پوشش زنان بوسنی هرزگووین :

۹۵درصد مردم بوسنی هرزگوین آلبانیایی تبار و بقیه بیشتر یونانی هستند. مردم آلبانی از ریشه قوم ایلیری که از اقوام هندواروپایی هستند . آلبانی ۴۳۱ سال در دست امپراتوری عثمانی بوده و در دوره معاصر ۵۰ سال حکومت کمونیستی را پشت سر گذاشته‌است .

مردمِ بوسنی هرزگووین مسلمان حنبلی مذهب و مسیحیت ارتدوکس و کاتولیک مذهب هستند.

براساس نتایج سرشماره نفوس و مسکن از اول تا ۱۵ اکتبر ۲۰۱۳، از کل جمعیت بوسنی و هرزگوین ۶/۴۸درصد مسلمان ، ۷/۳۳درصد صرب (ارتدکس) ، ۶/۱۴درصد کروات(کاتولیک) و ۳/۴درصد نیز از بقیه اقوام می باشند . .

در نتیجه به تبعیت از مدهب پوشش زنان این سرزمین نیز به دودسته زنان مسلمان و زنان مسیحی تقسیم می شود

جنگ بوسنی :

 یا جنگ در بوسنی و هرزگوین، جنگی مسلحانه و بین‌المللی بود که بین ۵ آوریل ۱۹۹۲ تا ۱۴ دسامبر ۱۹۹۵ بین بوسنی و هرزگوین و صربستان جریان داشت و با امضای توافق دیتون در شهر دیتون ایالت اوهایو پایان یافت .

از آنجاییکه مسلمان بوسنیایی خواستار جدایی از بوسنی بودند ولی صرب های ساکن یوگسلاوی سابق مخالف این امر بودند

به سرکوب مسلمانان پرداختند. این حادثه یکی از فجیع‌ترین حوادث تارخی به‌شمار می‌رود که به نسل‌کشی، قتل‌عام و مردم بوسنی و هرزگوین و علی الخصوص مسلمانان پرداختند.

از این رو زنان مسلمان با وجود پوشش اسلامی بسیار مورد بی احترامی ، شکنجه و آزار جنسی قرار گرفتند.

زنان قربانی جنگ :

بنابر آمارهای «سازمان امنیت و همکاری اروپا»، ده ها هزار زن مسلمان بین سال های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۴ تحت فرمانروایی «رادوان کارادزیچ» در بوسنی و سایر نقاط یوگسلاوی سابق مورد تجاوز قرار گرفتند.

پوشش زنان :

پوشش زنان بوسنی هرزگوین به روایت تصویر :

نوشته خیلی کوتاه بالا تنها بخشی از مشکلات گذشته بر زنان بوسنی هرزگوین را به تصویر می کشد و از آنجاییکه تمام مقالات در باره این سرزمین بوی جنگ و سیاست می دهند و تنها سهم زنان از این مقالات داستان های تعرض گدشته برآنان است به همین جهت این مقاله تلاش می کند پوشش زنان را با تصویر بیان کند .

شایان ذکر است که کلیه تصاویر از منابع اصلی بوسنی هرزگوین برداشته شده است.

درباره ی

مطلب پیشنهادی

فصل دوم عصر جدید در ماه آخر سال ۹۸ آغاز شد

برنامه کامل عصر جدید فصل دوم قسمت اول ۱۷ اسفند۱۳۹۸ به روی آنتن رفت. هاتیک: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *