ایلی صعب ؛ طراح محبوب چهره های مشهور

ایلی صعب در سال ۱۹۶۴ در حومه شهر بیروت لبنان و در خانواده ای کاتولیک  بدنیا آمد. او فرزند ارشد خانواده هفت نفری اش بود. صعب در لبنان رشد کرد و از سنین نوجوانی علاقه و استعداد خود در زمینه طراحی لباس و مد را نشان داد. او با پشت سر گذاشتن مشکلات بسیار همچون زندگی در کشوری جنگ زده توانست راه خود را در دنیای مد بیابد.
صعب در دوران کودکی با مدل قرار دادن خواهرهایش و با الهام از کمد لباس مادرش طرح هایی را خلق می کرد. او تحصیلش در یکی از دانشگاه های پاریس را برای راه انداری تجارت خود نیمه کاره رها کرد و به لبنان بازگشت. صعب در سن ۱۸ سالگی و در کشور لبنان اولین کارگاه هنری خود را با ۱۵ کارمند راه اندازی کرد.

ایلی صعب

او در ابتدا به طراحی لباس های عروس بسیار شکیل با استفاده از پارچه های زیبایی ار جنس ابریشم و تور و انواع پارچه های مروارید دوزی شده و قلابدوزی شده  پرداخت. شهرت طرح های زیبای او به سرعت در همه جا پیچید و او توانست به طراحی لباس برای زنانی از طبقات بالای جامعه بپردازد.
پس از اینکه هال بری در سال ۲۰۰۲ با یکی از لباس های طراحی شده توسط صعب بر روی فرش قرمز اسکار درخشید محبوبیت صعب دو چندان شد و شبکه های تلویزیونی و مجله های معتبر از سراسر جهان برای شناختن این چهره جدید بسوی او هجوم آوردند. در حقیقت  او اولین طراح لباس لبنانی بود که توانست برای یک چهره معروف بر روی فرش قرمز اسکار لباس طراحی کند.

حتما بخوانید : کفش کریستین لوبوتین
درخشندگی هال بری بر روی فرش قرمز چنان بود که او تصمیم گرفت در مراسم سال بعد نیز لباس دیگری از صعب را بر تن کند، لباسی طلایی رنگ که بار دیگر توجه همگان را بخود جلب کرد.  امروزه آثار صعب را می توان روی فرش قرمزهای بسیار و بر تن بسیاری از چهره های مطرح جهان همچون خانواده های سلطنتی در سراسر جهان  دید. او با تلفیق کم نظیر سبک شرقی برگرفته از سرزمین مادری اش  و سبک خاص غربی توانست طرح هایی را خلق کند که هم در شرق و هم در غرب بسیار مورد توجه قرار بگیرند.
در سال ۱۹۹۷ صعب عضو انجمن مد ایتالیایی Camera Nazionale della Moda شد. او اولین عضو غیر ایتالیایی این انجمن بود. در همین سال او اولین مجموعه خود در خارج از لبنان را در شهر رم به نمایش گذاشت.

برند ایلی صعب

صعب در سال بعد خط تولید لباسش را در شهر میلان راه اندازی کرد. او همچنین در سال ۱۹۹۸ اقدام به نمایش مجموعه ای از کارهایش در موناکو کرد که یکی از بازدید کنندگان آن پرنسس استفانی شاهزاده موناکو بود. ملکه رانیا از اردن به هنگام جلوس بر تخت در سال ۱۹۹۹ لباس این برند محبوب را بر تن داشت.
یکی از لباس های طراحی شده توسط صعب که با الماس و زمرد منقش  شده بود به مبلغ ۲٫۴ میلیون دلار قیمت گذاری شد. در سال ۲۰۰۳ صعب به عضویت فدراسیون مد و طراحان لباس فرانسه که صنعت مد فرانسه را در دست دارد، درآمد. این برترین موقعیت شغلی برای طراح لباسی غیر فرانسوی محسوب می شد. در همین سال او اولین خط تولید لباس برند ایلی صعب را در پاریس راه اندازی کرد.

مجموعه آثار صعب که در مجموعه بهار/تابستان این مجموعه به نمایش گذاشته شد، افتتاح سالن نمایش دائمی صعب با عنوان “شهر نور” (City of Light) را بهمراه داشت. در سال ۲۰۰۵ صعب ساختمانی متشکل از پنج فروشگاه با  محصولاتی همچون پوشاک و اکسسوری را افتتاح کرد که شامل چند کارگاه و یک استودیو می شد. در سال ۲۰۱۰ شعبه این برند در دبی افتتاح شد و بسرعت به یکی از مراکز پرفروش ایلی صعب تبدیل شد.
در سال ۲۰۱۱ صعب اولین عطر خود با نام لِپرفیوم (Le Perfum) را روانه بازار کرد. این عطر در ۱۵ کشور جهان پرفروشترین عطر بازار شد. لباس های طراحی شده توسط صعب بر تن چهره های شناخته شده ای همچون پرنسس بئاتریس از نیویورک، پرنسس مارگارتا ار لیختن اشتاین، بیانسه، آنجلینا جولی، میلا کونیس، دوشس بزرگ ماریا ترزا از لوکزامبورگ، اما واتسون، پرنسس مادلین از سوئد، کاترین زتا جونز، پرنسس کلر از لوکزامبورگ، کریستینا آگیلرا  و کتی پری نشسته است.

ایلی صعب با کلودین صعب ازدواج کرده است و حاصل این ازدواج سه پسر با نام های سلیو،  الی جونیور و مایکل می باشد.

 

حتما بخوانید: برند لاکچری برشکا

 

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *