کلوین کلاین، اصالت و زیبایی خیاطی سنتی با طراحی واقع گرایانه

کلوین کلاین با طراحی و دوخت لباس‌های زیبا برای زنان جوان آمریکایی به یکی از معروف‌ترین طراحان مد بدل شد و توانست در سال ۱۹۹۷ حدود ۹۰ میلیون دلار درآمد کسب کند

دانستنی ها در مورد برند کلوین کلاین

سال ۱۹۷۸ سال بسیار پرکاری برای او بود. در این سال او طراحی لباس‌های مردانه و جین را آغاز کرد و اولین عطر خود با نام Calvin Klein را به بازار عرضه کرد و عکس او بر روی جلد مجله نیوزویک چاپ شد.

با اینکه در دهه ۱۹۸۰ از جین طراحی شده او به دفعات کپی‌برداری شد؛ ولی او توانست شهرت و محبوبیت نام خود را همچنان حفظ کند. در تمام مناسبت‌ها لباس‌های او به خوبی به فروش می‌رسید و ثروت فراوانی برای او به ارمغان آورد. مجله‌های معروف، آگهی‌های او رامی پذیرفتند و موجب جلب مشتری بیشتر برای او و بالا رفتن تیراژ مجله خود می‌شدند.

شرکت کلاین در سال ۱۹۹۲ با ورشکستگی مواجه شد؛ اما کلوین با پشتکار بسیار از این شکست رهایی یافت و در حال حاضر یکی از برندهای معروف و مهم دنیا است.

در سال ۱۹۹۳ مجموعه لباس‌های او برنده جایزه CFDAشد. در سال ۲۰۰۰ او خط تولید لوازم آرایشی و بهداشتی خود را با نام color راه‌اندازی کرد. در همان سال مسوولان نیویورک برای تقدیر از این هنرمند، لوحی برنزی را که اسم وی بر آن نقش بسته است، در خیابان هفتم؛ یعنی خیابان مد نیویورک تعبیه کردند.

در سال ۲۰۰۳ کلوین، فرانسیسکو کوستا طراح برزیلی را برای لباس‌های زنانه و ایتالو زوچلی را برای طراحی لباس‌های مردانه استخدام کرد. هنرمندان زیادی تاکنون در مراسم اسکار، لباس‌های طراحی شده توسط کلوین کلاین را بر تن داشته‌اند.

کلوین هنوز هم هر سال مجموعه لباس‌های بسیار زیبایی ارائه می‌کند. این طراح مشهور و برجسته آمریکایی که چهار دهه از حضورش در دنیای مد و افتتاح برندش می‌گذرد، می‌گوید: «هدف من این است که از اصالت و زیبایی خیاطی سنتی در طراحی لباس‌های راحتی و واقع گرایانه خود استفاده کنم.»

او لباس‌های ساده خود را با رنگ‌های ملایمی طراحی می‌کند که هم برای زنان و هم برای مردان قابل استفاده هستند. وی که یکی از طراحان کلاسیک آمریکایی است، توانسته جین، پیراهن و نیز طیف وسیعی از انواع پوشاک و دیگر محصولات مربوطه را کاملا به سبک آمریکایی در آورد.

کلوین کلاین بیش از همه برای تبلیغات جالب شلوارهای جین خود معروف است، البته برند CKکلوین کلاین انواع محصولات از عینک آفتابی تا ملافه را شامل می‌شود.

کلاین به جوانان توصیه می‌کند: «‌در نهایت شما باید اعتماد‌به‌نفس داشته باشید. شما نیاز دارید که مردم به شما اعتقاد داشته باشند. شما باید یک رهبر خوب باشید. حتی اگر نامطمئن و مشکوک هستید، آن را نشان ندهید.»

محصولات این کمپانی فروش بسیار خوبی در اروپا و آمریکا دارد. کلوین کلاین سال گذشته به عنوان بهترین طراح سال آمریکا انتخاب شد و با فروش حدود ۵/۲ میلیارد دلار سهم بزرگی در بازار لباس داشت.

مشهودترین مارک ها در کارنامه ی کالوین کلاین به شرح زیر می باشد:

مجموعه ی کالوین کلاین با لیبل مشکی، در رده ی خط تولید مرغوب قرار دارد.
کالوین کلاین گلف که در اواخر سال ۲۰۰۷ تأسیس شد.
کالوین کلاین ck با لیبل خاکستری، که به تازگی به رده ی محصولات میانی مجموعه وارد شده است؛ و حداقل تا سال ۲۰۴۴ در انحصار گروه وارناکو قرار دارد.
کالوین کلاینبا لیبل سفید که در رده ی خط تولید محصولات ورزشی می باشد.
کالوین کلاین اسپرت نسخه ی ورزشی لیبل های سفید این مجموعه که برای مکیز می باشد.
کالوین کلاین هوم مجموعه الحاقیات بهداشتی نظیر رخت خواب، حوله و … .
کالوین کلاین جینز خط تولید پوشاک جین؛ که تا سال ۲۰۴۴ در انحصار گروه وارناکو قرار دارد.
بخش تولیدات لباس زیر این شرکت که حقوق انحصاری آن حداقل تا سال -۲۰۴۴ در اختیار وارناکو قرار دارد.
ساعت و جواهرات کالوین کلاین خط تولید ساعت در این شرکت در سال ۱۹۹۷ و جواهرات آن در سال ۲۰۰۴ شروع به کار کرد.
برند سی کی وان لایف استایل این رده از محصولات شرکت در سال ۲۰۱۱ شروع به فعالیت کرد و شامل شامل :عطر، لباس زیر، و لباس جین می باشد.
مجموعه البسه ها از جنس کاکی که شامل الحاقیات بهداشتی رده میانی تا رده بالای مخصوص جوان ها می باشد و در رختخواب، حوله و… استفاده می شود. خط تولید این رده ی محصولات در سال ۲۰۰۸ متوقف شد.

وقتی که صحبت از عطرها می شود و یا به عطر فکر می کنید، مطمئنا اولین نامی که به ذهنتان میرسد، کلوین کلاین می باشد. موسس این برند، کلوین ریچارد کلاین، جهان عطر را با عطرهای تولیدی اش دگرگون کرد. در دهه های ۸۰ و ۹۰ میلادی، کلوین کلاین اصطلاح عطر را دوباره تعریف کرد، اما جالب است که بدانید ساختن این عطرها با شیوه های عادی و مرسوم شکل می گرفت.

شورای طراحان مد و لباس آمریکا در سال ۱۹۸۲ اولین جایزه را به Calvin klein داد و دومین و سومین جایزه را در سال های ۸۳ و ۸۶ به این برند موفق اعطا کردند. همچنین Calvin klein در سالهای ۷۳ و ۷۴و ۷۵ جایزه Coty به عنوان جوانترین طراح مد و در سال ۹۳ جایزه CDFA را برای طراحی پوشاک زنانه و مردانه را دریافت کرد. برند Calvin Klein در بازه زمانی ۱۹۷۸ تا ۲۰۱۳ دارای ۹۵ عطر و ادکلن در کارنامه عطری خود می باشد.

مستر نوز یا همان آقای بینی (متخصص عطر) مشغول به کار در برند Calvin klein می باشد.

بیوگرافی و زندگی هنری کلوین ریچارد کلاین

کلوین ریچارد کلاین، موسس کمپانی و برند کلوین کلین است، وی متولد ۱۲ ماه نوامبر ۱۹۴۲ در آمریکاست. وی در ابتدا برای تحصیل در مدرسه عالی هنر و طراحی مد نیویورک، ثبت نام کرد. جالب اینجاست که کلوین کلاین هیچگاه از این مدرسه فارغ التحصیل نشد و فقط در سال ۲۰۰۳ موفق به کسب دکترای افتخاری شد.

کلوین کلاین کارآموزی خود را در زمینه تولید و طراخی لباس در سال ۱۹۶۲ در کارگاه خط تولید قدیمی کت و شلوار آغاز نمود. بدین ترتیب ۵ سال بعد را نیز صرف کار طراحی مد و مدل لباس دخترانه ودیگر طراحی‌ها در مغازه‌های نیویورک کرد. وی سرانجام اولین شرکت رسمی خود را با همکاری بری شوارتز در سال ۱۹۶۸ تاسیس کرد.

کلاین به وسیله نمایش و معرفی کارهای خود در گلچین مد صحنه نیویورک، در اولین نمایش خود به رسمیت شناخته شد که مهمترین دلیل آن استعداد خود وی بوده است. یکی دیگر از موفقیت های کلوین کلاین، راه اندازی اولین خط تولید شلوار جین است.

جایزه و افتخارات کلوین کلاین

  • سود دویست هزار دلاری از فروش هفتگی شلوار جین تنگ در ۱۹۷۴
  • اولین طراح لباس زنان و مردان CFDA در سال ۱۹۷۴
  • قرارگیری در لیست بین المللی بهترین لباس در سال ۱۹۸۳
  • دریافت جوایز شوراهای طراحی مد آمریکا در سال های ۱۹۸۱، ۱۹۸۳ و ۱۹۹۳

محصولات و حرفه برند کلوین کلاین

برند کلوین کلاین، یک برند پیشرو در زمینه طراحی مد، مدل، مدل لباس، مدل لباس مجلسی، بازارهای پوشاک زنان و مردان و طیف وسیعی از دیگر محصولات مرتبط است. این برند در تمامی زمینه های مد، به تولید و عرضه محصولات پرداخته است.

یکی از موفق ترین کارهای کلوین کلاین، طراحی یک ژاکت جلوباز دکمه دار از روی لباس ملوانی بود که از آن استقبال بسیار زیادی نیز شد. کلوین کلاین در ابتدای دهه هفتاد میلادی، تمرکز خود را بر روی طراحی لباس های راحت روزمره گذاشت و با طراحی یک مدل لباس راحتی که از یک پلیور یقه اسکی و یک دامن گشاد تشکیل می شد، به شهرت زیادی دست یافت. یکی از دلایل محبوبیت این برند، استفاده از مینیمالیسم و سبک کلاسیکش است، لوگوی این برند به شکل مختصر CK است.

در سال ۱۹۷۰ این برند برای اولین بار روی شلوارجین های تولیدی اش، لوگو و نام کلوین کلاین را درج کرد و طرفداران بسیار زیادی را نیز جذب کرد. پس از گذشت چند مدت و تسخیر بازار شلوارهای جین مردانه و زنانه، کت و شلوارهای رسمی و اسپرت با نشان کلوین کلاین وارد بازار شدند.

عطر و ادکلن های برند کلوین کلاین

تولید محصولات برند کلوین کلاین همانطور که قبلا گفتیم به محدوده تولید عطر و ادکلن هم رسید. اولین عطر این برند در سال ۱۹۸۱ به بازار عرضه شده است،که در جذب سلایق مختلف موفق بود. عطرهای تولید شده برند کلوین کلاین در آن زمان، هم اکنون نیز طرفداران خاص خود را دارد و تا امروز نیز جزو مشهورترین عطرها بشمار می رود.

در میان عطرهای تولید شده توسط برند کلوین کلاین، اولین سری که به بازار عرضه شد، کلوین کلاین آبسیشن Obsession بود. عطر کلوین کلاین آبسیشن زنانه در سال ۱۹۸۵ و عطر کلوین کلاین آبسیشن مردانه در ۱۹۸۶ روانه بازار شد. از محبوب ترین عطرهای این برند می توان به CK1 اشاره کرد که محصولی تولیدی برای استفاده آقایان و هم بانوان است.

پس از موفقیت سری عطرهای آبسیشن، در سال ۲۰۰۵ سری عطرهای کلوین کلاین ایفوریا زنانه و در سال بعد سری عطرهای کلوین کلاین ایفوریا مردانه روانه بازار شد. از این سری عطر، عطر مردانه کلوین کلاین ایفوریا اینتنس با رایحه گرم و تلخ تولید شد که با اقبال عمومی مواجه شد، تا سال ۲۰۱۴ از این سری عطر دیگر تولید نشد.

برند کلوین کلاین دارای ۱۴۲ مدل عطر و ادکلن است که تحت لیسانس کُتی تولید می شوند.

سرانجام برند کلوین کلاین

برند کلوین کلاین سر انجام در سال ۲۰۰۲ میلادی توسط Philips Van Heusen خریده می شود و به کلوین کلاین مقام مدیر هنری مجموعه را دادند. البته این تغییر تاثیری در ادامه کار این برند نگذاشت و همچنین نام آن تغییر نکرد

بیشتر بخوانید: برند لویی ویتون

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *