استایل کلاسیک

اگر از علاقه‌مندان دنیای مد و فشن باشید،قطعا با استایل‌های مختلف تا حدودی آشنایی دارید .در این مطلب به سراغ بررسی سبک و استایلی می‌رویم که اکثر شما با آن آشنا هستید. استایل کلاسیک، استایلی پر‌تکرار و رایج بین عموم مردم است و همچنین برای مکان‌ها و مناسبت‌های مختلف مناسب و قابل پوشیدن است.اگر می‌خواهید در‌باره‌ی استایل کلاسیک اطلاعات لازم را کسب کنید با ما همراه شوید.

استایل کلاسیک
استایل کلاسیک

خبر خوب برای شما این است که آیتم‌های مورد استفاده‌ی این استایل در فروشگاه‌ها و برند‌های مختلفی موجود است و شما به راحتی می‌توانید، آیتم‌های مورد علاقه‌ی خود را پیدا کنید.
ما با نکاتی که در مورد آیتم‌های این استایل به شما می‌گوییم، انتخاب لباس مناسب را برای شما آسان‌تر می‌کنیم.قبل از بررسی آیتم‌های مورد استفاده در این استایل،نکته‌ای وجود دارد که لازم است بدانید!
استایل کلاسیک محدودیتی برای در‌آمیختن با استایل‌های دیگر ندارد.به عنوان مثال شما می‌توانید استایل کلاسیک و رسمی داشته باشید یا حتی کلاسیک و وینتیج،به دلیل این‌که استایل کلاسیک خمیر‌مایه یا به نوعی پایه‌ی استایل‌های دیگر می‌تواند باشد.
پس با کمی دقت و به خرج دادن سلیقه و علاقه می‌توانید استایل کلاسیک مورد‌نظر خود را بسازید و جذاب‌تر از همیشه به نظر برسید.

استایل کلاسیک و وینتیج:

استایل کلاسیک و وینتیج

استایل کلاسیک و وینتیج
استایل کلاسیک و وینتیج

استایل کلاسیک و وینتیج

این استایل که ترکیبی از کلاسیک و وینتیج است و از استایل‌های پر‌طرفدار به حساب می‌آید. استایل وینتیج با پوشیدن لباس و اکسسوری‌های عتیقه و قدیمی (حتی دست دوم) کامل می‌شود.شما می‌توانید آیتم‌های قدیمی مورد‌علاقه‌ی خود را با توجه به پالت رنگی استایل خود انتخاب کنید.اکسسوری‌های وینتیج و کیف‌ها، استایل شما را جذاب‌تر می‌کنند.

اگر شما آیتم‌های قدیمی و وینتیج را نمی‌شناسید،ما بعضی از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم تا به راحتی استایل کلاسیک وینتیج خود را تکمیل کنید.

کیف‌های قدیمی و وینتیج:

کیف کلاچ
کیف کلاچ

در استایل کلاسیک و وینتیج،هیچ آیتمی نمی‌تواند جای یک کیف کلاچ یا کراس‌بادی قدیمی و وینتیج را در استایل شما بگیرد.
مینیمال یا ساده؟ ماکسیمال یا پر‌زرق و برق؟ دو سوال مهمی که برای همه‌ی شما ممکن است به وجود آید، این است که کیفی که برای استایل کلاسیک خود انتخاب می‌کنید چگونه باشد؟ جواب این سوال ساده است!
شما با توجه به آیتم‌های دیگری که در استایل خود به کار می‌برید، می‌توانید کیف مناسب خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر ترنچ کت ساده و مینیمال کرم رنگ انتخاب کرده‌اید با شلوار پارچه‌ای ساده قهوه‌ای شکلاتی و لوفر‌های ساده‌ی مشکی و آستین بلند یقه‌اسکی مشکی،شما اجازه دارید استایل خود را با کیف کراس بادی ماکسیمال و طرحداری تکمیل کنید یا اگر آیتم‌های دیگر طرحدار و رنگارنگ بودند،کیف خود را ساده و مینیمال انتخاب کنید.

اکسسوری‌های وینتیج(زیورآلات)

اکسسوری‌های کلاسیک وینتیج

اکسسوری‌های کلاسیک وینتیج

اکسسوری و زیورآلات وینتیج، شاید کمی غیر قابل دید باشند اما اگر با استایل شما هماهنگی داشته باشند، جلوه‌ی خاصی در ظاهر شما خواهند داشت.
سوالی که ممکن است در این باره ذهن شما را درگیر کند این است که از کجا بفهمیم گردنبند یا دستبند ما ظاهری کلاسیک و وینتیج دارد؟ آیا این گردنبند برای استایل کلاسیک مناسب است یا نه؟
برای استایل کلاسیک و وینتیج بهتر است از گردنبند‌های طلایی ( یا حتی‌الامکان طلا) و نقره استفاده کنید. ساعت‌های گردنبندی که بسیار ظریف و گاهی به شکل قلب یا اشکال هندسی دیگری هستند، گزینه‌ی مناسبی می‌تواند باشد. گردنبند‌های مرواریدی یا گردنبند‌هایی به شکل سکه‌های قدیمی هم کلاسیک و وینتیج به حساب می‌آیند.( البته به این نکته توجه کنید که گردنبند یا دستبند را با توجه به یقه‌ی لباس،فرم آستین‌ها و در کل خود لباستان انتخاب کنید.) در انتخاب گوشواره‌ها هم مانند گردنبند عمل کنید!

عینک‌های کلاسیک و وینتیج:

عینک آفتابی کلاسیک و وینتیج
عینک آفتابی کلاسیک و وینتیج

یکی دیگر از آیتم‌هایی که استایل شما را وینتیج و کلاسیک می‌کند،عینک است. استفاده از عینک‌هایی که در دهه‌های پیشین ترند بوده می‌تواند مناسب باشد و به استایل شما را همان‌طور که می‌خواهید، جلوه دهد.
عینک‌هایی که در آن دوره مد بود و در این دوره به نوعی وینتیج به حساب می‌آید شامل:عینک‌های گربه‌ای، عینک‌های دودی رنگی گرد،عینک‌های کرت کوبین و عینک‌های با ظاهر و فریم‌های بسیار خاص هستند.
لازم به ذکر است که انتخاب عینک را براساس فرم صورت خود در نظر بگیرید که علاوه بر ترندی بودن،با ظاهر شما هم هماهنگ باشد.

در دنیای مد و پوشاک بخوانید: استایل رترو، استایل محبوب نوسنالژی گراها

الگوبرداری از استایل‌های آیکانیک:

یکی از راه‌های داشتن استایلی کلاسیک و وینتیج، الگوبرداری از استایل شخصیت‌های آیکانیک دهه‌های پیشین است.البته بهتر است کاملا شبیه آن نباشید و خودتان در الگوبرداری خلاقیت به خرج بدید و جای آیتم‌های آن استایل را با آیتم‌های دیگر عوض کنید تا منحصر به فرد شود.شخصیت‌های آیکانیک می‌توانند بازیگر،خواننده،مدل،طراح یا حتی هر فرد غیرمشهور خوش‌لباس دیگری باشد.

استایل کلاسیک و شیک:

استایل کلاسیک و شیک

استایل کلاسیک و شیک

خب همان‌طور که در متن‌های قسمت بالا توضیح دادیم،استایل کلاسیک می‌تواند ترکیب شود و در این‌ قسمت،آن را با استایل شیک ترکیب می‌کنیم.
در این ترکیب زیبا و همه‌پسند ما آیتم‌های فراوانی را می‌توانیم به کار ببریم و در واقع ساختن این استایل بسیار راحت است و آیتم‌های آن همه جا با قیمت و برند‌های متفاوت موجود است.

پالت رنگی‌ای که در این استایل دیده می‌شود به این صورت است:

رنگ‌مشکی،سورمه‌ای،یشمی،زرشکی،سفید،رنگ‌های خنثی مانند خاکستری،طوسی،رنگ‌های نود مانند قهوه‌ای،کرم،بژ

آیتم‌هایی که در این استایل می‌توانید، استفاده کنید:

استایل کلاسیک و شیک

استایل کلاسیک و شیک

ترنچ کت،کت‌های بارانی،کت و دامن‌های رسمی و شیک،کت و بلیزر،شلوار‌های پاچه گشاد،شلوار‌های کبریتی، دامن‌های تا روی زانو،لوفر‌ها،کفش‌های کلاسیک (فرم مردانه)،کیف‌های کراس بادی چرم،بوت‌های چرم،آستین بلند یقه اسکی و غیره…

این استایل می‌تواند برای هر مکانی مناسب باشد چون بسیار راحت و مینیمال است.لازم به ذکر است که در این استایل بهتر است مدل مو و آرایش خود را ساده نگه‌ دارید، چون استایل شما را بهتر نمایان می‌سازد.

در دنیای مد و پوشاک بخوانید : پانک ، استایل معترضان خوش پوش

استایل کلاسیک و مناسب کار:

 استایل کلاسیک و مناسب کار
استایل کلاسیک و مناسب کار

ترکیب استایل کلاسیک و مناسب کار، همان‌طور که از اسم آن پیداست برای محیط کار و محیط‌های رسمی مناسب است.
.یکی از مهم‌ترین قوانین در دنیای مد و فشن این است که شما بدانید و آگاه باشید که کدام استایل را کجا استفاده کنید و از همه مهم‌تر این است که در محیط کار، در عین حال که استایلیش و خاص به نظر می‌رسید، مناسب و رسمی هم باشید! بلاخره هر لباسی یک جایگاه خاصی را می‌طلبد.
استفاده از کت‌وشلوار‌ها در دوخت و پارچه‌های مختلف بسیار رایج است.به عنوان مثال کت‌وشلوار اپل‌دار پترن‌دار (چهار‌خانه،راه‌راه،شطرنجی،گل‌گلی…)،کت‌وشلوار ساده‌ با رنگ‌های نود،خنثی،رنگ‌های مشکی و تیره یا حتی رنگ‌های شاد و روشن مانند صورتی،آبی آسمانی و غیره،پوشیدن کت‌ودامن هم به شکل کت‌وشلوار است و در هر رنگ و دوختی دیده می‌شود،کیف‌های چرم،کفش‌های کلاسیک مردانه یا پاشنه‌بلند‌های چرم هم دیده می‌شود. اکسسوری‌ها حتی‌الامکان ساده و مینیمال هستند.

استایل کلاسیک
استایل کلاسیک

و در آخر این استایل بسیار عامه‌پسند است و داشتن آن کار سخت و دشواری نیست! همچنین آیتم‌های این استایل در کشور‌ ما هم موجود هست و علاقه‌مندان به این استایلمی‌توانند با رعایت یک سری نکات، این استایل را به بهترین شکل ممکن داشته باشند.

در دنیای مد و پوشاک بخوانید : استایل بوهمیا

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *