زنان تاثیرگذار در دنیای مد

همیشه خواندن زندگینامه افراد موثر می تواند الهام بخش شما در مسیری که قدم برمیدارید باشد . در این مقاله قصد داریم به معرفی افرادی بپردازیم که در دنیای مد نقش پررنگی داشتند و تحولات زیادی ایجاد کردند . چهره هایی که هنوز هم اثر حضورشان را در دنیای مد حس می کنیم . با ما در دنیای مد و پوشاک همراه باشید تا شما را با زنان تاثیرگذار در دنیای مد آشنا کنیم.

MADELEINE CHÉRUIT

او را آغازگر ورود زنان طراح به دنیای مد می دانند . او اولین خانمی بود که کنترل یک خانه مد فرانسوی را در آستانه قرن جدید به دست گرفت .

او در ابتدا کار خودش را به عنوان یک خیاط در خانه مد کوتور  cie & Raudnitz فعالیت می کرد و به دلیل استعداد بسیار بالایی که داشت توانست خانه مد خودش را با بیش از ۱۰۰ کارمند در سال ۱۹۰۵ میلادی  راه اندازی کرد . او در کارهای پاول پویرت نیز همکاری داشت و برنده جایزه ووگ شد .

از معدود خانه مد هایی بود که طی جنگ جهانی اول باز بود . چروت در دنیای طراحی مد و به خصوص طراحی لباس زنان تاثیر بسیار زیادی داشت که هنوز هم حس می شود . او به همراه السا شیاپارلی سال های سال در کنار یکدیگر با هم کار کردند .

حتما بخوانید: اعتماد بنفس بیشتر با چند روش کاربردی در لباس پوشیدن

MADAME GRES

یکی از تاثیرگذار ترین زنان در دنیای کوتور بود . او به دلیل پیراهن های بلند مجلسی تا روی زمین و به شکل پلیسه اش شناخته شده است . و او را استاد پیراهن های دراپه و پیچیده می شناسند .

حتما بخوانید: راهنمای خرید پلوشرت های شیک مردانه و زنانه

BONNIE CASHIN


در کنار مک کاردل او کسی است که فرم امروزی لباس اسپرت و ورزشی و ردی تو ور را راه اندازی کرده است . او برای گروه کر دختران آمریکایی نیز برای اولین بار طراحی لباس کرده است و برای دو فیلم Tree Grows in Brooklyn  و Anna and King of Siam  طراحی لباس کرده است .

او به دلیل استفاده از درزها و پنس های کم در لباس هایش و همچنین لایه ای پوشیدن در لباس های بیرون نیز شهرت دارد .

حتما بخوانید: برترین عطرهای زنانه از پرفروشترین برندها

KATHARINE HAMNETT

همه ی طراحان تاثیرگذار در دنیای مد در زمینه لباس های کوتور و مجلسی فعالیت نداشتند . کاترین با طراحی تی شرت هایی که بر روی آنها شعارهایی نوشته شده بود در زمان خودش انقلابی در دنیای مد برپا کرد که تا به امروز تعداد بسیار زیادی از طراحان از آن کپی کرده اند .

حتما بخوانید: تاریخچه برند ژیوانشی

VIVIENNE WESTWOOD

باید از او بابت وارد کردن سبک پانک و موج جدیدی از لباس های مدرن به دنیای مد تشکر کنیم . او ظاهری شیک به تی شرت ها ، لباس های دراپه دار ، شلوارهای چهارخانه و کفش های لژدار در قسمت جاو که به آنها Sky High platform می گویند داد و تحول زیادی در دنیای مد ایجاد کرد .

حتما بخوانید:برند شری هیل
STELLA MCCARTNEY

به غیر از لباس هایی بسیار جذاب و زنانه و فوق العاده که به راحتی قابل پوشیدن بودند او اولین کسی بود که عدم استفاده از پوست و موی حیوانات و توجه به محیط زیست در دنیای مد را پایه گذاری کرد .

حتما بخوانید:استایل پرنسس دایانا

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *