برند آلمانی اسکادا

آغاز به کار برند اسکادا

برند اسکادا
برند اسکادا

برند آلمانی معروف اسکادا در اواسط دهه ۱۹۷۰ توسط زوج جوان مارگارت و ولفگانگ لی تاسیس شد.
فعالیتش را با تولید لباس های بافتنی در شهر مونیخ آلمان آغاز کرد.
مارگارت لی که اصالتا سوئدی بود پیش از تاسیس  این کمپانی و در دهه ۱۹۶۰ حضوری موفق به عنوان مدل  فرد آدلر مولر در وین و طراح پاریسی ژاک فث را تجربه کرده بود.

اما نقطه شروع فعالیت های مارگارت حتی به پیش از این باز می گردد.
او پیش از ورود به حرفه مدلینگ برای خیاط سلطنتی سوئدی لجا کار می کرد.
شغلی که برای او فرصت تجربه اندوزی در زمینه طراحی و تولید لباس را فراهم آورد.
در اواخر دهه ۱۹۶۰ و اوایل دهه ۱۹۷۰ مارگارت به عنوان طراح لباس در کمپانی ماندی (Mondi) مشغول بکار شد.

مارگارت در سن ۳۷ سالگی و با کوله باری از تجربیات در زمینه مدلینگ و طراحی لباس با ولفگانگ لی ۳۶ ساله که در زمینه کارآفرینی تجربیات ارزنده ای داشت ازدواج کرد.
این زوج در سال ۱۹۷۴ ازدواج کردند و در سال ۱۹۷۶ فعالیت تجاری خود را در زمینه تولید پوشاک آغاز کردند.

در این همکاری مشترک، ولفگانگ با توجه به تجربیات خود مسئولیت بخش های مالی، اداری و تولیدی را بر عهده گرفت.
مارگارت با توجه به اعتبار و تجربیاتش مسئولیت بخش هنری و طراحی لباس را عهده دار شد.

مارگارت در یکی از مصاحبه هایش در دهه ۱۹۸۰ می گوید که شرکت به دو بخش تقسیم شده بود ” در مونیخ ما دو ساختمان داشتیم، یکی مخصوص بخش طراحی و دیگری مخصوص بخش اداری.
من گاهی هفته ها ولفگانگ را نمی دیدم مگر در خانه”.

حتما بخوانید: لباس های خاطره انگیز و نوستالژیک سینما

شهرت مارگارت

مارگارت لی بدلیل استفاده فوق العاده از رنگ های درخشان در طرح هایش به سرعت شهرت یافت.
مارگارت استفاده از این رنگ های درخشان را مربوط به دوران کودکیش در سوئد می دانست،
جایی که نور خیره کننده شمالی تصویری بی نظیر به رنگ ها می داد.
طرح های منحصر بفرد مارگارت، کیفیت بالای لباس های تولید شده و محصولات لوکس باعث پیشرفت زودهنگام این برند شد.

اسکادا ؛ نام اسب های مسابقه محبوب

اواخر دهه ۱۹۷۰ دنیای مد شاهد افزایش چشمگیر برندهای تولید پوشاک بود.
بنابراین در سال ۱۹۷۹ مارگارت تصمیم گرفت در همراهی با این موج فزاینده، نام تجاری محصولات شرکت را تعیین کند.
آن ها نام اسکادا را انتخاب کردند که برگرفته از اسب های مسابقه بسیار محبوب در کشور ایرلند است.

اسکادا از همان ابتدا سیر موفقیت خود را آغاز کرد.
در اواخر اولین سال تاسیس کمپانی، اسکادا ۲۲ میلیون مارک درآمد داشت.
موفقیت غیرقابل پیش بینی شرکت، مارگارت و ولفگانگ را بر آن  داشت که نام دیگری را با عنوان Laurel که به تولید محصولاتی با رنج قیمتی متوسط اختصاص داشت، به محصولات خود بیفزایند.

Laurel هم توانست موفقیت های پیشین اسکادا را تکرار کند.
با وجود نام هایی که به محصولات این شرکت اضافه می شدند، اسکادا همچنان حرف اول را می زد.

حتما بخوانید: بررسی علمی ماندگاری کم عطر ها

اسکادا : “برای زنان شاغل با میزان مشخصی از درآمد”

خط تولید گران برند آلمانی اسکادا آنگونه که مارگارت شرح می دهد “برای زنان شاغل با میزان مشخصی از درآمد” طراحی شده بود.
مجموعه لی شامل طیف گسترده ای از محصولات می شد که زنان با هر سلیقه ای را از سر تا پا می آراست.
تا اوایل دهه ۱۹۹۰ خط تولید پرازدحام اسکادا بیش از ۱۲۰۰ محصول شامل جواهرات، کیف های دستی، اکسسوری، دستکش، شال و روسری و کفش را روانه بازار کرده بود.

ولفگانگ با تلاش های بی وقفه خود بزودی شرکت را وارد عرصه بین المللی کرد.
البته در زمینه ورود اسکادا به بازارهای بین المللی عوامل دیگری از جمله علاقه بازار مد به مد آلمان در دهه ۱۹۸۰ که منجر به رشد بی نظیر برندهایی همچون هوگوباس، جیل ساندر، جوپ و ماندی شد، دخیل بودند.

رشد روز افزون برند آلمانی اسکادا

اسکادا در دهه ۱۹۸۰ شاهد شکوفایی بی نظیری بود.
به نحوی که منجر به تاسیس شعبات متعددی از این برند در سراسر جهان شد.
کمپانی اقدام به تاسیس فروشگاه های بزرگی در شهرهای بزرگ اروپایی، امریکایی، ژاپنی و دیگر کشورها کرد.
ورود اسکادا به بازار پررونق آمریکا در سال ۱۹۸۱ اتفاق افتاد.

در سال ۱۹۸۶ فروش کمپانی به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار رسید .
۲۱ درصد از این مبلغ متعلق به فروش محصولات در آمریکا بود.
پس از این موفقیت های چشمگیر، خانواده لی تصمیم به بسط هرچه بیشتر شرکت گرفتند.
در این راستا اقدام به احداث بنایی با چندین برند و محصولات موفق شرکت گرفتند.
آن ها همچنین برای تضمین موفقیت های بییشتر در آینده به سمت بازار عامه رفتند.

در  سال ۱۹۸۶ اسکادا عمومیت یافت و سهام خود را در بورس اوراق بهادار فرانکفورت به ثبت رساند.
با این وجود خانواده لی ۷۶ درصد از سهام شرکت را برای خود حفظ کردند که البته بعدها به ۵۱ درصد تقلیل پیدا کرد.

حتما بخوانید: رودآرته : ترکیبی خلاقانه از زنانگی مدرن

خط تولید محصولات جدید اسکادا

از لیبل هایی که این شرکت در دهه ۱۹۸۰ اقدام به راه اندازی آن ها کرد باید به Crisca ، Apriori و Natalie Acatrini اشاره کرد.
خط تولید لباس های بافتنی شرکت نیز با بدست آوردن ۸۰ درصد از کمپانی لباس های بافتنی سنت جان در شهر کالیفرنیا در سال ۱۹۸۹  با رشد قابل توجهی مواجه شد.
این مسئله نه تنها منجر به حضور بیش از پیش اسکادا در ایالات متحده شد بلکه موجبات حضور این شرکت را در فروشگاه های بزرگی همچون نیمان مارکوس و نوردستروم فراهم آورد.

اسکادا در تلاش برای گسترش محدوده فعالیت هایش در سال ۱۹۹۰ اقدام به راه اندازی مجموعه عطر و ادکلن خود کرد .
که با ورود این برند به بازار محصولا آرایشی و زیبایی همراه شد.
در اواخر سال ۱۹۹۱ محصولات اسکادا بیش از ۱٫۴ بیلیون مارک درآمد را نصیب این شرکت کردند.

پایان کار مارگارت

در سال ۱۹۹۲، مارگارت لی در سن ۵۶ سالگی درگذشت.
مرگ تراژیک مارگارت با افت فروش اسکادا در سراسر جهان همراه شد که منجر به فروش بخش قایل توجهی از سهام این کمپانی شد.
در سال ۱۹۹۴ خط تولید اکسسوری به فرانسه و شهر پاریس انتقال یافت.

اسکادا طراح آمریکایی تاد اولدهام را برای فرهم آوردن مجموعه ای با عنوان اسکادا مارگارت لی دعوت به همکاری کرد.
در سال ۱۹۹۴ برایان رنی به عنوان طراح ارشد اسکادا انتخاب شد و خط پوشاک ورزشی اسکادا شروع بکار کرد.

کمپانی همچنین اقدام به تغییرات ساختاری از قبیل تعطیل کردن شعبات کم رونق و جدا کردن خط های تولید از هم کرد.
تغییرات ساختاری اسکادا که منجر به فروش و و اگذاری بخش های مختلف آن شد تا سال ۲۰۰۳ ادامه پیدا کرد و در سال ۲۰۰۴ این کمپانی پس از تجربیاتی نه چندان خوشایند توانست پس از چندین سال به سوددهی مجدد برسد.
در همین سال اسکادا مجموعه ای از لباس کودکان را با نام Escada Kids به نمایش گذاشت.

در حال حاضر اسکادا بر بازار رو به رشد محصولات لوکس در شرق دور بخصوص بر بازار بسیار پررونق چین تمرکز دارد.

 

 

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *