کریستین لوبوتن : برند محبوب طرفداران کفش های خاص

کریستین لوبوتین یکی از چهره های شناخته شده دنیای مد است که به طراحی کفش های مرغوب و زیبا مشهور است. این برند توانست ظرف مدت کوتاهی پس از ورود به بازار مد، استانداردهای جدیدی برای طراحی و تولید کفش های لاکچری تعریف کند.
شاید کمتر خانمی با کفش های قرمز و متنوع کریستین لوبوتین christian Louboutin آشنایی نداشته باشد. کریستین لوبوتین طراح مد فرانسوی است که بیشترین شهرت خود را مدیون کفش های پاشنه بلند با کفی قرمز است. این کفش ها شهرت وی را جهانی کردند.

بیوگرافی کریستین لوبوتین  CHRISTIAN LOUBOUTIN

کریستین لوبوتین طراح مد فرانسوی متولد سال ۱۹۶۳ است. وی رؤیای کفش های عجیب و متفاوت را از همان دوران نوجوانی در سر می پروراند. کریستین لوبوتین در سن ۱۶ سالگی از مدرسه اخراج شد. ۲ سال پس از این ماجرا برای طراح کفش مشهور یعنی چارلز جردن شروع به کار نمود. وی در اوایل دهه ی ۱۹۹۰ سرپای خود ایستاد و شروع به طراحی کفش در مجموعه ی خود کرد.
کفش های مشهور و افسانه ای او در سال ۱۹۹۳ به جهان معرفی شد. سال ۲۰۰۳ کریستین لوبوتین کیف دستی زنانه را نیز به مجموعه ی محصولات خود اضافه کرد. خط تولید کفش های مردانه این برند خوش نام نیز در سال ۲۰۱۱ راه اندازی شد.

حتما بخوانید:چگونه عینک ریبن اصل را از تقلبی آن تشخیص دهیم ؟

ابتدای زندگی کریستین لوبوتین

 

کریستین لوبوتین ( Christian Louboutin ) «به فرانسوی کغیستیو لوبوتا» در ۷ ژانویه ۱۹۶۴ (۱۷ دی ۱۳۴۲) در شهر پاریس (Paris) فرانسه متولد شد. طراح مد مشهور در همان ابتدای کودکی با درس و مدرسه رابطه ی خوبی نداشت. وی حاصل ازدواج پدری کابینت ساز و مادری خانه دار بود. پدرش راجر (Roger) «به فرانسوی غوژه» و مادرش ایرِن (Irene) «به فرانسوی ایغِن» نام داشتند.
پدر وی بیشتر اوقات دور از خانه بود. به همین دلیل کریستین لوبوتین عمده ی کودکی خود را با مادر و ۳ خواهر خود سپری کرد. ماجرای اصلی قهرمان قصه ی ما با یک اتفاق کلید می خورد. همه ی ماجرا از دیدن او از یک موزه شروع شد. در ورودی موزه تابلویی نصب شده بود. روی تابلو نوشته بودند:

پوشیدن کفش پاشنه بلند در این مکان ممنوع است.

در یکی از یادداشت های او در این خصوص می خوانیم:

من کاملاً مسحور آن تابلو شده بودم. تصویر کفش های موجود روی آن حیرت انگیز بود.

یکی از دوستانش کتابی به او هدیه کرد که علاقه و اشتیاق او را دو چندان نمود. این کتاب شامل طرح های راجر ویویِر (Roger Vivier) «به فرانسوی غوژه ویویِه» طراح مد و متخصص در عرصه ی کفش بود. راجر ویویر دهه ی ۱۹۵۰ طراح کفش کریسین دیور (Christian Dior) بود.

شروع دوران حرفه ای کریستین لوبوتین

در اوایل دهه ۱۹۹۰ کریستین سرانجام شرایط را برای محقق کردن رؤهایش فراهم دید و فروشگاه خود را در شهر پاریس راه اندازی کرد. او از سال ۱۹۹۳ کف خارجی کفش های تولیدی خود را به رنگ قرمز درآورد، مشخصه ای که بعدها به یکی از امضاهای برند کریستین لوبوتین بدل شد.یکی از اولین مشتریان این برند پرنسس کارولین از موناکو بود. دیگر مشتری مشهور این برند مدونا بود که با پوشیدن کفش های پاشنه بلند و مسحور کننده کریستین لوبوتین توجه همگان را به محصولات زیبا و مدرن این برند جلب کرد.
کریستین لوبوتین در سن ۱۶ سالگی به دلیل اقدام به فرار از مدسه اخراج شد. وی بلافاصله در کاباره معروففولی بِرژِه (Folies Bergère) شروع به کار کرد. وی برای کارکنان بانوی آنجا هرکاری انجام می داد. رؤیای او طراحی کفش برای آنها بود. در ابتدای دهه ی ۱۹۸۰ میلادی برای چارلز جردن (Charles Jourdan) «به فرانسوی شارل ژوغدا» طراح کفش مشهور شروع به کار کرد. همین عامل سببی بود تا راه و چاه تجارت کفش و طراحی در این عرصه را فرابگیرد
کریستین لوبوتین پس از مدتی کار به عنوان فری لنسر (آزاد کار) بالأخره در سال ۱۹۹۱ اولین فروشگاه خود را در پاریس افتتاح کرد. در سال ۱۹۹۳ طراحی کفش های او زبان زد دنیای مد شد. کفش های پاشنه بلند با کفی قرمز یک طراحی جدید و کاملاً متفاوت محسوب می شد. وی در این خصوص گفته است که:
دستیار من آنجا نشسته بود. مشغول رنگ کردن ناخن های خود به رنگ قرمز بود. همین عامل روی ذهن من تأثیر گذاشت. بدین ترتیب کفی کفش های خود برای محصولات آن فصل را انتخاب کردم.

این ها صحبت های او در مصاحبه با نشریه ی فوت‌ور نیوز (Footwear News) بود. وی در ادامه می افزاید که:

با خود گفتم رنگ قرمز برای خانم ها {از دید آقایان} فوق العاده جذاب است. بدون شک پس از عرضه ی این کفش ها سفارش طراحی هایی از این دست افزایش می یابد.

این طراحی جذاب به زودی طرفداران بیشماری پیدا کرد. یکی از اولین مشتری های او کارولین (Caroline)شاهدخت موناکو (Monaco) بود. خواننده و بازیگر معروف مدونا (Madonna) نیز در برخی موزیک ویدیوهای خود کفش های کریستین لوبوتین را به پا کرده است.

حتما بخوانید : برند لاکچری برشکا

موفقیت های روزافزون کریستین لوبوتین

سال های سال کریستین لوبوتین به طراحی های فوق العاده ی خود در زمینه ی کفش ادامه داد. او طرح های سورئالیسم خود را جنبه ی جهانی بخشید. به گزارش هفته نامه ی نیویورکر (The New Yorker) وی هر سال حدود ۵۰۰ هزار جفت از کفش های بی نظیر خود را به فروش می رساند. قیمت هر جفت از کفش های این برند از ۴۰۰ دلار تا ۶ هزار دلار متغیر است. به گفته ی مقر صلی شرکت در پاریس، آنها در بیشتر کشورهای جهان فروشگاه دارند.

آرمان های کریستین لوبوتین به همین جا ختم نمی شود. وی در سال ۲۰۰۳ به عرصه ی ساخت کیف دستی وارد شد. همچنین در سال ۲۰۱۱ اولین خط تولید کفش های مردانه نیز به محصولات شرکت افزوده شد. سال ۲۰۱۳ نیز با شروع به کار خط تولید لوازم آرایشی از این برند  مصادف بود.

حتما بخوانید: برند لاکچری ون کلیف اند آرپلز

حاشیه های کاری کریستین لوبوتین

 

در مسیر زحماتی که کریستین لوبوتین در راستای موفقیت های خود متحمل شد افراد متقلبی نیز کمین کرده بودند. طرح های کریستین لوبوتین مورد هجمه ی کپی بردارها قرار گرفت. حتی کار به جایی رسید که کریستین لوبوتین پای شرکت ایو سن لوران (Yves Saint Laurent) را برای عدم رعایت حق کپی رایت به دادگاه باز کرد. این شرکت از کفی قرمز در طراحی برخی کفش های خود استفاده کرده بود. این شرکت برای حل مشکل نمونه های تقلبی، وبسایت خود را به آدرس christianlouboutin.com راه اندازی کرد.
کریستین لوبوتین در خارج از امپراتوری خود نیز مشغول فعالیت هایی بوده است. در سال ۲۰۰۷ در همکاری بادیوید لنچ (David Lynch) کارگردان آمریکایی یک نمایشگاه عکس برپا کرد. در سال ۲۰۱۲ نیز بسیاری از المان های نمایش آتش (Feu) که در کاباره ی مشهور اسب دیوانه (Crazy Horse) در پاریس اجرا شد را طراحی نمود.

حتما بخوانید :برند ایتالیایی دیزل
کریستین لوبوتین به طراحی یکی از مهمترین عناصر مد و لباس زنانه یعنی «کفش» چشم دوخت. کفش پاشنه بلند نماد زنانگی عصر امروز است. رنگ قرمز هم یکی از محبوب ترین رنگ های بانوان محسوب می شود. وی ترکیب این سه عنصر را به محصولی رشک برانگیز برای دیگر شرکت ها تبدیل کرد. محصولی که هنوز هم در بیشتر نمایش های این شرکت دیده می شود. شاید اگر آن تابلوی جلوی موزه و لاک ناخن دستیارش نبود بسیاری از این اتفاقات برای او رخ نمی داد. اتفاقاتی که کم شباهت به ماجرای کفش های قرمز سیندرلا نیست.

 

 

 

 

 

حتما بخوانید: توصیه هایی برای انتخاب کفش پاشنه بلند و زیبا

حتما بخوانید: روش ست کردن کفش سفید زنانه با استایل های مختلف

 

کریستین لوبوتین در صدر لیست برندهای لاکچری

کریستین برای پیشرفت و گسترش هر چه بیشتر این برند هر فصل از کفش های جدید خود رونمایی می کرد. طبق گزارش نیویورکر برند کریستین لوبوتین هر ساله بیش از ۵۰۰ هزار جفت کفش را بفروش می رساند. قیمت کفش های این برند بین ۴۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار می باشد.

برند کریستین لوبوتین علاوه بر فروشگاه  مرکزی اش در شهر پاریس، فروشگاه هایی در شهرهای مهم تجاری جهان دارد. از سال ۲۰۰۷ این برند در شاخص وضعیت برندهای لاکچری انستیتوی لاکچری به مدت سه سال در صدر ایستاد. از آن زمان تا به امروز این برند با قدرت هر چه تمامتر به سمت فتح  بازار کیف و کفش پیش می رود.

  Christian Louboutin

تمرکز کریستین لوبوتین بر طراحی کفش های زنانه

تمرکز اصلی برند کریستین لوبوتین بر طراحی و تولید کفش های زنانه است. اما این برند برای هر چه بیشتر شناخته شدن وارد عرصه های دیگری نیز شد. در سال ۲۰۰۳ این برند خط تولید کیف و در سال ۲۰۱۱ خط تولید  کفش مردانه را راه اندازی کرد. کریستین لوبوتین در سال ۲۰۱۳ خط تولید محصولات زیبایی خود را راه اندازی کرد.

کریستین لوبوتین برند محبوب

یکی از بزرگترین مشکلاتی که برای این برند پیش آمد کپی برداری وسیع از طرح های آن توسط دیگر برندها و فروش محصولات تقلبی بود. کریستین به شدت به مقابله با این مسئله پرداخت و حتی دست اندرکاران برند نامی ایو سن لوران را در این ارتباط به دادگاه کشاند. راه اندازی وبسایت این برند درواقع راهکاری بود برای پیشگیری هر چه بیشتر از کپی برداری و فروش محصولات تقلبی این برند.

حتما بخوانید: امگا؛ ساعت رسمی ناسا در اکتشافات فضایی

 

 

 

 

 

 

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *