نگاهی به کالکشن ریزورت برند کریستین دیور ۲۰۲۰

کالکشن کروز (ریزورت) دیور در هفتاد و دومین سالگر فعالیت این غول مد جهان، برای اولین بار به آفریقا رفته است و جشنواره ای از لباس های مزین به المان های پوشاک زنان آفریقا را  در محیط ببن المللی در قصر البدیع مراکش، به نمایش گذاشت تا جدید ترین کالکشن ماریا گرازیا چیوری ایتالیایی (لاگرفلد برند دیور) را در سال ۲۰۱۹ میلادی شاهد باشیم.

درباره کروز دیور

کریستین دیور، از ماه ها قبل اعلام کرده بود که مراکش، پایتخت شماره یک لاکچری گردی های آفریقا، مقصد نخستین شو کروز در سال ۲۰۱۹ میلادی  است. اوایل ماه MAY میلادی، دیور و طراح  ارشد  و ده ها مانکن اروپایی و آفریقایی اش، راهی مراکش شدند تا به عادت سال های پیش، کالکشن ریزورت را رونمایی کرده و این بار، مقصدی خارج از فرانسه را انتخاب کردند

 

لوکیشن کالکشن ریزورت یا کروز کریستین  دیور، حیاط کاخ مجلل البدیع مراکش بود که برای رمانتیک کردن محفل، از صدها مشعل فروزان در کنار  استخر بزرگ این قصر استفاده شد.

لوکیشن کالکشن ریزورت یا کروز کریستین دیور، حیاط کاخ مجلل البدیع مراکش بود

دیور امسال برای رونمایی از کالکشن RESORT از نام سرزمین مشترک استفاده کرد. بانو ماریا گراتزیا، که برخی او را کارل لاگرفلد دیور می دانند، تلاش کرده بود تا از فرهنگ سایر  ملل در طراحی  لباس  های جذاب، پرکار  و البته  شلوغ خود در این فشن شو ببن فصلی استفاده کند تا شاهد طرح هایی از کشورهای مختلف جهان باشیم.

نگاهی به کالکشن ریزورت برند کریستین دیور ۲۰۲۰

بانو گراتزیا، در این فشن شو،از  طراحان آفریقایی  هم  استفاده  کرد و به سراغ پارچه هایی با طرح هایی الهام گرفته از سنت های آفریقا رفت. خانم  DIANA ROSS، اجرا کننده برنامه های موسیقی در فشن  شو ریزورت دیور بود. البته طبق رسم همیشگی، فشن بلاگر ها و چهره های معروف مثل جسیکا آلبفا و لوپیتا نیونگو و کارلی  کلاس، در این محفل،  حضور داشتند.

دیور، مقصد رمانتیک ونوستالژیک برای دیور است

همان طور که در عکس های پایین  مشاهده می کنید، بانو ماریا گراتزیا در طراحی این کالکشن پر کار و پر  خرج، سعی کرده  از فناوری چاپ موم آفریقایی در پارچه های لباس ها استفاده کند. همان طور  که در  عکس های ادامه مشاهده می کنید، لباس  ها شبیه طرح هایی است  که در کارت  فال تارت دیده ایم.

حتما بخوانید : تاریخچه برند ژیوانشی

برپایی فشن شو کروز دیور

برای برپایی فشن شو کروز دیور، ماریا گرازیا چیوری (MARIA GRAZIA CHURI) از منجوق دوزی با شیشه در طراحی لباس های  فاخر استفاده کرد که نمودی از فرهنگ ها و سنت های پوشاک ملل است. منجوق دوزی و قلاب دوزی در پوشاک آفریقا به وفور دیده می شود.

حتما بخوانید: گروه بربری، برندی متناسب با نیازهای روز جامعه

 

مد گردی با کالکشن کروز دیور

در این عکس که  از کالکشن ریزورت کریستین دیور است، ana babrbosa مدل آفریقایی را شاهد هستیم که شنل بدون دکمه جلو باز با آستین های بزرگ بر تن داشته و دامن لباس، با چین هایی که الهامی از سبک لباس اقوام آفریقایی است، تزیین شده است.

لباسی از کالکشن resort برند فرانسوی کریستین دیور

در این عکس لباسی از کالکشن resort برند فرانسوی کریستین دیور را شاهد هستیم که با کفش مشکی طرح سنتی آفریقایی، دیزاین شده است و توسط Indira scott به نمایش  در آمد.

حتما بخوانید : برند الکساندر ووتیه

 ست زیبا کت و دامن مزیت شده به نقش و نگارهای آفریقایی

مدل nora attal این ست زیبا کت و دامن مزیت شده به نقش و نگارهای آفریقایی و ساحل را بر  تن کرده است که به نظر می رسد برای بانوان خوش اندام و لاغر، گزینه بهتری به نسبت بانوان چاق و درشت اندام باشد.

خانم RUTH BELL در این لباس خوش طرح و رنگ، محصولی از ریزورت کریستین دیور

خانم  RUTH BELL در این لباس خوش طرح  و رنگ، محصولی از  ریزورت کریستین دیور را بر تن دارد و آن را با یک بوت چرمی بلند خوش  طرح، ست کرده است. اگر چه همه محصولاتی که در کالکشن RESORT ارائه می شود، الزاما برای فروش تابستانی نیست.

 محصولی از کالکشن تعطیلات ۲۰۲۰ کریستین دیور

در این عکس، محصولی  از کالکشن تعطیلات ۲۰۲۰  کریستین دیور را مشاهده می کنیم که LINEISY MONTERO بر تن داشته  و پارچه ای با طرح شلوغ داشته و یقه بسته و آستین بلند، حاکی از آن است که این ترکیب، الهامی از پوشاک سنتی بانوان آفریقا است.

محصولی از کالکشن ریزورت توسط مدل آفریقایی پوشیده شده

در این طرح، محصولی از کالکشن ریزورت را شاهد هستیم که توسط ADESUWA AIGHEIW مدل آفریقایی پوشیده شده است و طرح پارچه و رنگ بندی آن، تناسب خوبی با کفش  مشکی پاشنه  کوتاه ساق بلند دارد.

GISELLE NORMAN جدید ترین کالکشن ریزورت کریستین دیور را بر تن دارد

در این طرح که انتخاب تابستانی تری از طرح های بالا است، GISELLE NORMAN را شاهد هستیم که از همان پارچه ها و طرح ها، جدید ترین کالکشن ریزورت کریستین دیور را بر تن دارد و همراهی این استایل با صندل بنددار مشکی، جالب توجه است.

طراح خانه مد کریستین دیور

برای  طراح خانه مد کریستین دیور که مدیریت تولید این گونه لباس ها در این کالکشن بین فصلی را بر عهده داشته است،مهم تر از کاربردی بودن لباس ها، ارائه ترند و رویکرد خلاقانه آن در ارائه طرح های  بین فصلی  بوده تا رقابت او با کالکشن ریزورت شانل و پرادا، جذابیت خوبی داشته باشد. در این عکس، طرح پیراهن و شلوار از SORA CHOI را شاهد هستید.

 استفاده از طرح های ساحلی مورد تاکید کریستین دیور

کاملا یک لباس یک سره زنان آفریقا که NIKKI VONSEE بر  تن کرده است.  انتخاب خوبی برای طرح های تابستانی است به لحاظ بلند بودن دامن  و یقه باز. استفاده از طرح های ساحلی، المانی است که در طراحی این کالکشن،  مورد تاکید کریستین دیور قرار داشته است.

 طرح آفریقایی بلند و پوشیده در کالکشن RESORT برند کریستین دیور

ترکیبی از لباس سفید رنگ با رگه های عمودی قرمز را در این طرح  آفریقایی بلند و پوشیده شاهد هستید که FRASN SUMMERS در کالکشن  RESORT برند کریستین دیور ۲۰۲۰ بر تن کرد.

 بوت چرمی از کالکشن بهاره را در فشن شو ریزورت برند کریستین

در این استایل ساده که از رنگ های غیر شاد اما ختثی استفاده کرده است، EVELYN NAGY را مشاهده می کنید که بوت چرمی مشکی و کیف دسته دار از کالکشن بهاره را در  فشن شو ریزورت برند کریستین دیور به نمایش می گذارد.

 

 لباس تابستانی طرح دار آستین کوتاه یقه دکلته از کالکشن ریزورت کریستین دیور

اگر  به دنبال لباس تابستانی طرح  دار آستین کوتاه یقه دکلته هستید، این پیشنهاد خوبی از  کالکشن  ریزورت کریستین دیور ۲۰۲۰ است که ROCIO  MARCONI بر تن کرد.

 جذاب ترین کالکشن ریزورت کریستین دیور

از زیبا ترین و جذاب ترین کالکشن ریزورت کریستین دیور، باید به این طرح اشاره کرد که انتخابی رمانتیک برای استایل تابستانی بانوان شیک پوش و مشکل پسند است و توسط KRIS  GRIKAITE رونمایی شد.

طرحی بدون آستین و بلند را شاهد هستیم که ALYSSA TRAORE بر تن دارد

حتما بخوانید: جورجیو آرمانی ؛ اسطوره تکرار نشدنی دنیای مد

درس هایی از فشن شو دیور

(در این عکس،  لباسی شلوغ با طرح های پرندگان و شاخه های درختان را شاهد هستیم که MATEA BRAKUS بر تن دارد و شکوه سادگی ذهن خلاق بانو ماریا گرازیا را به نمایش  می گذارد)

درس هایی از فشن شو دیور

  • طرح زمینه پارچه بسیار مهم است. گویا روایت گر یک داستان و یک حرف است که در بیش از ۱۰۰ طرح این مراسم قابل مشاهده است.
  • ابر و قو، نشان از  ساحل است که روی طراحی پارچه این مدل ها، بارها شاهد بودیم.
  • لباس ها، حس و حال اساطیری بودن، تاریخی بودن و روایت گر جنگ آوری مردمان این خطه دارد.
  • بر خلاف کالکشن ریزورت شانل ۲۰۱۹، ریزورت دیور، از لباس های سفید رنگ کم  تر استفاده  کرده است.
  • طرح هایی که رنگ خاکستری دارد، حس غمگین بودن را ناخودآگاه القا می کند و با رنگ های شاد، تعادل رنگ لباس را تنظیم کرده است.
  • برخی لباس ها، یک نقاشی خاص را دنبال می کند.  نقاشی مدرن با سبک آبستره روی طرح  برخی  از  پارچه های لباس مشاهده می‌شود.
  • زیبا شناسی و خلاقیت، المان های قدرت طرح های ماریا گرازیا را در این فشن شو به نمایش گذاشت. مینیاتور های چینی در برخی از لباس ها دیده می شود که تعهد ماریا گرازیا به  ارائه طرح هایی از ملیت ها و فرهنگ های مختلف را به نمایش می گذارد.
  • لباس ها، دامن های رویایی را روایت می کند و درس های آموزنده برای طراحان جوان لباس دارد.

حتما بخوانید: نگاهی به کالکشن ریزورت ۲۰۱۹ برند CHANEL فرانسه

 

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *