چه لباسی برای محل کار مناسب است

دنیای مد و لباس – برای لباس اداری زنانه و مردانه ، سه فرم کلی را می‌توان در نظر گرفت: اداری رسمی، اداری رسمی-روزمره و روزمره. اینکه کدام یک را انتخاب می‌کنید به محیط کار و ویژگی‌های شغلی شما بستگی دارد، اما در هر یک از این فرم‌های اداری قوانینی وجود دارد که لازم است آن را در استایل خودتان رعایت کنید.


فراموش نکنید که ظاهر شما و لباس‌های رسمی و اداری‌تان چه زنانه و چه مردانه، می‌تواند به صورت غیرمستقیم در کیفیت کاری شما و برداشتی که دیگران تاثیرگذار باشد.

کاملا رسمی برای لباس اداری زنانه و مردانه

اگر در ادارات و شرکت‌هایی با فضای به شدت رسمی کار می‌کنید، قطعا به یک یک ست لباس فرم کاملا رسمی نیاز خواهید داشت. این استایلی است که بیشتر مدیران رده بالا به ویژه برای شرکت در جلسات کاری مهم انتخاب می‌کنند.

تیپ رسمی اداری مردانه شیک

قواعد لباس رسمی اداری برای آقایان:

کت و شلوار یک، دو و یا سه دکمه خوش فرم و متناسب با اندام در رنگ‌های طبیعی و بدون طرح مانند مشکی، سرمه‌ای و طوسی.

خودتان را به یکی از این سه رنگ محدود کنید.

کراوات و یا اکسسوری‌های مشابه ساده با رنگ متناسب و غیرجلب توجه کننده. ساعت شما باید بند استیل و فرم کاملا رسمی و کلاسیک داشته باشد.

از هر پارچه طرح‌داری در مورد این اکسسوری‌ها، اجتناب کنید.

پیراهن سفید آستین بلند و ساده

کفش‌های آکسفورد مشکی یا قهوه‌ای که با رنگ کمربند و سایر بخش‌های چرمی استایل مثل کیف همخوانی داشته باشد.انواع مانتو وشلوار فرم اداری 

تیپ اداری فرم زنانه شیک

قواعد لباس رسمی اداری برای خانم‌ها:

اگر از مانتو فرم اداری استفاده نمی‌کنید، دقت داشته باشید که یک شلوار پارچه‌ای خوش فرم انتخاب کنید که رنگ طبیعی مانند مشکی، قهوه‌ای، سرمه‌ای یا طوسی باشد. این رنگ با رنگ کت یا مانتو اداری شما باید همخوانی کامل داشته باشد.

اگر بلوز شما از زیر مانتو دیده می‌شود، یک بلوز یا شومیز آستین بلند سفید و بدون طرح انتخاب کنید.

کفش پاشنه بلند و جلوبسته در رنگ‌های مشکی، طوسی، موشی و قهوه‌ای –متناسب با رنگ لباس‌ها- این استایل را کامل می‌کند.

کفش‌های جلوباز بدترین انتخاب هستند!

از اکسسوری‌ها و زیورآلات ساده و ظریف استفاده کنید. اکسسوری‌هایی که در آن‌ها مرواریدهای کوچک و ظریف به کار رفته باشد، می‌تواند مناسب باشد.مشاهده مقنعه های اداری

رسمی-روزمره برای استایل اداری

اگر در یک محیط کاملا رسمی کار نمی‌کنید، احتمالا کد لباس پوشیدن در محل کار شما، رسمی-روزمره است. این کد در بیشتر شرکت‌ها و محیط‌های کاری نه چندان رسمی کاربرد دارد.

وقتی سبک رسمی-روزمره را برای لباس اداری زنانه و مردانه انتخاب می‌کنید، می‌توانید بخشی از سبک و سلیقه شخصی خودتان را در استایل‌تان بازتاب دهید و البته همچنان کاملا حرفه‌ای به نظر برسید.

پس رنگ و اکسسوری‌های بیشتری به کار ببرید اما با احتیاط!

کت شلوار رسمی مردانه شیک جدید

سبک رسمی و روزمره مردانه:

هر پیراهن مردانه‌ای که انتخاب کنید، با هر رنگی پذیرفته شده است. چهارخانه، راه راه یا طرح‌های کلاسیک دیگر را هم می‌توانید به کار ببرید.

اگر از کراوات استفاده می‌کنید، این بار می‌توانید کراوات‌های طرح‌دار مثل راه راه، چهارخانه یا خال خال را انتخاب کنید، اما همچنان طرح‌های عجیب و غریب‌تر روی کراوات، خط قرمز است!

می‌توانید به جای کت و شلوار مردانه از شلوار پارچه‌ای با رنگ‌های خاکی یا مشکی استفاده کنید. آن را می‌توانید با کت اسپرت یا بدون آن بپوشید.

اکسسوری‌های معمول، مثل ساعت مردانه با بند چرم در ترکیب این سبک جای می‌گیرد.

یک کفش رسمی راحت قهوه‌ای یا مشکی را انتخاب کنید یا لوفر بپوشید اما کتانی هرگز!

تیپ رسمی شیک زنانه کت شلوار جدید

رسمی-روزمره برای استایل اداری زنانه:

به جای مانتو شلوار اداری ست می‌توانید شلوار و مانتوی جدا اما متناسب و هماهنگ بپوشید.

اگر لباس شما از زیر مانتو دیده می‌شود، می‌توانید از بلوز یا شومیز رنگی با طرح‌های کلاسیک راه راه یا چهارخانه استفاده کنید. سراغ رنگ‌ها و طرح‌های روشن بروید.

این بار می‌توانید از زیورآلات بزرگ‌تر با فرم‌های خاص‌تری استفاده کنید اما در استفاده از اکسسوری‌های زیاده‌روی نکنید. روسری و شال‌هایی با طرح‌های ظریف و رنگی در کنار این اکسسوری‌ها، سبک خاص شما را بازتاب می‌دهد.

کفش‌های راحت‌تر زنانه مانند کفش تخت، لوفر یا پاشنه کوتاه مناسب است. این کفش‌ها می‌توانند رنگی باشند اما مشکی، قرمز قهوه‌ای، طوسی و سرمه‌ای انتخاب‌های بهتری هستند. همچنان پوشیدن کفش جلوباز، پذیرفته نیست!انواع مانتو وشلوار فرم اداری 

کاملا روزمره اما مناسب محل کار

اگر آن قدر خوش‌شانس هستید که محیط کار شما قوانین سختگیرانه‌ای برای لباس اداری ندارد، باید بدانید که مرز باریکی بین روزمره پوشیدن و خلاقانه پوشیدن و شکستن قواعد وجود دارد.

اگر خلاقانه لباس می‌پوشید این نکته را در نظر بگیرید که لباس‌های شما بازتابی از ویژگی‌های شخصیتی‌تان است و دیگران می‌توانند بر اساس آنچه می‌پوشید شما را قضاوت کنند.

تیپ اسپرت اداری مردونه جدید

استایل مردانه روزمره برای محیط کار:

شلوارهای روزمره، کتان و جین انتخاب‌های شما هستند، اما همیشه با فرم معمولی و راسته، نه جذب و نه آزاد و بگی.

ساعت‌های روزمره با بندهای رنگی و خلاق را بر اساس سبک و سلیقه شخصی‌تان انتخاب کنید.

این بار می‌توانید کتانی‌های کلاسیک بپوشید.مشاهده مقنعه های اداری

تیپ اسپرت اداری زنانه جدید شیک

سبک روزمره زنانه مناسب محیط کار:

زیر مانتو می‌توانید علاوه بر بلوز یا شومیز از تی شرت هم استفاده کنید، اما لباس شما نباید کوتاه باشد.

جین‌های خوش فرم را در استایل کاری‌تان جای دهید، اما این به معنای بیش از حد روزمره پوشیدن نیست. در بسیاری از محیط‌های کاری پوشیدن شلوارهای جین با فرم‌های غیرمعمول یا زاپ دار پذیرفته شده نیست.

می‌توانید در استایل روزمره خودتان کفش‌های جلوباز را در کنار کتانی زنانه جای دهید.

در استفاده از اکسسوری‌ها و زیورآلات آزاد و خلاقانه عمل کنید اما قوانین کلی آن را نادیده نگیرید.

فراموش نکنید که استایل اداری شما هر کدام از سبک‌های بالا که باشد، بخشی از هویت کاری شما را نشان می‌دهد، پس به سادگی از کنار آن عبور نکنید.

برای پیدا کردن بهترین استایل اداری زنانه و مردانه پیش از هرچیز باید به کیفیت لباس‌ و کفش و سایر جزییات توجه داشته باشید. دیجی استایل، با در نظر داشتن هر سبک و سلیقه‌ای از بهترین برندهای روز دنیا و شناخته‌شده‌ترین برندهای ایرانی، انتخاب‌های به صرفه‌ای برایتان دارد.

منبع: دیجی استایل

                                                                          www.mod1.ir/ 

درباره ی J Sadeghi

مطلب پیشنهادی

بهترین شهرها برای سفر در فصل بهار کدامند؟

خیلی‌ها بهار را زیباترین فصل سال می‌دانند، چرا که در این فصل با رستاخیز طبیعت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *