اینفلوئنسرهای فشن بلاگر و استایلیست ایرانی(بررسی تخصصی)

این مطلب برای شما چه به عنوان یک کاربر عادی اینستاگرام و چه به عنوان یک برند مفید خواهد بود. ما در این قسمت اینفلوئنسرهای فشن بلاگر و استایلیست خانوم را بررسی خواهیم کرد. 

اگر کاربر عادی باشید با خواندن این مطلب ممکن است تعداد افراد بهتری را فالو یا تعدادی را آنفالو کنید! و به اصطلاح اینستاگرام خود را بهینه کنید.

اگر صاحب برند و یا شاغل در کسب و کاری هستید مطمئنا اطلاعات دست اولی برای همکاری بهتر و مفید تر با اینفلوئنسرهای حوزه ی مد و فشن و تبلیغات توسط اینفلوئنسرهای این حوزه به نظرتون میرسه که باعث میشه در تصمیم گیری خود دیتای بیشتری رو داشته باشید.

شما در این نوشته با موارد زیر آشنا می شوید:

  • مقدمه
  • استایلیست و فشن بلاگر فضای مجازی یعنی چی ؟
  • تفاوت استایلیست،فشن بلاگر، تبلیغ کننده مد، مدل و طراح در چیست؟
  • کدام فضای مجازی جولانگاه فشن بلاگرها و استایلیست هاست؟
  • تعداد فالوور اینفلوئنسرهای مد و فشن
  • منابع درآمدی فشن بلاگرها و استایلیست ها
  • ۵ دسته انواع اینفلوئنسرهای ایرانی فشن بلاگر

 

مقدمه

نمی خواهم در این نوشته صرفا بدیهیات را بگویم . این روزها در بلاگ نوشته های دیگران در باب هر موضوعی  چند هزار کلمه ای دیده می شود اما شاید چند جمله نکته کلیدی داشته باشد.

هدف من هم از این نوشته صرفا گفتن دغدغه های شخصی به عنوان یک فعال حوزه شبکه های اجتماعی است نه بسط و شرح واژه ها و مفاهیم و توضیحات ابتدایی اولیه که خیلی ها از آن آگاهند، پس سعی میکنم خلاصه بگویم و مفید.

با این مقدمه میروم سراغ اصل مطلب! برای چی باید این نوشته ارو بخونید؟

من در اینجا اینفلوئنسرهای حوزه فشن و استایل رو با سلیقه ی شخصیم دسته بندی کردم و در موردشون توضیحی هر چند مختصر دادم پس شما با خوندن مطلب با انواع این اینفلوئنسرها آشنا می شوید.

خیلی از دوستان و همکاران شاید خیلی بهتر از من این دسته بندی رو بدونند اما سعی کردم نقدهایی رو هم وارد کنم.

نکته اینجاست که شما را با مهم ترین پارامترهای فرد تاثیرگذار حوزه مد و فشن آشنا و با توجه به آن، بهترین اینفلوئنسر استایلیست را معرفی و در آخر مصاحبه ای با وی خواهم داشت.

  • استایلیست و فشن بلاگر یعنی چی ؟

داشتن بهترین پوشش ممکن هر استایل بدنی و متناسب با مد روز، اندام، فضا، فصل، مکان و زمان نیاز هر فردی است که فشن بلاگرها و استایلیست ها با تولید محتوا در فضای مجازی و با توجه به دیدگاه خود آن را پوشش دهند.

فشن بلاگر: افراد تاثیرگذار فضای مجازی (اینفلوئنسرها) که با تولید محتوا در حوزه ی فشن و مد سعی بر معرفی ترند روز، لباس های مد هر فصل دارند فشن بلاگر می گویند.

استایلیست: با دیدگاه تخصصی تر به حوزه ی فشن، امضای شخصی خود را دارد و با خلاقیت فردی و لایف استایل خود نحوه استایل کردن را فارغ از دنباله روی صرف از مد روز آموزش می دهد.

زمینه های فعالیت یک استایلیست  و فشن بلاگر را به طور کلی می توان به صورت زیر تقسیم کرد :

  • استایلیست شخصی
  • استایلیست  فضای مجازی و آنلاین
  • استایلیست عکاسی
  • استایلیست محصولات
  • بلاگر در فضای مجازی
  • استایلیست اشیای بی جان منبع (دراپ نت)

یک استایلیست و فشن بلاگر در مورد چه چیزی باید بداند؟

  • آگاهی درباره ترندها ، رنگ ها ، طراحان معروف لباس
  • آگاهی از هنر ، طراحی و مد
  • آگاهی از تفاوت های اندامی و صورت و چهره
  • آگاهی از چطور لباس پوشاندن اندام مختلف
  • خلاقیت بسیار بالا
  • دقت بسیار زیاد در جزییات
  • قدرت نگاه کردن
  • قدرت برنامه ریزی دقیق
  • مهارت های بازاریابی ، شبکه و تبلیغات
  • قدرت ارتباط بالا و روابط اجتماعی قوی منبع (دراپ نت)

 

وظایفی که یک فشن استایلیست در حوزه کاری خود دارد نیز به صورت زیر است :

  • همکاری با طراحان لباس ، خیاطان ، مزون داران ، تصویربرداران ، آرایشگران ، اینفلوئنسرها(افراد تاثیرگذار) ، سلبریتی ها ، چهره های سرشناس فضای مجازی و 
  • طراحی استایل برای چهره های سرشناس
  • جست و جو در زمینه پارچه ها ، ساختار لباس ها و اکسسوری های روز
  • به روز بودن اطلاعات درباره طراحان لباس مشهور و فعالیت های اخیر آنها
  • شرکت در فشن شوها و ایونت های مربوط به دنیای مد
  • ساخت یک شبکه و نتورک قوی
  • پیش بینی ترندهای آینده منبع (دراپ نت)
  • تفاوت استایلیست،فشن بلاگر، تبلیغ کننده مد، مدل و طراح در چیست؟

تعاریفی که اینجا معرفی می شود کلاسیک و تئوری نیست بلکه نقطه تمایزهای افراد فعال در حوزه مد و فشن در فضای مجازی است.

استایلیست:‌ فردی که با بهره گیری از خلاقیت آموزش نحوه ست کردن و استایل کردن را می دهد.

فشن بلاگر: فعالین دنبال کننده مد روز، سال و فصل که جدیدترین ها رو معرفی می کنند.

تبلیغ کننده مد: کسی است که الزاما سواد تخصصی فشن و استایل ندارد اما بواسطه خصوصیات ظاهری مثبت و معروف بودن در فضای مجازی اقدام به معرفی و تبلیغ برندهای مختلف در این حوزه می کند.

تبلیغ کننده مد می تواند طرح ها و نقش  ها و رنگ های  مختلف  را در طراحی کیف و کفش و لباس و اکسسوری، معرفی کند. فارغ از اینکه  خود توانایی طراحی و تولید این عرصه ها را داشته باشد.

مدل: به افرادی که بواسطه استایل خود به عنوان یک ویترین جذاب اقدام به معرفی محصولات مختلف می کنند.

طراح: طراحان لباسی که مزون های تخصصی دارند و خود الزاما اینفلوئنسر یا فشن بلاگر یا استایلیست نیستند.

  • کدام فضای مجازی جولانگاه فشن بلاگرها و استایلیست ها است؟

در ایران نیز به طبع دنیا اینستاگرام به واسطه ی عکس محور بودن پر ترافیک ترین مکان رفت و آمد فعالین حوزه ی مد و فشن هست چرا که میتوان با قدرت نامحدود و رایگان لایک و فالو و کامنت و دایرکت و هشتگ، طرح و استایلی را ظرف چند ثانیه جهانی کرد، موضوعی که تا پیش از قدرت گرفتن شبکه های اجتماعی، مسبوق به سابقه نبوده است.

البته پینترست نیز شبکه اجتماعی محبوب عکس محور دیگری است که در ایران زیاد مخاطب ندارد.

آمار برخی هشتگ های محبوب مد و فشن در اینستاگرام :

#fashion:

۵۸۶ میلیون پست

#fashionblogger:

۷۸ میلیون پست

#style:

  ۳۴۲ میلیون پست

#stylist:

۲۰ میلیون پست

#فشن: ۲ میلیون پست

#استایل: ۵۰۰ هزار پست

  • تعداد فالوور اینفلوئنسرهای مد و فشن

محبوبیت و افزایش فالوور برای فشن بلاگرها و مد نویس ها به این دلیل اهمیت دارد که نظر و دیدگاه و روش و استایلی که در نوشته و طرح ها و تصاویر خود ارائه میکنند، در صورت محبوبیت، بیشتر مورد استقبال و نظر کاربران در شبکه های اجتماعی اینترنت قرار گرفته و به اشتراک گذاشته می شود. هر اندازه یک وبلاگ و نظر فشن بلاگر و تصویری که منتشر میکند، با استقبال عمومی تری روبرو شود، بالطبع، جایگاه وی در میان فشن بلاگر ها افزایش پیدا می کند.

هر اندازه جایگاه مد نویسی یا فشن بلاگری شما در اینترنت ارتقا یابد، می توانید به این موضوع خوش بین باشید که برای کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ کارفرماهایی مثل: مزون دار ها، خانه های مد، برندهای مطرح و غیر مطرح عرصه طلا و جواهر و پوشاک و اکسسوری و امثالهم ، کار شما را مشاهده و برای همکاری با شما، درخواست انعقاد قرارداد داشته باشند.

 

  • ۵ دسته انواع اینفلوئنسرهای ایرانی در حوزه مد و فشن

۱- استایلیست ها

گروه حرفه ای و مفید برای فالوو کردن و انجام همکاری این دسته می باشند. افرادی که در تولید محتوا، داشتن استایل شخصی خود و  حرف اول را می زنند.

اول از همه باید بگویم که جای یک نفر در این لیست خالیست، شما حدس بزنید!؟

برخی استایلیست های خوب:

  • نیلوفر علی پور: nilooxstylebook@
  • همان طور که گفته شد او یک استایلیست است. بدین معنی که سبک زندگی خود را در پوشش ارائه می کند. یک استایلیست قضای مجازی حتما نباید ظاهری فریبنده یا قد و استایل مدل ها را داشته باشد بلکه باید با خلاقیت سبک زندگی فشن خود را به نمایش بگذارد.
  • آنیتا مشکل گشا: anitamoshkelgosha@

آنیتا نه تنها جزو به اصطلاح خوب های این حوزه هست بلکه برای تبلیغات و همکاری تبلیغاتی نیز سابقه ی پر بازدهی از خود به نمایش گذاشته است.

اینکه یک استایلیست از شهر دیگری غیر از تهران باشه بسیار جذابه! فرانا از رشت هست با کلی خلاقیت!

شقایق هم جزو فعالیت خلاق و موثرین این حوزه می باشد.

استایل روزانه این دوخواهر خوش پوش هم جالب است.

تعداد بسیاری اینفلوئنسر میکرو هستند که نمی شود اینجا ذکر کرد اما هم خلاق و هم بسیار حرفه ای هستند.

هدیه هم با معرفی بوهو استایل خاص خود در این فضا فعالیت می کند.

باران هم با تمرکز بر روی قد بلند خود استایل های این سبک را ارائه می دهد.

۲- فشن بلاگرها

بر خلاف استایلیست ها تعداد اینفلوئنسرهای فشن بلاگر بسیار بالاست. اینفلوئنسرهای فشن بلاگر اطلاعات بسیار خوبی در حوزه مد و فشن در اختیار شما می گذارند و شما را با انواع ترندهای روز می توانند آشنا کنند.

۳-مدل ها

مدل ها اینفلوئنسرهای فشن بلاگر و یا استایلیست نیستند بلکه استایلیست ها یا طراح های مد و لباس برای نشان دادن زیبایی هر چه بیشتر از مدل ها استفاده می کنند. با هم لیست برخی از مدل ها رو مرور می کنیم. مدل ها با بیوتی مدل ها البته متفاوت هستند و بیوتی مدل ها بیشتر بر روی چهره و میکاپ تمرکز دارند.

۴- مدل ها و فشن بلاگر های بین المللی:

 در حوزه استایل، بلاگری و مدلینگ اینفلوئنسرهای فشن ایران موفق بسیاری بصورت بین المللی فعالند که برخی از آنان را   در زیر به آن اشاره می کنیم:

۵- تبلیغ کننده ها:

تعداد بسیار زیادی افراد تاثیرگذار و اینفلوئنسر در فضای مجازی هستند که مدل یا فشن بلاگر تخصصی نیستن اما با تکیه بر استایل ،ظاهر و شبکه افراد خود در این فضا فعالیت می کنند اما من به اصطلاح به آن ها اینفلوئنسر تبلیغ کننده می گویم.

این دسته از دید من هم برای کاربران و هم بعضا برای برخی برندها دارای برخی آثار منفی جانبی است.مصرف گرایی در تبلیغ کننده ها بسیار رواج دارد و می تواند بر روی ضمیر ناخودآگاه مخاطبان تاثیرات سوئی به جا بگذارد.

همچنین تعدد تبلیغات توسط این افراد نه برای مخاطبانشان عادی می شود بلکه برای برندها و کسب و کارها نیز دیگر آن اثربخشی و بازدهی را در پی نخواهد داشت.

متاسفانه برندها بعضا بواسطه ی عدم تخصص و صرفا از روی عدد فالوور یا شبکه ی افراد یا معرفی دایم به سفارش معرفی خود توسط تبلیغ کننده ها می کنند که این برای هر دو طرف بد است، البته اگر سود مالی صرف را در اولویت اینفلوئنسرهای تبلیغ کننده نگذاریم.

از دید نگارنده اینفلوئنسرهای تبلیغ کننده نه تنها ارزش افزوده خاصی به مخاطب عرضه نمی کنند بلکه جامعه را به سمت مصرف گرایی و قشر ضعیف را به واسطه زرق و برق نمایشی دچار مشکل می کند. این ادعا هم که معرفی کننده ی برند ها هستن چنین رده ی شغلی وجود خارجی ندارد و صرفا یک بهانه برای درآمدزایی بیشتر می باشد.

ممکن است بواسطه ی کمپین های مختلف پیشنهاد شوند و همکاری هایی هم شکل بگیرد اما سیاست ادسنسور صرفا با سیاست نگارنده یکی نیست و این نوشته صرفا دیدگاه نویسنده است نه ادسنسور.

برخی از تبلیغ کننده ها را در لیست زیر آورده ام:

 

دو دسته ی دیگری از اینفلوئنسرهای فشن و لایف استایل در این جا ذکر نشد:

۱- اینفلوئنسرهای فشن حجاب استایل

۲-اینفلوئنسرهای فشن مرد

که در در فرصتی دیگر و در مطالبی جداگانه به آن ها می پردازیم.

 

منبع: سروش نادری

درباره ی

مطلب پیشنهادی

انواع بستن بند کفش

انواع بستن بند کفش

بند کفش و مخصوصا کفش کتانی همیشه شکلی ساده و همیشگی دارد . اما می‌توانید با کمی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *