نکاتی برای انتخاب لباس کودک

لباس کودک باید به گونه ای باشد انتخاب لباس بچه گانه که پوشیدن و در آوردن آن ها از تن راحت باشد. لباس پوشاندن به نوزادی که دائماً تکان می خورد، واقعاً سخت خواهد بود. به همین دلیل در ادامه نکاتی ارائه می شودکه می توانید از این نکات استفاده کرده و بهترین لباس کودک را تهیه کنید؛ به طوری که پوشاندن انتخاب لباس بچه گانه  دیگر کار سختی نباشد و این کار را برایتان ساده کند:

یقه گشاد لباس،انتخاب لباس بچه گانه پوشاندن آن را به تن کودک راحت می کند. اگر لباسی را باید از سر به کودک بپوشانید، این کار را بسیار سریع انجام دهید؛ چراکه کودکان زمانی که احساس خفگی کنند، می ترسند.

یرای لباس کودک امنیت حرف اول را می زند. لباس هایی را انتخاب کنید که دکمه، پاپیون و بند نداشته باشند. از خرید لباس های کودک با دکمه های کوچک، بدلیجات دکوری، پاپیون و … اجتناب کنید، چراکه خطر خفگی را برای کودکان در پی دارد. لباس هایی که بندهای بلند دارند ممکن است دور دست و پا یا گردن کودک بپیچد، کاملاً نا امن هستند. مهم ترین نکته آن است که در صورت وجود تزیینات در لباس کودک، این تزیینات به لباس محکم دوخته شده باشند.

مهمترین چیزی که هنگام خرید لباس برای کودک باید رعایت کنید توجه به جنس لباس است، لباس کودک باید جنس پنبه ای، نخی یا کتان داشته باشد. حواس تان باشد که لباس های پشمی برای کودکان ایجاد حساسیت میکنند.

– رنگ لباس کودک جزو فاکتور های مهمی است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید. رنگ های شاد و روشن بر روحیه کودکان تاثیر میگذارند، سعی کنید برای لباس کودک اصلا سراغ رنگ های تیره نروید زیرا کودکان معمولا لباس را به دلیل رنگ شاد و طرح فانتزی آن دوست دارد.

می‌توانید به انتخاب خودتان زیرپوش رکابی یا آستین کوتاه بخرید. این زیرپوش می‌تواند معمولی یا زیردکمه دار باشد. اما هر چه هست باید طوری باشد که گردن لباس راحت باز شود. نوع یقه گشاد یا پاکتی یا دکمه‌دار باشد که راحت از سر کودک رد شود. آستین‌های گشادی داشته باشد و از جنس نخی یا پشمی باشد. 

جوراب یا پاپوش هم لازم است؟ 

جوراب بله، کاملاً لازم است. جورابی نرم و گشاد برای دلبندتان تهیه کنید. برای فصل سرد و برای کودکانی که هنوز راه نیافتاده اند، پاپوش چکمه‌ای کشباف دار بسیار مناسب است. دقت کنید داخل آن کاملاً گشاد باشد.

– لباسی بخرید که دقیقا سایز دخترتان باشد، وقتی سایز فرزندتان را میدانید میتوانید به راحتی لباسی که دقیقا اندازه او باشد بخرید. اگر اقتصادی فکر کنید و لباس بزرگ برای دختربچه تان بخرید مطمئن باشید پشیمان میشوید زیرا لباس بزرگ بچه ها را شلخته نشان میدهد و حسابی دست و پا گیر است همچنین لباس تنگ هم بچه ها را کلافه میکند پس سایز فرزندتان را بدانید.

بندهایی که بالاتنه و پایین تنه لباس را به هم متصل می کنند، عوض کردن پوشک بچه را سریع تر و راحت تر می کند، چراکه دیگر لازم نیست برای عوض کردن پوشک، تمام لباس های کودک را از تنش در بیاورید.

لباس های قابل شستشو انتخاب کنید. لباس های دارای عبارت «قابل شستشو با ماشین لباسشویی» هنگام شستشو با دست و اتوکشی باعث صرفه جویی در زمان و انرژی شود.

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *