تاریخ برند گپ

اولین فروشگاه گپ در سال ۱۹۶۹ توسط دونالد فیشر و همسرش پایه گذاری شد. دونالد که در زمینه املاک و مستغلات کار می کرد با آرزوی تاسیس فروشگاه های زنجیره ای فروش پوشاک این فروشگاه را راه اندازی کرد. او از همان ابتدا در صدد جذب جوانانی بود که به دنبال لباس های ارزان، راحت و با ماندگاری طولانی همچون جین بودند.

بنابراین چندان جای تعجب ندارد که اولین فروشگاه گپ در نزدیکی دانشگاه پنسیلوانیا افتتاح شد. دونالد با وجود تلاشی که برای جذب مشتریان جوان کرد تا مرز ورشکستگی پیش رفت و مجبور شد لباس هایش را با پایین ترین قیمت ممکن به فروش برسانند. کاهش قیمت باعث فروش تمامی لباس ها در عرض چند روز شد.

این اتفاق باعث شد که دونالد لباس های بیشتری را با همان قیمت های قبلی در فروشگاهش عرضه کند. این اقدام او بقدری  مورد استقبال مشتریان جوان قرار گرفت که دونالد چندین فروشگاه دیگر را نیز افتتاح کرد و سعی کرد با افزودن برخی عناصر جوان پسند همچون استفاده از رنگ های خاص در طراحی داخلی فروشگاه ها و پخش آهنگ های پرطرفدار در فروشگاه ها مشتریان بیشتری را جذب کند.

بیشتر بخوانید:برند bebe

آغاز موفقیت های عظیم مارک گپ

پس از گذشت تنها دو سال از افتتاح اولین فروشگاه گپ ، این برند توانست درآمدی برابر با ۲٫۵ میلیون دلار را نصیب خالق خوش فکرش کند. با افزایش تعداد فروشگاه های این برند در سراسر آمریکا درآمد آن نیز بیشتر و بیشتر می شد. تا سال ۱۹۷۶ مجموع فروشگاه های آن بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار فروش را به ثبت رساندند. رفته رفته تعداد این فروشگاه ها به ۱۸۰ عدد در ۲۱ ایالت آمریکا رسید.

سیاست اصلی گپ  عرضه تعداد کمی از لباس ها و در عین حال ارائه تمام سایزها از همان لباس بود. در سال ۱۹۸۰ درآمد سالیانه آن به ۳۰۵ میلیون دلار رسید.

راه اندازی برند گپ

در اواخر دهه ۱۹۷۰ گپ همزمان با عرضه دیگر محصولات، خط تولید خود را راه اندازی کرد و اقدام به طراحی و تولید لباس های خود نمود. در دهه ۱۹۸۰ لباس های برند گپ ۴۵ درصد از کل لباس های عرضه شده در فروشگاه ها را بخود اختصاص دادند. رفته رفته عرضه محصولات این برند بر دیگر محصولات پیشی گرفت.

این اقدام در سال اول باعث افت فروش گپ شد ولی درسال های بعد موفقیت آمیز واقع شد. درسال ۱۹۸۷ برای اولین بار این برند با نزدیک به ۹۵۰ فروشگاه مرز فروش یک میلیون دلار را رد کرد. به دنبال این موفقیت محصولات این برند گسترش و تنوع بیشتری پیدا کرد.

این برند در ایجاد فرصت های شغلی نیز یکی از بهترین شرکت های خرده فروشی آمریکا بشمار می رود. درسال ۲۰۰۳ کمپانی گپ ۱۳۰۰۰۰ کارمند در بیش از ۳۰۵۰ فروشگاه خود داشت. امروزه این کمپانی موفق در بیش از ۵۰ کشور جهان مراکز فروش خود را دایر کرده است.

درآمد این کمپانی قدرتمند در سال ۲۰۱۲ برابر با ۱۵ بیلیون دلار بود؛ سهم فروش اینترنتی از این میزان یک بیلیون دلار بود. کمپانی گپ یکی از برترین شرکت هایی است که موفق شده به رشدی زود هنگام دست یابد. برند گپ بخوبی نشان داد که با سرمایه ای اندک و هوشمندی می توان ناممکن ها را به ممکن بدل کرد

بیشتر بخوانید:نیما بهنود، صاحب ایرانی برند نیمانی

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *