برند الکساندر ووتیه

دنیای مد این مسئله را به اثبات رسانده است که لندن بیشترین تعداد طراحان لباس جوان و خلاق را در دل خود جای داده است. در طول دهه ها و تاریخ پر فراز و نشیب طراحی لباس بسیاری از فروشگاه های بزرگ لباس تعطیل شدند تا راه برای طراحان تازه نفس و خلاق باز شود.

نسل جدید و جوان در صدد به نمایش گذاشتن آثار لوکس به روش های جدید شدند و در این مسیر به چهره مد کیفیتی هنرمندانه و بسیار مدرن بخشیدند . الکساندر ووتیه را بدون شک می توان پیشرو این نسل جدید بشمار آورد. الکساندر ووتیه در سال ۱۹۷۱ در شهر کوچک اژن در فرانسه بدنیا آمد.

با به نمایش گذاشتن مجموعه هایی مختلف در مدت سه سال الکساندر توانست نگاه های بسیاری را بسوی خود جلب کند و بسرعت پله های موفقیت را طی کند.  اما در حقیقت این طراح جوان و خلاق فرانسوی پیش از ورود به دنیای پر فراز و نشیب مد سال ها به مطالعه و کسب تجربه و مهارت در این زمینه پرداخت.

حتما بخوانید: معرفی برترین برند های کفش اسپرت

الکساندر ووتیه از سال ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۴ در مدرسه مد اِسمود به مطالعه در زمینه طراحی لباس پرداخت. الکساندر پس از فارغ التحصیلی در استودیوی تیری موگلر فعالیتش را آغاز کرد.

الکساندر ووتیه سپس هشت سال به عنوان طراح ارشد تیم طراحی  ژان پل گوتیه مشغول به کار شد. کار کردن در کنار دو طراح برجسته فرانسوی فرصت فراهم آوردن دانش و تجربه کافی را برای الکساندر بوجود آورد.او در این زمینه می گوید: “من خیلی کار کردم و الان حتی بیشتر باید کار کنم. اما من عاشق این کار هستم. من عاشق یادگرفتن و ارائه دادن هستم واز همه مهتر اینکه دوست دارم بخشی از این تاریخ اعجاب انگیز بشر باشم”.

حتما بخوانید : برند شری هیل

در سال ۲۰۰۹ او اولین مجموعه از آثارش را به نمایش گذاشت که از مشخصه های آن می توان به سرشانه های پهن و کمربندهای چرمی گشاد اشاره کرد.الکساندر ووتیه لباس هایی منحصربفرد با طراحی بی عیب ونقص برای هرچه بیشتر نشان دادن هویت زنانه خلق کرد.

آثار او برای کلکسیونرهای لباس و یا معتادان مد طراحی نمی شوند: ” من برای زنان مختلف با سبک ها، پیشینه و فرهنگ های مختلف طراحی می کنم. اما این طرح های مختلف دربردارنده سبک شخصی و قدرتمند مشترکی هستند.

تمام مشتریان من منحصربفرد هستند و ویژگی های مخصوص بخود را دارند”. الکساندر ووتیه خود را به آنچه که ظاهر یک زن را به زیباترین شکل ممکن نشان دهد، متعهد می داند: “من در تلاشم که به چهره های شکننده قدرت ببخشم. تعدل نکته کلیدی کار من است. یک زن از مجموع احساساتش شکل می گیرد، قوی یا شکننده، لباس ها باید با این احساسات همراه شوند”.

در مجموعه پاییز/زمستان سال ۲۰۱۲ ووتیه، مدل ها ملبس به ظاهری به رنگ قرمز آتشین قدم به سکوی سالن نمایش گذاشتند که بیش از هر چیز یادآور دهه ۱۹۸۰ بود.

این مجموعه که از لباس هایی از جنس پوست و کمربندهای سفت تشکیل شده بود از کیمونوهای ژاپنی الهام گرفته شده بود: ” من تاثیر ژاپن و توکیو در دنیای مد را بسیار دوست دارم، چیزی که در این مجموعه بوضوح بچشم می خورد. چه چیزی بهتر از پوشیدن کیمونو است؟ البته با کمی تغییر. نقطه آغاز این مجموعه تاریخ استفاده از لوازم آرایش خصوصا رژلب است. در آرایش زنانه خطوط باید در عین حفظ شدن انعطاف پذیر باشند. وقتی یک زن آرایش می کند، حرکات او برای گرفتن بهترین نتیجه ممکن نرم و انعطاف پذیر می شود”.

حتما بخوانید : سرگذشت برند والنتینو

الکساندر ووتیه عاشق سبک های نوین

الکساندر ووتیه برای خلق هنرمندانه آثار پیچیده اش از بهترین هنرمندان پاریسی در زمینه طراحی لباس همچون لوساژ، لِماری و گوسنس بهره می برد.

علاقه الکساندر ووتیه به استفاده از متریال خاص بطور معمول در مجموعه آثار او دیده می شود:” ما از دو تکنیک مختلف در مجموعه آخر استفاده کردیم.ما شکل دادن به ساتن و نئوپرن با حرارت را مورد مطالعه قرار دادیم و ترکیبی از سلولز و ابریشم را جایگزین ابریشم گازار که در لباس های کلاسیک مورد استفاده قرار میگیرند کردیم.این ترکیب درخشش و شفافیت بیشتری به لباس ها می داد. من عاشق استفاده از متریال جدید و تکنیک ها و تکنولوژی های بروز و خلاقانه هستم”.

 

این شدت علاقه به سبک های نوین به استادانی بازمیگردد که به الکساندر ووتیه دانش و مهارت ورود به دنیای مد را آموختند:” من یکی از دوره های آموزشی را به این دلیل که بیش از حد بر جنبه تجاری مد تاکید داشت، رها کردم.من چیزهای زیادی از پدران خود آموختم. من دقت در طراحی و اجرا و همچنین سرسختی را از موگلر آموختم و دوخت لباس هایی که قابل پوشیدن باشند را از گوتیه. این تجربیات به من یاد داد که طراح همه فن حریفی باشم”.

درخشش لباس های الکساندر ووتیه بر تن لیدی گاگا و بیانسه

با این وجود که لباس های طراحی شده توسط الکساندر ووتیه بر تن افراد مشهوری همچون لیدی گاگا و بیانسه درخشیده اند، او در مورد جایگاه کنونی خود رفتاری بسیار فروتنانه دارد:”من بسیار خوشحالم چون آن ها را خیلی دوست دارم. آنها بدلیل قدرت، استعداد، مهارت و انرژیشان برای من الهام بخش هستند. من از اینکه آنها کار من و طرح های من را دوست دارند لذت می برم”.

لباس طلایی رنگی که بیانسه در اجرای خود در گلستونبری پوشیده بود در بسیاری از رسانه ها بدلیل ظاهر درخشنده و طراحی فوق العاده اش مورد توجه قرار گرفت. الکساندر ووتیه درباره آینده کاری خود در صنعت مد بسار خوشبین است: “ما همیشه به محصولات فوق العاده شیک و متفاوت نیاز داریم حتی در سطح جهانی”.

حتما بخوانید: برترین عطرهای زنانه از پرفروشترین برندها

 

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *