فندی،برند لاکچری ایتالیایی

فندی،برند لاکچری ایتالیایی در صنعت مد و فشن است. این برند لاکچری ایتالیایی در سال ۱۹۲۵ میلادی در رم ایتالیا تاسیس شد.
برند فندی در زمینه های تولید کیف و کفش، عطر، لوازم چرم فعالیت می کند. بیشتر عاشقان مُد، فِندی را به خاطر کیف دستی های زنانه از جمله Baguette و البته محصولات خز آن می شناسند.

برند فندی

خانه کوچک مد فِندی پس از ازدواج Edoardo Fendi و Adele Casagrande به یک کمپانی بزرگ تبدیل شد و آن را در رم ایتالیا تاسیس کردند.
در ابتدای کار این برند به تولید و فروش وسایلی که از خز ساخته شده بودند می پرداخت و به مرور وارد سایر حوزه های مُد و فَشِن شد.
از سال ۱۹۴۶ دختران ‏Adele و ‏Edoardo در این صنعت حضور پیدا کردند و هر کدام توانستند کمک شایانی به رشد این برند لوکس ایتالیایی کنند.

یکی از پر طرفدارترین تولیدات این برند از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۵ با همکاری Silvia Venturini ارائه شد. طراحی کیف دستی که به زیر بازوان می رسید، این طراحی که بالغ بر ۶۰۰ ورژن مختلف دارد، به سرعت طرفداران زیادی پیدا کرد. همچنین سال ۲۰۰۵، سال افتتاح پلازا فندی در رم بود.

فندی

تاریخچه فندی

تاریخچه فندی از گوشه پیاتزا ونیزیا در رم در سال ۱۹۱۸ آغاز می‌شود. الهام گرفته از تکنیک‌های صنعتگرانه سنتی اساتید زین سازی رمی.
کارآفرین جوان آدل کاساگراند که کارگاه چرم بافی خود را راه‌اندازی کرد. در سال ۱۹۲۵، او با ادواردو فندی ازدواج کرد و این زوج در کنار این کارگاه، یک بوتیک کوچک را افتتاح کردند و خودشان هم در طبقه بالایش سکونت کردند. در بین سال‌های ۱۹۳۱ و ۱۹۴۰، آدل ۵ دختر به دنیا آورد: پائولا، آنا، فرانکا، کارلا و آلدا.

این خواهران پای ثابت آتلیه هنری از بدو تولدشان بودند و آدل آن‌ها را درون زیرشلواری‌های راه‌راه در بین کیف‌دستی‌ها برای استراحت قرار می‌داد. کارلا فندی در ارتباط با کودکیش می‌گوید:

«اکسسوری ها اولین اسباب‌بازی‌های ما بودند».

تمام ۵ دختر در کنار والدینشان در کسب‌وکار خانوادگی از سنین نوجوانی کار می‌کردند.

در دنیای مد و لباس بخوانید:مدل لباس مجلسی هایی ک سال ۲۰۱۹ مد هستند + تصاویر

گسترش برند

در سال ۱۹۶۴، خواهران ،دفتری را در بورگوگنونا رم افتتاح کردند و تصویر بزرگی از مادرشان را در ورودی آنجا نصب کردند.
سال بعد، آن‌ها کار کردن با کارل لاگرفلد را آغاز کردند، کسی که در کنار این خواهران، به آن‌ها کمک کرد تا برندشان را به دنیای مد لوکس امروز وارد کنند. در این زمان، یکی از اولین لوگوهای شرکت: F دوگانه مشکی و قهوه‌ای مشهور خلق شد.

در سال ۱۹۷۷، این خانه مد خط آماده پوشیدن (ready to wear) شناخته‌شده به‌عنوان «۳۶۵ – لباسی برای هر روز سال، برای زنی که به دنبال مطابقت داشتن کیف‌دستی و خزش با آن می‌گردد» و در سال ۱۹۷۸ آن‌ها خطی از کفش‌های تولیدشده توسط دیگو دلا واله را تولید کردند.

زمانی که آدل در سال ۱۹۷۸ فوت کرد، هر یک از ۵ خواهران فندی بخشی از کسب‌وکار را به دست گرفتند. پائولا مسئول محصولات خز آن‌ها، آنا محصولات چرمی، فرانکا روابط با مشتری، کارلا هماهنگی کسب‌وکار و آلدا مسئول فروش شدند.

دهه ۱۹۸۰ گسترش خانه‌های مد را به طرز قابل‌توجهی به خود دید. خواهران فندی فروشگاه‌ها و بوتیک‌هایی را در سراسر جهان افتتاح کردند و لوگوی فندی در همه‌چیز، از پلیور تا دکوراسیون خانه دیده می‌شد. در سال ۱۹۹۰، آن‌ها اولین عطر و خطوط آماده پوشیدن مردانه‌شان را معرفی کردند.

بااین‌حال این برند در سال ۱۹۹۷ زمانی که آن‌ها مجموعه‌ای از کیف‌های دستی را معرفی کردند که شامل باگت فندی بود، وضعیت فرقه‌ای پیدا کردند. کیف «it» توسط سیلویا ونتورینی فندی (دختر آنا) طراحی‌ شده بود و از نان فرانسوی الهام گرفته بود و برازنده دست‌های سلبریتی‌های همچون مدونا، جولیا رابرتس، نائومی کمپل و گوینث پالترو شد.

پایان دوران موسسین فندی

سیلویا نیزماند مادرش به کسب‌وکار خانوادگی پیوست. در ۶ سالگی او در نمایش مد حضور داشت و برای یک کمپین تبلیغاتی از او عکس گرفته بودند.
عضو کوچک خاندان فندی برای مدل موهای او از رم به میلان رفتند. در ۱۴ سالگی، سالی که پدرش فوت کرد، او به گرداندگی صحنه اجتماعی رم کشیده شده بود.
کارل لاگرفلد در مورد او گفته است: «او خیلی ترندی بود، یک دختر بازیگر بسیار جذاب رمی». پس از یک دوره حضور در دانشگاه، او به مدیریت نمایش‌های تن‌پوش‌های این برند در آمد که گردبادی از سفرها و رویدادهای اجتماعی را برای او به همراه داشت. برای کار کردن در کنار خواهرش، ماری ترسا، دختران مجبور بودند هر فصل به نیویورک سفر کنند تا کالکشن شان را بفروشند، غذاخوردن در مستر چاو، اسکیت‌بازی در لباس‌های کاکتیل فندی و مهمانی گرفتن در استودیوی ۵۴.

مجموعاً ۵ خواهر فندی، ۱۱ فرزند داشتند و ۳۰ نوه. خیلی از این اعضای خانوادگی پیش از اینکه این برند با LVMH و پرادا در سال ۱۹۹۰ همکاری کند، در این کسب‌وکار حضور داشتند.
کارل لاگرفلد گفته بود: «تنش‌هایی در حال شکل‌گیری بود» در دهه ۱۹۹۰ در کسب‌وکار فندی؛ و در ادامه می‌گوید: «۵ تا خواهر خیلی زیادند؛ و آن‌ها با هم صحبت نمی‌کردند. همه شوهران زمانی که آن‌ها برندشان را فروختند بسیار خوشحال شدند».

امروزه، سیلویا تنها عضو خانواده است که در فندی باقی‌مانده است. در سال ۱۹۹۴ او مدیر خلاق اکسسوری ها شد و اکنون مسئولیت پوشاک کودکان این برند را نیز به عهده دارد.

فندی در حال حاضر بیش از ۱۶۰ بوتیک در ۲۵ کشور جهان دارد.

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *