همه چیز در مورد برند زارا

برند زارا

گالیسیا، ایالتی ساحلی در شمال اسپانیا و موطن ژنرال فرانسیسکو فرانکواست. مدت‌ها قبل از اینکه گالیسیا به  میزبانی یکی از ارزشمندترین برند‌های دنیا مشهور شود، به آمار بالای مهاجرت ناشی از فقر ساکنانش شهرت داشت. در طول قرن بیستم میلادی، صدها هزار «گالیسی» به دلیل فقر شدید به کشورهای دوردستی چون آرژانتین مهاجرت می‌کردند.

در سال ۱۹۸۸ زارا با تاسیس اولین شعبه‌ی برون مرزی خود در پورتوی پرتغال بین‌المللی شد. پس از موفقیت زارا در پرتقال و استقبال از این برند اسپانیایی، زارا در سال‌های بعد وارد بازار آمریکا، فرانسه، مکزیک و ژاپن شد. امروزه فروشگاه‌های زارا در بیش از ۸۸ کشور در سرتاسر دنیا حضور فعال دارند.

اورتگا قصد داشت کسب و کار تولیدی خود را در شهر لاکرونیا حفظ کند. به همین دلیل بود که مدل تجاری او از همان ابتدا با مدل متداول تفاوت داشت. شرکت‌های تولید کننده‌ی لباس و مد در غرب، طرح‌های خود را برای کارخانه‌های مستقل‌شان در کشورهایی مثل چین و هند می‌فرستند؛ جایی که در آن نیروی کارِ ارزان به وفور یافت می‌شود. این لباس‌ها بعداً به کشور مبدأ باز گردانده و در آنجا انبار می‌شوند. سپس محموله‌هایی از لباس، دو بار در سال (بهار و پاییز) به شعبه‌های آن شرکت در سرتاسر دنیا ارسال می‌شود.

برند زارا ترکیه

از ویژگی های خاص این شرکت این است که او هیچگاه برای خود تبلیغات نکرد ولی همواره علاقه داشت که مغازه های خود را در بهترین و لوکس ترین نقاط شهرها برپا کند. مثلا در سال ۲۰۰۳ یکی از شعب خود را در یک سینمای تاریخی در الچه راه اندازی کرد.

از ویژگی های منحصر به فرد زارا چابک بودن آن است. اکثر برندهای مطرح دنیا که در کشورهای مختلف شعبه دارند، سالی دو بار اجناس را به شعب خود ارسال می کنند ولی زارا این کار را هرسه هفته یکبار انجام می دهد. زارا همواره انبارهای خود را به روز نگه میدارد. یعنی اگر شما مدل یا جنسی را امروز در یکی از فروشگاهها دیده باشید احتمالا تا دو هفته آینده دیگر آن را پیدا نمی کنید، چون زارا محصولات خود را زود به زود تغییر میدهد و چون قیمت های محصولات پایین هستند به زودی به فروش می رسند.

لباس برند زارا

فلسفه فروش اجناس در زارا این است که :”یا الان میخری یا هرگز نمی خری!”

البته اکنون مدیریت شرکت بر عهده “پابلو آیلا” است و اورتگا خود را بازنشسته کرده است.

برند

دلیل اصلی موفقیت برند زارا همراهی آن با استایل خیابانی و روزمره مردم بود که در طول زمان به روز رسانی شد. برای زارا تغییر مد روزانه ای که مورد احتیاج مردم بود از اهمیت بالایی برخوردار بود و هر هفته یا دو هفته یک بار مد جدیدی را به بازار ارائه می کند. بیشتر خانه های مد برای ورود هر سری کلکسیون جدید به بازار حدود ۶ ماه زمان صرف می کنند.

برای همین است که زارا توسط مردمی که عاشق مد و فشن هستند به سرعت انتخاب شده است. اورتگا به لباس به عنوان یک کالای زودگذر نگاه می کرد و به همین دلیل هم مشهور بود؛ او عقیده داشت که هر لباسی را مانند ماست و یا نان – که تاریخ مصرف دارند –  باید به سرعت عوض کرد. به همین دلیل وقتی در یک هفته از یکی از لباس های زارا خیلی خوشتان آمده حتما خریداری کنید چون معلوم نیست تا ۲ هفته بعد نیز همچنان باشد یا خیر!

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *