ورساچه، محبوب سلبریتی های هالیوود

ورساچه یا ورساچی (Versace) شرکت پوشاک و خانه مد ایتالیایی است که به خانه ورساچه نیز شهرت دارد. امروزه برند ورساچهبرندی ست که محبوب ترین سلبریتی های هالیوودی با افتخار انواع محصولات آن را (از گردنبند گرفته تا کیف و کفش و محصولات آرایشی) مورد استفاده قرار می دهند.

آرم ورساچه

لوگو اصلی ورساچه طرحی از سر مدوسا است. در افسانه های یونان “مدوسا” زنی بود که پس از رنجاندن خدایان به یک عجوزه تبدیل گشت. او در معبد آفرودیت توسط خدایی به نام Posidon اغوا شد و پس از آن موهایش که زیباترین قسمت آفرینش او بود به مارهایی تبدیل گشت و هر کس به او نگاه می کرد به سنگ تبدیل می شد.
شاید این موضوع سمبل جالبی برای انتخاب یک کمپانی مرتبط با مد نباشد به خصوص با یادآوری نگاهی که به سنگ شدن منجر می شود. اما جیانی ورساچه به ادبیات و افسانه های کلاسیک شیفتگی خاصی داشت و به دلیل تعاریف از زیبایی اولیه مدوسا بود که این شکل را برای لوگو انتخاب نمود.

لوگو ورساچه
لوگو ورساچه

معنی علامت ورساچه

حاشیه هایی که دور تا دور نشان تجاری ورساچه دیده می‌شود به “گردونه‌ مهر” یا “چَلیپا” شبیه است. این نشانه در معماری و اماکن تاریخی ایران و بسیاری از کشورهای دیگر و در معابد سایر ادیان هم دیده شده است.
اعتقاد به گردونه مهر به یک سری باورهای مهرستایی که اشاره به خورشید دارد، برمی‌گردد. گرایش و نگاه به این نماد از چرخش زندگی بر اساس چرخش خورشید خبر می‌دهد.

جیانی ورساچه موسس برند ورساچه

جیانی ورساچه موسس ورساچه
جیانی ورساچه موسس ورساچه

جیانی ورساچه، سال ۱۹۴۶ در رجیو دی کالابریای ایتالیا متولد شد و با توجه به حرفه مادرش در زمینه تولید لباس، به شغل طراحی لباس پرداخت.
مادر ورساچه خیاط بود و جیانی در کارگاه او تجارب بسیاری در زمینه مد و طراحی کسب کرد. وی در نهایت در سال ۱۹۷۸ به میلان مهاجرت کرد و در آنجا برند ورساچه را پایه گذاری کرد.

پس از مستقر شدن در این شهر خواهر و برادر خود دوناتلا و سانتو را به میلان آورد تا در امور کارهای برند وی به او کمک کنند.
سانتو به مدیریت بخش مالی برند ورساچه مشغول شد درحالیکه دوناتلا به جیانی در امور طراحی کمک می کرد.

جیانی و دوناتلا و سانتو ورساچه
جیانی و دوناتلا و سانتو ورساچه

اولین بوتیک ورساچه در سال ۱۹۷۸ بازگشایی شد و در سال ۹۴ با طراحی لباس مشکی معروفش که به ” لباس مشکی ورساچه” شناخته شده بود، به شهرت جهانی رسید و از آنجا بود که چشم ها را به سمت خود خیره کرد.

وی در سال های ۱۹۸۲، ۱۹۸۳ و ۱۹۸۴ به طور مداوم جایزه Golden Eye (چشم طلایی) فشن را از آن خود کرد. در سال ۱۹۸۹، جیانی ورساچه اولین مجموعه لباس اوت کوتر خود را به نمایش گذاشت.
او رشد خود را ادامه داد و به شهرت امپراطوری مد خود اضافه کرد. بعد از چند سال او عطر و لوازم خانه را نیز به کلکسیون طراحی هایش اضافه کرد.
در طول حرفه خود، ورساچه برای شخصیت های برجسته مانند مدونا، پرنسس دایانا، التون جان و تینا ترنر لباس طراحی کرده است.

پس از مرگ  جیانی در سال ۱۹۹۷ سانتو به سِمَت مدیر اجرایی این برند منتخب گردید و دوناتلا مدیریت بخش طراحی را به عهده گرفت.

در سال ۲۰۰۰ لباس سبز رنگ ورساچه، توسط جنیفر لوپز در ۴۲ومین گرمی اوارد پوشیده شد و توجه رسانه ها را به خود جلب کرد و از آن پس بسیاری از هنرمندان تمایل به پوشیدن لباس های این برند در جشن ها و مهمانی های بزرگ داشتند.

به این ترتیب بود که ورساچه همه روزه با پیشرفت های بیشتری روبرو شد و خود را در دنیای مد اثبات کرد. در واقع علت عمده پیشرفت ورساچه، خلاق بودن طراحان آن و حمایت هنرمندان از این برند بوده است.

مرتبط بخوانید : برند لویی ویتون

مرگ جیانی ورساچه

جیانی ورساچه
جیانی ورساچه

وی در سال ۱۹۹۷ زمانی که از ورزش صبحگاهی بازمی گشت، در میامی فلوریدا مورد اصابت گلوله یک قاتل سریالی که ۵ نفر دیگر را کشته بود قرار گرفت و در حالی که تنها ۵۰ سال داشت درگذشت و این میراث را برای خواهر، برادر و خواهرزاده اش به ارث گذاشت.

پلیس فلوریدا اعلام کرده هیچ وقت انگیزه این قاتل را از قتل جیانی ورساچه متوجه نشده و به دلیل اینکه این قاتل ۸ روز بعد توسط همان تفنگ خود را در قایقش کشته بود، همه رمز و رموز سر به مهر باقی ماند

مرتیط بخوانید: برند دیور

محصولات ورساچه به روایت تصویر

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *