چگونه یک برند پوشاک و استایل تاسیس کنیم؟

اگر با گردش در مجلات دنیای مد، علاقه بسیاری به صنعت پوشاک و مد پیدا کرده اید و تصمیم دارید تا یک برند تاسیس کنید، نیازبه دانستن یک سری از نیازهای این عرصه دارید که عمران امد از موسسان مجله کسب و کار مد به نام بوف و مدرس برتر در یکی از دانشگاه های تجارت فشن می باشد به این موضوع پرداخته است و ما نیز در این مطلب به چکیده ای از مقاله آقای عمران امد خواهیم پرداخت. تا انتها همراه ما باشید.

چهار قدم اصلی در تولید یک محصول برند

طراحی و توسعه برند

  • طراحی: آنچه که باعث جلب توجه مردم به یک برند می شود، طراحی عجیب و غریب نیست، بلکه یک طراحی زیبا و همه جانبه با یک دوخت بسیار تمیز می تواند در صنعت پوشاک توجه دیگران را به خود جلب نماید.
  • توسعه: در خصوص توسعه نیز مواردی همچون، طراحی یک کالکشن و خلق نمونه های جدید و توجه به گذشته و سابقه برندتان و افق آینده می تواند موضوعات اساسی به نظر بیایند. شما بایستی در این خصوص همواره به منافع اجتماعی نیز فکر کنید و اگر قصد راه اندازی یک برند محبوب را دارید، در ابتدا بیش از حد به فکر منافع مالی نباشید.

زنجیره تولید و تامین کالا

مهم ترین بخش تولید یک محصول توسط کمپانی های معروف و برند، رسیدگی به جزئیات کالا، توزیع محصول و کنترل کیفیت محصول می باشد. شما نیز برای ایجاد یک برند معتبر در حوزه پوشاک نیز دارید تا این موارد را به خوبی در سیتسم خود پیاده سازی کرده و به صورت مستمر گزارشات را پیگیری کرده تا بتوانید محصولی در شإن برندتان به مشتری ارائه بدهید.

 فروش توزیع کالا

فروش و توزیع کالا نیز بخش مهمی دیگر در توسعه برندتان محسوب می شود. این بخش درست همان جایی است که می تواند سرنوشت برندتان را مشخص کند زیرا دلیل شکست بسیاری از کسب و کارهای نوپا همین عدم فروش کافی و توزیع نامناسب کالا می باشد. شما می توانید در ابتدا فروش به صورت عمده و سپردن آن به فروشندگان برای فروش کارتان را آغازکنید و بیش تر وقت تان را برای ارزیابی محصول تان صرف کنید.

بازاریابی و تبلیغات

شما نمی توانید محصولات خود را بفروشید مگر این که مردم از برند شما آگاه باشند و به آن اعتماد داشته باشند. امروزه تبلیغات از آنچه که در گذشته دیده ایم، به شکل های بسیار مختلفی امروزه ارائه می شود و هزینه تبلیغات نیز بسیار کاهش پیدا کرده است. که همه این ها به لطف ظهور و حضور شبکه های اجتماعی در زندگی مردم می باشد. شما نیز سعی کنید تا از نفود شبکه های اجتماعی در بین مردم بیش ترین استفاده را ببرید.

حتما بخوانید: آشنایی با اصطلاحات دنیای مد و فشن 

محصول تان را خاص تولید کنید

برای تولید یک محصول پرطرفدار و خاص نیاز دارید تا مطابق ذهن مشتری حرکت کنید و از نیازهای او با خبر باشید. برای برند سازی بایستی در ابتدا یک تصور کلی از بیزینس خود ایجاد کنید و سعی کنید آن را نیز در محصول خود به نوعی به مشتری القا کنید. آغاز فاجعه برای یک برند می تواند زمانی باشد که محصولی عادی تولید کرده باشد و درخواست دریافت پول بیشتری از مردم داشته باشند بنابراین خاص بودن خود را در دوخت و طرح برندتان ثابت کنید.

یک مشاور و یا شریک کاری مطمئن داشته باشید

تاریخچه هر برندی را که بررسی کنید متوجه خواهید شد که در کنار هر موسس برندی یک شخص دیگر نیز با او همراه بوده است که یا دوست صمیمی و یا یکی از اعضای خانواده اش بوده است. شما نیز با توجه رویایی که برای بیزینس خود دارید، یک همکار همیشگی برای خودتان پیدا کنید تا در مدیریت کارها بتواند به شما کمک کند.اما فردی که انتخاب می کنید باید به صورت صد در صد مورد اعتماد تان باشد.

حتما بخوانید: تاریخچه برند اسیکس

و مهم تر از همه مدیریت پول و سرمایه

شما نیز قطعا با این موضوع که قلب تپنده هر سیستمی میزان پول و سرمایه آن است. بسیاری از کسب و کارها به دلیل کمبود نقدینگی و عدم مدیریت صحیح درآمد و هزینه هایشان پس از مدتی از بین می روند. یکی از روش های ثابت شده برای مدیریت هزینه های یک برند این است که هنگام دریافت سفارش از مشتری از او پیش پرداخت بگیرید و با تولید کنندگان خود برای دریافت هزینه خدمات شان برای مدت طولانی تری به توافق برسید..

برای راه اندازی برند لباس لازم نیست ثروتمند باشید

یکی از مواردی که بعد از راه اندازی برند مد و لباس باید به آن توجه داشته باشید، بحث فروش و بازاریابی آن خواهد بود. یکی از سیستم‌هایی که به فروش شما کمک خواهد کرد فروشگاه‌هایی مانند چی بپوشم هستند که امکان راه اندازی آنلاین بوتیک و مزون شما را فراهم خواهند کرد.

حتما بخوانید: اصول نگهداری از محصولات چرم

باتوجه به نیاز بازار محصولات خود را تولید کنید

قبل از اینکه برند لباس خود را راه اندازی کنید و اقدام به تولید محصولات خود کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که محصول شما خریداری خواهد داشت؟ آیا نیاز مشتریان بالقوه شما را رفع خواهد کرد؟ بنابراین به این وجه از کسب و کارتان نیز باید توجه داشته باشید.

بازار هدف برند خود را به خوبی شناسایی کنید

بر روی مشتریان خود و نیازهایشان به خوبی تمرکز کنید. آیا واقعا آن‌ها به محصولی که من تولید خواهم کرد علاقه دارند؟ بهتر است قبل از اینکه محصولی را وارد بازار کنید از مشتریان خود نظرسنجی کنید و با نیازهای آن‌ها آشنا شوید تا محولی مطابق نظر و علاقه آن‌ها تولید کنید.

حتما بخوانید: برند الکساندر ووتیه

از داشتن یک تیم کوچک ترس نداشته باشید

از اینکه تیم بزرگی ندارید و نمی‌توانید به سرعت کارها را انجام بدهید نهراسید. در روز اول راه اندازی برند مد و لباس خود قرار نیست یک تیم چند ده نفره برای بازاریابی، تولید و عکاسی داشته باشید. با یک تیم کوچک هم می‌توان موفق شد.

برای رشد و توسعه کسب و کار درست استخدام کنید

اگر خود شما طراح لباس نیستید و قصد راه اندازی برند لباس دارید، به شما توصیه می‌کنیم در فرآیند استخدام به سراغ افراد با تجربه و تحصیلات مرتبط بگردید. برای اینکار می‌توانید از مدارس و دانشگاه‌هایی که رشته طراحی مد و لباس دارند نیز کمک بگیرید.

به قدرت روابط عمومی ایمان داشته باشید

یکی از مواردی که باعث می‌شود برند لباس شما سر و صدای زیادی کند این است که از قدرت روابط عمومی استفاده کنید. برای اینکار کافیست رپرتاژهای خبری در روزانه‌ها و وب سایت‌های مختلف بروید. و یا از کمک اینفلوئنسرها استفاده کنید تا برند شما در نگاه اول برای این افراد جذاب جلوه کند، که در این صورت است که تبلیغات دهان به دهان شما شکل خواهد گرفت.

حتما بخوانید: تاریخچه برند ایو سن لورن

مدیریت هزینه را فراموش نکنید

راه اندازی یک برند لباس یک تصمیم بسیار مهم است و هزینه‌های آن می‌تواند بسیار متغیر باشد. بر همین اساس قبل از شروع کسب و کار در طرح اولیه میزان هزینه‌ها را بررسی کنید و سعی کنید تا جایی که می‌توانید برای کنترل هزینه کارها را برون‌سپاری کنید؛ البته در صورتی که با محدویت‌های مالی مواجه هستید.

یک فرآیند قیمت گذاری مناسب انتخاب کنید

اما چه قیمتی را برای محصولات تولیدی خود در نظر بگیریم؟ همانگونه که می‌دانید راه اندازی یک برند لباس شامل دو نوع هزینه است. هزینه‌های ثابت و متغیر. معمولا قیمتی که شما می‎توانید به ازای هر یک واحد از محصول تولیدی خود انتخاب کنید حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد بیشتر از هزینه‌های شما خواهد بود.

برند سازی را برای فروش بیشتر جدی بگیرید

بعد از راه اندازی و توجه به هزینه‌های راه اندازی برند لباس باید به مساله برند سازی توجه بیشتری داشته باشید. داشتن یک نام تجاری مناسب، ساخت لوگو و همچنین یک شعار مناسب و حضور در فروشگاه‌های معتبر لباس به فروش بیشتر شما کمک شایان توجهی خواهد کرد.

حتما بخوانید: جورجیو آرمانی ؛ اسطوره تکرار نشدنی دنیای مد

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *