بر اساس مطالعات انجام‌شده، تمایل مشتریان به مشاهده ویدئو برای کسب اطلاعات از محصول یا خدمات، چهار برابر تمایل آن‌ها به خواندن متنی با موضوع مشابه است و از همین رو امروزه، مجریان دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال با چشم‌اندازی کاملاً متفاوت با آنچه ۱۰ سال پیش وجود داشت مواجه‌اند که می‌تواند بستری مناسب را برای معرفی و عرضه محصولاتشان ایجاد کند.

عرصه مد و لباس نیز می‌تواند همچون دیگر صنایع با تکیه‌بر دیجیتال مارکتینگ به حیات تجاری خود رونق بخشد. کما اینکه در سال‌های اخیر، اغلب برندها از ظرفیت‌های رسانه و فضای مجازی بهره گرفته و فروش قابل‌توجهی را برایشان به همراه داشته است.

بااین‌وجود لازم است به بایدها و نبایدهای دیجیتال مارکتینگ در چرخه پوشاک توجه کرد و برای کسب موفقیت در این زمینه، به شکل حرفه‌ای و مبتنی بر دانش روز گام برداشت.

قدر مسلم رفتار خرید مشتری‌ها فرق کرده است خیلی از افراد دیگر ترجیح می‌دهند که کارهایشان را آنلاین انجام بدهند.

خرید لباس، غذا، عملیات بانکی و ده‌ها مورد مهم دیگر. این کار نشان می‌دهد که بازاریابی دیجیتال تا چه اندازه وارد زندگی‌مان شده است و برای هیچ‌یک از فعالان حوزه‌های مختلف ازجمله هنر صنعت مد و لباس قابل‌اغماض و چشم‌پوشی نیست.

بنا بر آمار انتشاریافته، تا سال ۲۰۲۰، انتظار می‌رود هند به‌عنوان یکی از کشورهای پیشرو در حوزه دیجیتال مارکتینگ، ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد از دنیای آنلاین داشته باشد که از این مقدار، ۳۵ میلیون دلار حاصل از سایت‌های تجارت الکترونیک مرتبط با مد و فشن خواهد بود.

فروش آنلاین پوشاک  در ۵ سال آینده چهار برابر خواهد شد.

از هر سه درخواست جستجو شده در گوگل، یک مورد به مد و فشن مرتبط است. این ترند هرسال ۶۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

فروش موارد مرتبط با مد و فشن در اینترنت تا سال ۲۰۲۰، حدود ۳۵ درصد افزایش خواهد داشت.

پلتفرم‌های اجاره لباس مبتنی بر وب‌سایت همچون Rent the Runway، Bag Borrow، Le Tote به زنان اجازه می‌دهد لباس‌های زیبا را اجاره کنند.  ایده اجاره دادن لباس ممکن است کمی عجیب به نظر برسد اما پتانسیلی که این حرکت دارد می‌تواند درآمد قابل‌توجهی را در اختیار افراد قرار دهد.

صنعت مد و فشن و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی به‌خوبی همدیگر را تکمیل می‌کنند زیرا بیشتر متخصصان این حوزه و افرادی که به مد علاقه‌مند هستند در حال حاضر بر روی پلتفرم‌هایی همچون اینستاگرام، فیس بوک، توییتر و غیره فعال‌اند. تأکید بر روی چنین پلتفرم‌هایی به یک الزام تبدیل‌شده است. رسانه‌های اجتماعی زمانی که صحبت از صنعت مد و فشن به میان می‌آید می‌تواند نقش مهمی را ایفا نماید.

از طرفی بازاریابی بدون ایجاد محتوای عالی امکان‌پذیر نخواهد بود. بازاریابی محتوا باید بخشی از این فرآیند باشد . محتوای بازاریابی به کمک وبلاگ‌های عالی، فایل‌های ویدئویی، پست‌های رسانه اجتماعی، تصاویر و سایر موارد می‌تواند تأثیر بسیار عالی بر روی رفتار خرید مشتریان داشته باشد.