استایل رترو، استایل محبوب نوستالژی گراها

استایل رترو،استایل محبوب نوستالژی‌گراهاست ، لباس‌های مورد استفاده دراین استایل، در عصر جدید و با منسوجات امروزی و تنها با الهام از سبکی قدیمی متاثر از دوره‌ای خاص تولید می‌گردند.

رترو چیست؟

به لباس ها و اکسسوری هایی که نشانه هایی از دوران های مشخصی از گذشته در خود داشته باشند ولی تولید آنها متعلق به زمان حال باشد رترو می گویند.

به طور کلی این سبک و استایل از گذشته الهام گرفته شده است اما در حال حاضر تولید می شود و به دلیل تنوع آیتم ها و پالت های رنگی خاص و هم چنین استفاده از پارچه هایی با جنس و بافت متفاوت برای طرفداران این استایل که نوستالژی گرا ها هستند،جذاب است.

در استایل رترو المان‌های امروز و قدیمی باهم ترکیب می‌شوند و یا بخشی از نوستالژی‌ها در طراحی‌های مدرن نمود پیدا می‌کند و شاید به همین خاطر رترو را نوستالژی غیراحساسی می‌نامند. بعضی از هنرشناسان هم معتقدند که رترو حاصل جنبش هنری پاپ آرت است و در پاسخ به نیاز به بی‌پروایی در هنر شکل گرفته است.

نگاهی به استایل های دهه ۶۰ تا ۹۰

برای بهتر دانستن ویژگی‌ها و جزئیات سبک رترو باید مد و هنر دهه‌های ۱۹۴۰ تا ۱۹۹۰ و حتی بعد از آن را به خوبی بشناسیم، اما از تمام دوران گذشته، دهه‌های ۱۹۵۰،۱۹۶۰،۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ بیش از از همه مورد توجه قرار می‌گیرد.

اگر یک نگاه کلی به استایل این چهار دهه نام برده شده بیاندازیم، قطعا متوجه تفاوت آن ها می شویم به عنوان مثال در دهه ۸۰ میلادی پالت های رنگی لباس ها و اکسسوری ها روشن و پاستلی حتی به صورت نئونی دیده می شود اما در دهه قبل آن که دهه ۷۰ است از رنگ های گرم تر و تیره ای استفاده می شود.
در دهه ۶۰ رنگ های گرم و روشن مانند زرد و آجری رواج بیشتری یافت. دامن های کوتاه تا روی زانو به همراه جوراب های رنگارنگ، نیم تنه های یقه اسکی، بوت های سفید و عینک های کورت بین از جمله آیتم های کلاسیک و شیک دهه ۶۰ بود

اگر نمی‌خواهید در رترو پوشیدن زیاده روی کنید، کافی است به سبک‌های قدیمی آرایش کنید یا موهایتان را ببندید و لباس‌های مدرن بپوشید.
افزودن یک اکسسوری قدیمی یا سبک قدیمی هم می‌تواند لباس امروزی و سادهی شما را تحت تاثیر قرار دهد. اکسسوری‌های این سبک اغلب رنگارنگ و براق هستند. 

تفاوت سبک رترو و وینتیج

استایل رترو
استایل رترو

با توجه به اینکه این استایل هم الهام گرفته از گذشته است خیلی مواقع به اشتباه با سبک وینتیج یکسان به حساب بیاد.ولی بهتراست با تفاوت آنها آشنا شویم .
سبک وینتیج به سبکی گفته میشه که لباس و اکسسوری و هر آنچه که برای گذشته است دوباره مورد استفاده قرار بگیرد. منظور دقیقا همان لباس است. به عنوان مثال شما لباسی از دوران جوانی‌ مادر خود درکمد دارید و تصمیم میگیرید همان لباس را برای مهمانی یا مراسمی بپوشید. این میشود سبک وینتیج.
اما در سبک رترو یک تفاوت کوچک وجود دارد، در این سبک طراحان با الهام گرفتن از استایل یک دوره خاص دست به تولید میزنند.
در حقیقت شما لباسی نو به تن می‌کنید و یا اکسسوری جدیدی را میخرید که به تازگی تولید شدند ولی با پیروی از استایلی قدیمی.
تفاوت استایل رترو و وینتیجسبک استایل های رترو و وینتیج هر دو کلاسیک بوده و از زمان گذشته تا بحال ادامه یافته و امروزه نیز دوباره مورد استفاه قرار می گیرد. اما با این تفاوت که در استایل رترو لباس ها و اکسسوری ها با الهام گرفتن از گذشته، در حال حاضر تولید می شود.

در دنیای مد و پوشاک بخوانید: استایل ماکسیمال

لباسهاس سبک رترو

پلیورهای یقه اسکی : یکی از ساده‌ترین آیتمهای رترو برای فصل زمستان پلیورهای یقه اسکی هستند. این آیتم برای خانم‌ها و آقایان مناسب است.

جین آبی روشن : یکی از پرطرفدارترین انواع جین، جین آبی روشن است. خیلی‌ها اصلا ارتباط خوبی با این استایل ندارند ولی فقط یکبار دل به دریا بزنید و جین آبی را به لباسهای کمدتان اصافه کنید انوقت که دیگه ازآن دل نمیکنید.

دامن  تا زانو:دامن هم ازآیتمهایی است که در دهه‌های مختلف توسط خانم‌ها پوشیده میشده است. فرقی نمیکند شما کدام دهه از زندگی را سپری میکنید، زیرا به راحتی میتوانید استایل مورد علاقه خود را با دامن مناسب همراه کنید.

استایل رترو

استایل رترو

ترکیب رنگهای شاد : بازی با رنگها یکی ازراههایی است که شما میتوانید استایل رترو را بسازید. استفاده از رنگهای مختلف و مخصوصا نئونی به دهه ۱۹۸۰ میلادی برمیگردد.

آیتم‌های اورسایز: استایل اورسایز را به وفور این روزها به تن نوجوان ها میبینیم. اورسایز بودن میتواند برای سوییشرت و یا بارونی و …. باشد.

در دنیای مد و پوشاک بخوانید: پانک، استایل معترضان خوش پوش

کفش های ورزشی پر طرفدار استایل رترو

۱-Converse

کفش مورد علاقه سال های دبیرستان ،Converse با طراحی Chuck Taylor دوباره به دنیای مد بازگشته است.مخصوصا زمانی که شما آن را با یک دامن کوتاه ست کنید می تواند بسیار پر ادعا و ترند باشد.

استایل رترو و کفش های ورزشی پر طرفدار آن

۲-Puma Basket

در سال های اخیر مخصوصا از زمان همکاری با خواننده مشهور ریحانا این مدل کفش های برند پوما دوباره به دنیای مد بازگشتند.
این مدل کفش ها را می توانید چه در زمستان چه در تابستان به راحتی  با لباس های خود بپوشید و شیک و ترند باشید.

استایل رترو و کفش های ورزشی پر طرفدار آن

۳-Vans old School

این مدل کفش های برند Vans در این فصل بسیار ترند می باشند.شما می توانید این کفش ها را چه در شب چه در روز با استایل های مختلف ست کنید.ودر عین شیک و ترند بودن پر ادعا باشید.

استایل رترو و کفش های ورزشی پر طرفدار آن

۴-Adidas Gazelle

هر چند در سال های اخیر مدل Stan Smith برند آدیداس بسیار مطرح می باشد اما این مدل کفش های Gazelle برای کسانی که به مرموز بودن در استایل رترو علاقه دارند انتخاب بسیار مناسبی است.شما می توانید این کفش ها را با دامن های میدی ست کنید  .

استایل رترو و کفش های ورزشی پر طرفدار آن

۵-Nike Cortez

این مدل کفش های Nike  پس از همکاری با مدل معروف بلا حدید دوباره به دنیای مد بازگشتند این مدل کفش های برند Nike یاد آور دهه های ۹۰ میلادی هستند.و جایگاه ویژه ای در سبک رترو نیز دارند.

استایل رترو و کفش های ورزشی پر طرفدار آن

۶-Superga

این مدل کفش های اسپرت به دلیل راحتی و رنگ های متفاوت آن بسیار جایگاه ویژه ای در دنیای مد دارند و هیچ وقت نیز از دنیای مد نمی روند.این مرل کفش جزو کفش های مورد علاقه پرنسس دیانا بوده است.

استایل رترو و کفش های ورزشی پر طرفدار آن

مرتبط بخوانید: انواع استایل دخترانه در دنیای مد

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *