنید. در کنار همدیگه لباسی را انتخاب کنید که به بهتر شدن جلوه عروسی شما و از آن مهم تر ساقدوشای شما کمک کند. آخرین چیزی که میخواید اینکه لباسی برای ساقدوشتون تهیه کنید که بعد از یک بار پوشیدن، ته کمد تا آخر عمر خاک بخوره.
با کمک ساقدوش هاتون انواع و اقسام رنگ ها و طرح را در در کنار هم بگزارید و مدلی را انتخاب کنید که هر کس در آن به بهترین شکل ظاهر شود. این روش به مدرن تر شدن عروسی شما هم کمک میکند. در انتخاب لباس در نظر داشته باشید که ساقدوش های شما تا چند ساعت این لباس ها را در نمی آورند پس راحتی آنها اولویت شماست.
واقعا بهتون میگم؛ هیچ قانون یا بایدی در مورد انتخاب لباس ساقدوش ها وجود نداره. شما میتونید از لباس های کلایسک برای ساقدوشاتون استفاده کنید یا میتونید کمی مدرن تر باشید و لباسی را انتخاب کنید که تا مدت ها برای شما خاطره بشه. به حرف های ساقدوشاتون توجه کنید ولی مطمئن شوید که تصمیم گیرنده ی نهایی شمایید.

هزینه لباس ساقدوش‌ها با کیست ؟

بر طبق رسم و عرف، میزبان موظف است کلیه هزینه‌ای که ساقدوش‌ها برای خرید لباس، کفش و.. کرده‌اند را به ایشان پرداخت نماید؛ اما اگر بودجه خوبی برای این کار دردست ندارید می‌توانید از ساقدوش‌ها بخواهید که لباس‌های خود را یکرنگ انتخاب نمایند تا بهتر و بیشتر در مراسم جلوه کنند.

وظایف ساقدوش‌ها در قبال عروس و داماد چیست ؟

بهتر است که ساقدوش‌ها پیش از آماده شدن عروس و داماد در کنار آن‌ها حاضر شوند. این کار به عروس و داماد انرژی و قوت قلب می‌بخشد.
داشتن لبخند و برقراری آرامش و اطمینان خاطر برای عروس و داماد و خانواده ایشان از مهم‌ترین وظایف ساقدوش‌ها به‌حساب می‌آید.
ساقدوش‌ها باید کلیه امورات مربوط به عروس و داماد را بر طبق خواسته و نظر آن‌ها انجام دهند. نگهداری هدایای عروسی، نگهداری وسایل، نگهداری شاسی عکس و… ازجمله بارزترین وظایف مربوط به ساقدوش ها است.
ساقدوش‌ها موظف‌اند در طول مراسم با طمأنینه، متانت و آرامش در کنار عروس و داماد حرکت کنند.
برقراری شور، هیجان و سرزندگی در مراسم از دیگر وظایف مربوط به ساقدوش‌ها می‌باشد. ساقدوش‌ها به‌نوعی تأمین‌کننده گرمی مجلس هستند.

باید برای ساقدوش‌ها هم کادو بخرم؟

در این مورد الزامی وجود ندارد اما می‌توانید هنگام خریدهای عروسی در ته ذهن‌تان به یاد ساقدوش‌ها باشید و اگر در بازار چشم‌تان به شی جالب و ارزانی خورد که بتواند یادگاری خاصی از ساقدوش‌ شدن دوستان‌تان در جشن شما باشد حتما آن را بخرید. حتی می‌توانید با ساقدوش‌های‌تان عکسی هنری بگیرید، قاب کنید و روز پاتختی یا پاگشا به آنها بدهید. اگر هم وضع مالی‌تان اجازه می‌دهد بنا به قدرت خریدتان هدیه‌ای برازنده برای ساقدوش‌ها بخرید.

حتما بخوانید: وراونگ، طراح لباس عروس سلبریتی ها

جدیدترین مدل های لباس ساقدوش عروس

وجود ساقدوش عروس می تواند در عکس هایی که به یادگاری از روز عروسیتان به جای می ماند زیبایی زیادی را اضافه کند. عموما ساقدوش هایمان را از بین کسانی انتخاب می کنیم که به آنها علاقه ای شدید داریم و علاقمند هستیم تا در این روز زیبا کنارمان باشند. اما در انتخاب ساقدوش و لباس ساقدوش تمامی جزییات را در نظر بگیرید.
قد و وزن و در کل جثه افرادی که انتخاب می کنید، رنگ پوستشان، چهره زیبای طبیعیشان نقش مهمی در زیبایی عکس های نهایی شما دارد. نکات دیگری که باید به آنها توجه کنید رنگ لباس ساقدوش عروس، بلندی یا کوتاهی آن بر اساس قد و جثه افراد، مدل موها و … می باشد.
برای آنکه نتیجه نهایی عکس های شما تنها منجر به لبخندی زیبا بر روی صورتتان شود لازم است برای ساقدوش های خود برنامه ریزی کرده و به جزییات ظاهری آنها توجه بسیاری داشته باشید. رنگ لباس ساقدوشان را بر اساس رنگ چهره کلی آنها انتخاب کنید، برای رنگ لباس ساقدوش عروس از هر رنگی می توانید استفاده کنید و چون لباس عروس به رنگ سفید است تمامی رنگ ها در کنار آن خودنمایی می کند، بنابراین برای انتخاب رنگ مناسب حتما چهره و رنگ پوست افرادی که برای آنها لباس تهیه می کنید در نظر بگیرید.
مدل لباس ساقدوش عروس باید به گونه ای انتخاب شود که ساقدوش های شما در آنها احساس راحتی و آزادی عمل داشته باشند، از انتخاب لباس هایی با دنباله های خیلی بلند خودداری کنید، چراکه این نوع از لباس ساقدوش عروس بسیار دست و پا گیر بوده و در بسیاری از پوزیشن های عکاسی جلوی دست پای آنها را خواهد گرفت!
برای زیبایی بیشتر لباس ساقدوش عروس می توانید در کنار آنها از دسته گل نیز استفاده کنید، این دسته گل ها باید کوچک و رنگ آنها متناسب با لباس ساقدوش عروس انتخاب شوند.
آخرین تکه ای که می تواند در کنار لباس ساقدوش عروس خود نمایی کرده و به زیبایی هر چه بیشتر آن کمک کند، استفاده از تاج گلی هماهنگ با رنگ لباس و یا دسته گل می باشد، حتی این تاج گل ساده و زیبا را می توان جایگزینی برای دسته گل کرد. رنگ های مکمل را بشناسید و مطابق با آن رنگ گل و لباس را انتخاب کنید.

مدل لباس ساقدوش عروس جدید

حتما بخوانید: طناز طباطبایی ، دختر اردیبهشتی

مدل لباس ساقدوش عروس دخترانه
لباس ساقدوش عروس ایرانی
حتما بخوانید: پریناز ایزدیار ؛ بازیگر خوش پوش سینمای ایران
لباس ساقدوش عروس ایرانی کار شده و بسیار زیبا
مدل لباس ساقدوش عروس زنانه و دکلته

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *