جورجیو آرمانی ؛ اسطوره تکرار نشدنی دنیای مد

خانه مد آرمانی در سال ۱۹۷۵ و توسط جورجیو آرمانی پدید آمد. این طراح مشهور و بسیار تاثیرگذار ایتالیایی در سال ۱۹۳۴ در پیاچنزا که در ۴۰ مایلی جنوب میلان قرار دارد، متولد شد.

جورجیو آرمانی به عنوان طراح ویترین وارد صنعت مد شد اما خیلی زود توانست فعالیتش را به عنوان طراح لباس آغاز کند. طی سال ها برند آرمانی تبدیل به برندی جهانی شد که یادآور سادگی باشکوه و در عین حال پیچیدگی بود، ویژگی های برجسته ای که در ادامه فعالیت آرمانی الهام بخش او بود و در طراحی و اجرای تمامی محصولات کمپانی آرمانی شامل پوشاک، جواهرات، ساعت، لوازم آرایش، عطر و حتی طراحی داخلی خانه دیده می شود.

 

ورود آرمانی به دنیای مد

ورود آرمانی به دنیای مد کاملا اتفاقی بود. او برای شرکت در دوره های پزشکی در دانشگاه میلان ثبت نام کرده بود اما برای حضور در ارتش دانشگاه را رها کرد. زمانی که از ارتش مرخص شد توانست به عنوان طراح ویترین در فروشگاهی بزرگ مشغول به کار شود.

او هفت سال را در این فروشگاه گذراند و هرآنچه لازم بود درباره صنعت مد وطراحی لباس بداند را آموخت. او طراحی لباس را با طراحی لباس های مردانه آغاز کرد و به عنوان طراح لباس با برندهایی همچون  آلگری، هیلتون، سیکانز و باگوتا همکاری کرد.

او سپس تصمیم گرفت به همراه دوست و همکارش سرجیو گالئوتی برند خود با نام “جورجیوآرمانی” را در سال ۱۹۷۵ و در شهر بزرگ میلان شکل دهد، برندی که به زودی تبدیل به یکی از برندهای پیشتاز صنعت بین المللی مد شد. در سال ۱۹۷۶ آرمانی مجموعه ای از لباس های مردانه و زنانه را به نمایش گذاشت که با استقبال بسیار خوبی همراه شد.

رشد روزافزون لباس های برند آرمانی، جورجیو آرمانی را بر آن داشت تا حوزه کاری خود را گسترده تر کند. در سال ۱۹۷۹ آرمانی شرکت جورجیو آرمانی که شعبه آمریکایی شرکت ایتالیایی آرمانی بود را پایه گذاری کرد.

در همین سال آرمانی خط جدید پوشاک با عنوان  Mani  را معرفی کرد که به تولید پوشاک مردانه و زنانه اختصاص داشت. او همچنین چندین خط تولید دیگر را راه اندازی کرد که به طراحی و تولید لباس زیر، لباس شنا و اکسسوری اختصاص داشتند.

 

در دهه ۱۹۸۰ شرکت آرمانی خطوط تولید  آرمانی جونیور (Armani Junior ) ، آرمانی جین (Armani Jeans) و امپریو آرمانی (Emporio Armani) را راه اندازی کرد. محصولات خطوط امپریو شامل تولیدات شیک و جوان پسندی بودند که با قیمت های مناسب تر به دنبال جذب مشتریان طبقه متوسط جامعه بودند.

در دهه ۱۹۸۰ کمپانی آرمانی قراردادی بسیار مهم را با شرکت اورآل مبنی بر تولید عطر امضاء کرد. در همین دهه آرمانی اقدام به تاسیس شعبه ژاپن کرد که در دهه ۱۹۹۰ با تاسیس شعبات متعدد و محصولات جدید از قبیل لوازم آرایشی، کیف و کفش، کتاب و خط تولید لباس های ورزشی ادامه پیدا کرد.

 

آرمانی برای بیش از صد فیلم لباس طراحی کرد که باعث شهرت و موفقیت بیش از پیش او در هالیوود شد. علاقه او به ورزش نیز منجر به طراحی لباس تیم ملی فوتبال انگلستان و چندین تیم ورزشی دیگر شد.  جورجیو آرمانی رفته رفته تبدیل به اسطوره تکرار نشدنی صنعت مد و پوشاک شد. او در سال ۱۹۷۹ جایزه مارکوس نیمن را به پاس ” خدمات برجسته در دنیای مد” دریافت کرد.

حتما بخوانید : برند شری هیل

او همچنین در سال  ۱۹۸۷ موفق به دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری جئوفری بین از انجمن طراحان مد آمریکا شد. . در سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۱ موزه گوگنهایم در شهر نیویورک مروری بر آثار عمده آرمانی را به نمایش گذاشت. در سال ۲۰۰۲ آرمانی به عنوان سفیر حسن نیت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد انتخاب شد. او در سال ۲۰۰۶ طراحی لباس پرچمداران کشور ایتالیا را در افتتاحیه المپیک زمستانی بر عهده داشت.

در سال ۲۰۰۷ آرمانی برای معرفی سبک نوین زندگی به مشتریانش با همکاری شرکت بزرگ سامسونگ اقدام به تولید ال سی دی های لوکس (صفحه نمایش کریستال مایع)  تلویزیون و تلفن همراه کرد.

در توسعه کمپانی موفق آرمانی نکته ای نهفته است که با تغییرات در جامعه معاصر مرتبط است. او علاوه بر زیبایی، سادگی و راحتی لباس های طراحی شده بدنبال خلق نوعی پوشاک بود که طبقه متوسط رو به رشد توانایی خرید آن را داشته باشند.

آرمانی تلاش کرد کلیشه های مرسوم لباس های زنانه و مردانه را از میان بردارد. او در طراحی لباس زنان از طرح های بی ظرافت و خشک دوری کرد و به طراحی ژاکت های بدون یقه و شلوارهای راحت پرداخت. آرمانی در طراحی لباس های مردانه نیز سعی کرد علاوه بر حفظ زیبایی و سادگی، راحتی کم نظیری را فراهم آورد که از لباس های خشن و بدون انعطاف پیشین بدور بود.

در حال حاضر بیش از ۴۷۰۰ کارمند در ۱۳ نمایندگی تولید آرمانی در حال کار هستند و تعداد مراکز فروشگاهی این شرکت به بیش از ۳۰۰ نمایندگی در ۳۶ کشور در سطح دنیا افزایش یافته است. این شرکت در پایان سال ۲۰۰۵ درآمدی بالغ بر ۶۹/۱ میلیارد دلار داشته است.
علاوه بر این، جورجیو آرمانی تصمیم گرفته است به طور انحصاری مسوولیت طراحی خانه‌های گران‌قیمت و مجلل و تبدیل خانه‌های کلاسیک و قدیمی‌شهر رم به خانه‌هایی لوکس، مدرن و امروزی را نیز برعهده گیرد.

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *