نگاهی به کالکشن ریزورت ۲۰۱۹ برند CHANEL فرانسه

پس از مرگ کارل لاگرفلد آلمانی، اسطوره طراحی در خانه  مد شانل فرانسه، ویرجینی ویارد (virginie viard)، دستیار سابق لاگرفلد، ریاست این خانه  محبوب لاکچری گردها را بر عهده گرفت و چند روز پیش، نخستین کالکشن خود را در عصر پسا لاگرفلد عرضه کرد که هم از نظر فرم و محتوا، بازتاب های گوناگونی در رسانه های فشن جهان پیدا کرد.

در این مقاله، نگاهی داریم به کالکشن کروز برند شانل فرانسه و نقش خانم ویرجینی ویارد ، در طراحی  یک شب رویایی باشکو ه در گرند پلیس پاریسی ها.

با ما همراه باشید.

حتما ببینید: معرفی برترین برند های کفش اسپرت

درباره کالکشن کروز برندشانل

داستان کالکشن های مربوط به resort collection یا cruise collection فقط مربوط به شانل نیست. برخی  از برندهای سرشناس جهان، از کالکشن های بین فصلی استفاده می کنند تا مشتریان خود را برای تغییر فصل آماده کنند و حضور رسانه ای آن ها در حوزه مد و لباس حفظ شود. شانل نیز از این فرصت در اوایل تابستان استفاده کرده تا هم کالکشن جدید رونمایی شود و هم  شاهد هنرنمایی سلف لاگرفلد در سال ۲۰۱۹ میلادی باشیم.

محل برگزاری کالکشن ریزورت ۲۰۱۹ شانل  ویرجینی ویارد

(محل برگزاری کالکشن ریزورت ۲۰۱۹ شانل را مشاهده می کنید)

کالکشن ریزورت، معمولا توسط برندهای مطرح ارائه  می شود و پس از کالکشن  های پاییزی و قبل از تابستان عرضه می شود و طرفداران بسیاری دارد.

درباره کالکشن کروز برندشانل

(این، ریزورت کالکشن  برند پرادا است که اوایل اریبهشت ماه ۹۸ رونمایی شد. )

ترکیب فوق العاده صورتی با رنگ سفید را در کژوال های تابستانی، در نظر داشته باشید

(ترکیب فوق العاده صورتی با رنگ سفید را در کژوال های تابستانی، در نظر داشته باشید)

توجه داشته باشید که کالکشن های کیف و کفش  و لباسی که توسط برندهای لاکچری، پس از کالکشن تابستانی و قبل از فشن شو زمستانی رونمایی می شود، پری فال (prefill) نام دارد که این ها هم، مخاطبان خاص خود را دارد.

هدف اصلی ریزورت کالکشن، تداوم روند مارکتینگ شرکت های لباس بوده تا حضور فعالانه خود در هدایت ترندها، حفظ کنند. برای افرادی که به دنبال مسافرت های تابستانی یا مسافرت های کریسمس هستند، ریزورت کالکشن، تلاشی فعالانه برای جذب مخاطب و ارائه پیشنهاد های هیجان انگیز بی فصلی است.

اگر شما طراحی لباس یا بازاریابی میخوانید، حتما به استراتژی های طراحان لباس و خانه های مد در این ترندهای بین فصلی توجه کنید که case study های خوبی برای شما دارد.

حتما بخوانید: زنان تاثیرگذار در دنیای مد

صدها طرح و توضیح و تفسیر و تحلیل فشن بلاگرها درباره کالکشت ریزورت شانل

در کالکشن کروز برند شانل فرانسه در اول ماه may‌ میلادی، شاهد رونمایی از محصولات در کنار یک کشتی کروز مجلل هستیم. کشتی های کروز، انتخاب شماره یک لاکچری گردهای جهان برای سفرهای رویایی و رمانتیک است  و جزییات بیش تر درباره فرصت های کروز گردی سال ۲۰۱۹ میلادی و هم چنین آفرهایی برای ماه عسل رویایی در کریسمس ۲۰۲۰  میلادی را در تریپ ادوایزر دنبال کنید.

 بانو ویارد، دوست دارد تا طرح های رمانتیک تری از گذشته را در اختیار مخاطبان شانل قرار دهد

استفاده از رنگ صورتی در طراحی کیف و کقش و لباس و کمربند، نشان گر این واقعیت است که بانو ویرجینی ویارد ، دوست دارد تا طرح های رمانتیک تری از گذشته را در اختیار مخاطبان شانل قرار دهد و همراهی این رنگ با رنگ های خنثی و تیره، گواهی است روشن بر این مدعا. اگر شما، به نوک مشکی کفش های سفید مانکن ها در کالکشن ریزورت توجه کنید، رگه هایی از میراث بانو شانل بزرگ را مشاهده خواهید کرد.

در کالکشن ریزورت شانل،الهامی از دریا و آب را به خوبی منعکس می کند

رنگ آبی، گزینه فوق العاده ای برای طراحی استایل کژوال مردانه و زنانه است. به خصوص که در کالکشن ریزورت شانل،الهامی از دریا و آب را به خوبی منعکس می کند. نوع طراحی یقه را توجه کنید که چگونه تناسب و تعادل خوبی با طرح  لباس و اندام و هم چنین میمیک چهره مانکن ها دارد. همراهی کیف و کمربند از تنالیته آبی، حس رمانتیک بانو ویرجینی ویارد را در جشنواره آبی و سفید به نمایش می گذارد.

حتما بخوانید: راهنمای خرید پلوشرت های شیک مردانه و زنانه

سه طرح از کالکشن ریزورت شانل در پاریس ۲۰۱۹ میلادی

سه طرح از کالکشن ریزورت شانل در پاریس ۲۰۱۹ میلادی را مشاهده می کنید که انتخاب های هوشمندانه برای طراحی استایل کژوال بانوان شیک پوش محسوب می شود. ببینید چگونه همراهی مشکی در استایل سفید، می تواند ساده ترین طرح ها را با شکوه جلوه کند. شکوهی از جنس و طعم بانو ویرجینی ویارد .

تاکید بر حس زنانگی را می توان در این محصولات مخصوص پاییز و زمستان resort collection این برند می توان متوجه شد

حتما بخوانید: برترین عطرهای زنانه از پرفروشترین برندها

کالکشن ریزورت ۲۰۱۹ شانل

به طرح های ساده بدون آستین توجه کنید که چگونگی سادگی با ترکیب تنالیته صورتی و گل بهی و خطوط افقی، حس زنانگی و رمانتیکی آثار بانو ویرجینی ویارد را در کالکشن ریزورت ۲۰۱۹ شانل به ارمغان آورده است.

طرح های ممتاز طراحی کت و دامن شیک برای بانوان مشکل پسند

بانو ویرجینی ویارد ، این ۳ طرح را به عنوان طرح های ممتاز طراحی کت و دامن شیک برای  بانوان مشکل پسند در  تابستان امسال معرفی می کند.

کالکشن کروز شانل، الهامی از دریا و بزرگ و عظمت است. لباس هایی که در این مراسم دیده شد، بعضا از لباس ملوانان الهام گرفته شده و بقه های ملوانی در طراحی دیده می شود. خطوط موازی عمودی و افقی با رنگ های خنثی، راهبرد طراح ارشدخانه مد شانل را در این کالکشن به نمایش می گذارد. آستین هایی با الهام از بادبان و طراحی خاص دامن که حس و حال دریا و آب و کشتی را تداعی می کند.

موضوعی که در کالکشن ریزورت شانل ۲۰۱۹  میلادی مشاهده می کنیم، نگاه رمانتیک طراح در ارائه این مجموعه است که کم تر در کارل لاگرفلد فقید مشاهده می شود. الهامی از دریا در این مجموعه، سبب شده تا نگاه های بسیاری با طرح های بانو ویرجینی ویارد جلب شده و از ایشان به عنوان جانشین شایسته لاگرفلد یاد کنند. حس فرانسوی بیش تری در طرح های ریزورت شانل  قابل احساس است که با رویکرد مد آلمانی لاگرفلد، تا حدی زاویه دارد.

حتما ببینید: تاریخچه برند ژیوانشی

نخستین کالکشن شانل پس از مرگ کارل لاگرفلد بزرگ، همچنان نشانه هایی از رد پای لاگرفلد را به همراه دارد. جای تعجب نیست که بانو ویرجینی ویارد پس از ۳ دهه همراهی با کارل، میراث دار او باشد. جانشنین مردی که او را بزرگ دنیای مد در اواخر قرن بیستم  می دانند،اتفاق کمی نیست.

 

 لباس یک سره چرمی خوش رنگ شانل  ویرجینی ویارد

این لباس یک  سره چرمی خوش رنگ که همراهی ان  با یک کفش پاشنه تخت قرمز رنگ، جذابیت آن را دو چندان کرده است. به روانشناسی رنگ هایی که بانو ویرجینی ویارد در این کالکشن ارائه کرده است توجه کنید. حتما رگه هایی از آن را در فشن ویگ پاییزی مشاهده خواهیم کرد.

ویرجینی ویارد ، در نخستین کالکشن خود پس از درگذشت اسطوره شانلی ها، ریسک نکرده و از ساختار و چارچوبی که ما از شانل سراغ داریم، خارج نشد. اگر چه محصولات، رمانتیک تر است، اما فاصله زیادی بین اخرین فشن شو کارل با فشن شو اختصاصی بانو ویار، شاهد  نیستیم.

 

کالکشن ریزورت یا تعطیلات شانل، تقلیدی از آثار قبلی این برند صاحب نام نیست. همان طور که احتمالا در کارهای لاگرفلد دیده بودید، استایل های ماکسیمال در طراحی لباس زنانه به چشم می خورد و محصولات، شلوغ بودند. البته نه به شلوغی کارهای اوت کوتور الی صعب (شاهزاده مد لبنانی ها). بنابراین، در طرح های بانو ویرجینی ویارد ، سبک ساده و مینیمال در دستور کار قرار گرفته است که در عکس های بالا که از کالکشن ریزورت است، مشاهده می شود.

حتما بخوانید: گروه بربری، برندی متناسب با نیازهای روز جامعه

کژوال پوش های شیک پوش

بانو ویرجینی ویارد به بانوان جوان می آموزد که برای تغییر فصل از بهار به تابستان، با لباس های سفید، آشتی کنند. همواره یک کت گاباردین که با شومیز سفید ست شود، گزینه خوبی برای کژوال پوش های شیک پوش است. مخصوصا اگر با اکسسوری پاپیونی رنگارنگ نیز همراه شود، احتمالا، نظر مشکل پسندها را برای استایل تابستانی به خود جلب کند.

حتما بخوانید : برند الکساندر ووتیه

شانل بزرگ، دوست داشت تا المان های لباس مردانه را وارد لباس زنانه کند

همان طور که می دانید، شانل بزرگ، دوست داشت تا المان های لباس مردانه را وارد لباس زنانه کند. در این مسیر هم موفق بود و هم تاریخ ساز. استفاده از رنگ های روشن و پاپیون های بزرگ و بارانی های خوش فرم و خوش دوخت که تناسب رنگ و تعادل طراحی آن با اندام مانکن ها، هوشمندی بانو ویرجینی ویارد را به نمایش در آورد، میراث داری ویرجینی ویارد از گابریل کوکوشانل را روایت می کند.

مزون های مطرح و نمایندگی های فروش شانل در سراسر جهان

احتمالا با دیدن لباس های ضخیم این کالکشن  که عموما برای تابستان ارائه شده است، تعجب می کند. باید بدانید که برخی از این محصولات، از آگوست امسال در ویترین مزون های مطرح و نمایندگی های فروش شانل در سراسر جهان قرار می گیرد و برای همین، مجموعه ای از کیف و کفش و بارانی و کت و دامن و پیراهن بلند و کوتاه با ترکیب بندی خلاقانه آستین و یقه را ارائه کرده است.

کالکشن ریزورت، طوفان خلاقیت نیست و نیازی هم برای این کار نیست. چون ماموریتی که برایش در نظر گرفته اند، مشخص و بازه زمانی کوتاه دارد و به همین خاطر، از زرق و برق های عجیب و غریب که در فشن شو های شانل شاهد هستیم، خبری نیست. باید منظر ماند و دید که آیا، ویرجینی ویارد ، می تواند راه و مسیر لاگرفلد را طی کند یا خیر.

بانو ویرجینی ویارد

 ویرجینی ویارد  جانشین لاگرفلد

اواخر سال ۲۰۱۸  میلادی بود که شانل، جانشین لاگرفلد را معرفی کرد و بر همگان واضح بود که او، کسی جز ویرجینی ویارد بزرگ نیست. او را دست راست لاگرفلد می دانستند و به همین خاطر، حضور در هرم تصمیم  گیری شانل، امیدها را به تداوم افتخار آفرینی پاریسی ها در دنیای مد، زنده نگهداشت.

خانم  ویرجینی ویارد  VIGINIE VIARD، از سال ۱۹۸۸ میلادی در کنار لاگرفلد

خانم VIGINIE VIARD، متولد سال ۱۹۶۲میلادی شهر پاریس است و از سال ۱۹۸۸ میلادی در کنار لاگرفلد در CHANEL مشغول به کار است. او فعالیت خود در عرصه مد و لباس را از DOMINQUE BORG آغاز کرد و از روزهای پایانی دهه هشتاد میلادی قرن بیستم، به CHLOE رفت و پس از ان، شاگرد لاگرفلد شد. او طراح خلاق این خانه از سال ۲۰۱۹ میلادی بوده و چهار خواهر و برادر دارد. این استایلیست صاحب نام فرانسوی، هیچ صفحه ای در اینستاگرام و توییتر و فیسبوک ندارد.

حتما ببینید:تاریخچه برند ایو سن لورن

 

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *