گروه بربری، برندی متناسب با نیازهای روز جامعه

بربری (به انگلیسی: Burberry) یا گروه بربری، شرکت کالای لوکس و خانه مد بریتانیایی است، که در زمینه طراحی، تولید و توزیع پوشاک، لوازم آرایشی، عینک‌های آفتابی، لوازم جانبی، عطر و ترکیبات معطر فعالیت می‌کند.

توماس بربری طراح و پایه گذار برند محبوب بریتانیایی بربری  در سال ۱۸۳۵ و در کشور انگلستان بدنیا آمد. او به عنوان خالق پارچه معروف گاباردین شناخته می شود. توماس بربری در ۱۸۳۵ در دهکده بروکهام گرین در نزدیکی لندن متولد شد.

او در نوجوانی شاگرد یک پارچه فروش بود و بعد در ۱۸۵۶ در باسینگستوک  یک فروشگاه کوچک لباس باز کرد.شرکت به سرعت در حال توسعه و رشد بود. در سال ۱۸۷۰ بیش از ۸۰ نفر در استخدام این شرکت بودند.

۱۰ سال بعد توماس در جستجوی جایگزینی برای پارچه‌های پلاستیکی که تنها پارچه ضد آب آن روز‌ها بود موفق به اختراع پارچه‌ی گاباردین شد.گاباردین به دلیل سبک‌تر و راحت‌تر بودن به سرعت جایگزین بارانی‌های پلاستیکی شد.گاباردین یک پارچه‌ی محکم و ضد آب و در عین حال با تنفس پذیری بالاست.در ۱۸۹۱ شعبه دوم بربری در لندن افتتاح و تبدیل به شعبه مرکزی برند شد.

۱۰ سال بعد  وزارت دفاع بریتانیا، توماس بربری را مسئول ساختن لباس جدید برای افسران ارتش می‌کند.این بار توماس بربری ترنچ کت (Trench Coat) معروف خود را طراحی کرد& نوعی بارانی ضد‌آب و سبک که از گاباردین دوخته شده بود.

توماس در سال ۱۸۵۶و در سن ۲۱ سالگی برند بربری را راه اندازی کرد. در سال ۱۸۷۹ توماس یکی از محبوبترین پارچه های دنیای مد با نام گاباردین را خلق کرد.

این پارچه در سال ۱۸۸۸ رسما توسط بربری به ثبت رسید و بعدها جهانگردان، خلبانان  و افسران نظامی از این پارچه استفاده بسیاری کردند. در سال ۱۸۹۱ فروشگاه بربری به لندن انتقال یافت. در سال ۱۹۰۱ لوگوی معروف سوارکار به همراه واژه ” Prorsum ” به معنای “رو به جلو” برای اولین بار در کنار نام این برند پدیدار شد.  در سال ۱۹۰۹ شعبه پاریس افتتاح شد.

طرح چهارخانه برند بربری

در سال ۱۹۱۲ پالتوهای تایلاکن (Tielocken) این برند به ثبت رسید. بعدها این پالتوهای گرم و راحت بسیار مورد استقبال افسران در جنگ جهانی دوم واقع شد. در طول جنگ جهانی اول این برند نوعی پالتوهای عایق در برابر هوا را در پاسخ به نیاز افسران نظامی وارد بازار کرد که بعدها با نام “پالتوی سنگر” (trench coat) شهرت یافتند و بسیار مورد استقبال قرار گرفتند.

این پالتو در کنار لباس هایی با طرح چهارخانه تبدیل به امضاء بربری شدند و توسط دیگر برندها نیز استفاده شدند. توماس در سال۱۹۱۷  بازنشسته شد.

بربری ؛ طراح لباس سلطنتی

در سال ۱۹۱۹ بربری طی حکمی سلطنتی از جانب پادشاه جرج پنجم رسما به عنوان طراح لباس سلطنتی  منصوب شد. در سال ۱۹۲۶ توماس در سن ۹۰ سالگی درگذشت.

حتما بخوانید : برند الکساندر ووتیه

طی جنگ جهانی دوم، بربری با انواع لباس ها و اکسسوری های جنگی، ارتش انگلستان را مجهز کرد. این برند با وجود محدودیت های دوران جنگ توانست به حیات خود ادامه دهد و علاوه بر نیروهای ارتش برای مردم عادی نیز لباس فراهم کند.

 

در این دوره بربری همچنین لباس هایی را برای غیرنظامیانی که در معرض جنگ بودند طراحی کرد. یکی از این لباس ها نوعی پوشش آژیردار زنانه  مخصوص حملات هوایی بود. در سال ۱۹۵۵ این برند به تملک گروه خرده فروشی انگلیسی Great Universal Stores در آمد. در سال ۱۹۶۴ بربری برای طراحی لباس ورزشکاران زن در مسابقات المپیک توکیو برگزیده شد.

ژاپن که یکی از کشورهای هدف و بازارهای مهم برای تمامی برندهای مطرح جهان است، طی توافق نامه ای بین بربری و کمپانی عظیم میتسویی در سال ۱۹۷۰ به یکی از پررونق ترین بازارهای محصولات این برند بدل شد. در سال ۱۹۹۰ طی حکمی سلنتی از طرف پرنس ولز، بربری به عنوان طراح لباس دربار ولز منصوب شد. در سال ۱۹۹۷ رز ماری براوو به عنوان مدیر ارشد اجرایی این مجموعه انتخاب شد.

سال بعد روبرتو منیچتی به عنوان طراح خلاق به این مجموعه ملحق شد؛ او به مدت سه سال در این منصب باقی ماند.

 

در سال ۲۰۰۰ بربری یکی از بزرگترین و پربازدیدترین فروشگاه های خود را در لندن افتتاح کرد که در تثبیت موقعیت این برند در عرصه ها جهانی نقش بسزایی داشت. در این سال این برند فروش گسترده محصولاتش را در کشور اسپانیا آغاز کرد. در پی کناره گیری منیچتی در سال ۲۰۰۱، کریستوفر بیلی جانشین او شد. در سال ۲۰۰۲ نام گروه بربری در بورس اوراق بهادار لندن قرار گرفت و سهام این شرکت به عرضه گذاشته شد.

در سال ۲۰۰۴، این برند شناخته شده اقدام به راه اندازی اولین وبسایت فروش خود در آمریکا کرد. وب سایت بربری در سال ۲۰۰۶ در انگلستان آغاز بکار کرد. در سال ۲۰۰۸ این گروه موفق تجاری فعالیت های انسان دوستانه خود را گسترش داد و بیش از پیش مورد تحسین طرفدارانش واقع شد. یکی از این فعالیت ها حمایت از افراد مستعد و خلاق برای محقق کردن رویاهایشان بود.

برند لاکچری بربری

حتما بخوانید: تاریخچه برند ایو سن لورن

در سال ۲۰۰۹ بیلی به عنوان مدیر ارشد خلاق معرفی شد. سال ۲۰۱۰ سال ورود بربری به بازارهای رو به رشد چین و هند بود. با افتتاح بخش تکنولوژیک در سال ۲۰۱۰ در برترین فروشگاه های این برند، بربری گامی بلند در تطابق با نیازهای روز جامعه برداشت. سال بعد این برند حضور خود در کشور عربستان سعودی را آغاز کرد. در این سال گروه بربری وبسایت رسمی خود را نیز پایه گذاری کرد.

در حال حاضر  این وب سایت در ۴۴ کشور جهان، در ۱۱ زبان مختلف دنیا و در انواع تلفن های همراه قابل دسترسی است.  در سال ۲۰۱۳ این برند که به جایگاه بسیار خوبی دست یافته بود در ادامه مسیر گسترش هر چه بیشتر محصولاتش، عطر و لوازم آرایشی را بطور رسمی به دیگر محصولاتش افزود. در سال ۲۰۱۴ این برند یکی از مهمترین شعبات خود را در بورلی هیلز راه اندازی کرد.

در این سال همچنین اولین شعبه بربری در ادینبورگ افتتاح شد. سال بعد سال افزوده شدن اولین شعبه این برند در کشور کره جنوبی و همچنین یکی از بزرگترین مراکز فروش این برند در کشور ژاپن بود. در این سال عطرها و محصولات زیبایی این برند در ۱۳ بازار بزرگ بین المللی جهان عرضه شدند.

حتما بخوانید : برند پوما
درحال حاضر این برند محبوب با تنوع بی نظیر محصولات شامل انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، اکسسوری، کیف، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی و انواع عطرهای زنانه و مردانه  و با  برآورده  کردن نیازهای روبه رشد بازار مد، پر قدرت تر از هر زمان دیگری پیش می رود.  محصولات بربری برتن بسیاری  از ستارگان و چهره های محبوب جهان درخشیده است.

 

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *