پوستی صاف و سفید عاری از چروک و لک

با هر سال جدیدی که از سن ما می گذرد بیشتر و بیشتر آرزو می کنیم که ای کاش یک ماشین زمان داشتیم تا بتواند تاثیر گذر روزها را از چهره ی ما بزداید. مطالب زیادی در مورد شکوفایی در دوران پیری گفته می شود و هر چه نباشد چین و چروک صورت گویای نوع زندگی ای است که داشته ایم؛ زندگی زیبا، مفرح و گاه آشفته ای که پشت سر گذاشته ایم. اما تنها چند سال کم شدن از سنی که هستیم اعتماد به نفس ما را بالا می برد. چه چیزی بهتر از این که یک غریبه سن شما را ۱۰ سال جوان تر حدس بزند؟ ما در اینجا چند راز زیبایی را برای شکار زمان و به دست آوردن پوست جوان و شاداب به شما می آموزیم.

نکات داشتن پوست جوان و شاداب

حلقه های سیاه دور چشم

یک خواب بی کیفیت در شب، استرس یا مالیدن نواحی دور چشم، همگی باعث بروز حلقه های سیاه دور چشم می شود و این امر شما را مسن تر از آن چه هستید نشان می دهد. بهترین راه برای از بین بردن این حلقه های سیاه، این است که هر شب ۸ ساعت خواب باکیفیت داشته باشید. اما هنگامی که بیش از اندازه کار دارید یا در یک مهمانی شبانه وقت گذرانی کرده اید، باید سریعا این حلقه ها را برطرف کنید. ترفند های جوان تر به نظر رسیدن بسیار ساده است؛ دفعه ی بعد که با دو حلقه ی کبودی از خواب بیدار شدید، دو قاشق چای خوری را زیر آب یخ بگیرید تا خنک شود و سپس آن را روی نواحی مورد نظر بگذارید. خنکی، گردش خون را تسریع کرده و رنگ کبودی و قرمزی آن را تسکین می دهد. علاوه بر این، پوست شما احساس تازگی می کند. به این صورت در کوتاه ترین زمان ممکن به پوست جوان و شاداب دست خواهید یافت!

پلک خود را بالا بکشید

درست کردن افتادگی پلک به وسیله ی جراحی زیبایی، دردناک و گران قیمت به نظر می رسد. در حالی که می توانید با استفاده از کمی سایه چشم به راحتی همان عملکرد جراحی پلک را تقلید کنید. بنابراین یکی از ترفند های زیبایی این است که قسمت هایی از پلک را که نزدیک به چشم هستند با سایه ی کرمی و روشن پوشانده و برای نقاط افتادگی از رنگ های تیره استفاده کنید. رنگ روشن باعث می شود قسمت پایین پلک جلوه ی بیشتری داشته باشد و رنگ تیره افتادگی پلک را پنهان می کند. در نتیجه چشمانی بزرگ و زیبا خواهید داشت که شما را جوان تر نشان می دهد.

روشن کردن چهره

جوان ترین چهره ها درخشان ترین صورت ها هستند. اگر پوست شما مرطوب و درخشان نیست با استفاده از کمی سرم درخشان کننده تقلب کنید. بنابراین یکی از نکات جوان سازی چهره برای به رخ کشیدن پوستی روشن و درخشان، استفاده از سرم های حاوی اسید هیالورونیک است. اسید هیالورونیک باعث جذب بیشتر آب به پوست شده و رطوبت آن را حفظ می کند. بنابراین از هر مرطوب کننده ای که استفاده کنید، تاثیر آن دوچندان خواهد شد. استفاده ی منظم از این نوع محصولات حاوی اسید هالورونیک نیز پوست شما را لطیف و درخشان می کند. پس دیگر منتظر چه هستید؟ شروع کنید.

از پوست خود مراقبت کنید

پوست شما اولین چیزی است که نشان می دهد در سال های گذشته زندگی خود، اهل مهمانی رفتن بوده اید یا هنوز هم دوست دارید زیادی تفریح کنید یا نه. خطوط، چروک های ریز، چروک های درشت بغل چشم و از دست رفتن حالت ارتجاعی پوست عواقب گریزناپذیر پیر شدن هستند و می توانند در هر سنی پدیدار شوند. بهترین راه پیشگیری از بیشتر پیر شدن پوست، استفاده از ضد آفتاب به صورت روزانه و مرطوب نگه داشتن آن است. ضد آفتاب پوست شما را از اشعه ی مضر ماوراء بنفش آفتاب محافظت می کند که باعث خشکی، لکه های پیری و از دست رفتن حالت ارتجاعی پوست و بسیاری مشکلات جدی دیگر می شود. هر چه زودتر می توانید، از ضد آفتاب استفاده کنید و پوست خود را به خوبی با استفاده از سرم و مرطوب کننده در هر روز مرطوب کنید. پوست خود را دوست داشته باشید! این یکی از مهم ترین نکات برای داشتن پوست جوان و شاداب است.

کانسیلر مناسب انتخاب کنید

هر وقت احساس کردید صورت شما کمی خسته است، اولین کاری می توانید انجام دهید استفاده از کانسیلر غلیظ است. در واقع استفاده از مواد آرایشی غلیظ، تنها وقتی اثرگذار است که آرایش تمام صورت شما غلیظ باشد. در مواقع دیگر، کانسیلر مومی یک حرکت زیادی از حد است و باعث می شود سن شما بیش از آنچه هستید نشان داده شود؛ چون کانسیلر داخل خطوط ریز و چروک های پوست می نشیند. بنابراین یک راهکار خوب برای داشتن پوست جوان و شاداب استفاده از یک کانسیلر کرمی است که منافذ شما را بیشتر نمایان نمی کند بلکه به صورت یکدست با پوست ترکیب می شود و توجهات را از قسمت های مشکل دار منحرف می کند.

سرزندگی خود را حفظ کنید

تنها بخشی که سن ما را نشان می دهد، پوست صورت ما نیست. پوست باسن هم می تواند این موضوع را لو دهد! با بالا رفتن سن، باسن قدری از برجستگی خود را از دست می دهد که دلیلش جاذبه زمین است. برای برگرداندن سرزندگی به پوست باسن خود شلوار جین هایی انتخاب کنید که الیاف پنبه ی آن ها بیشتر از ۹۸% نباشد و باقی ۲% را برای پارچه های کشی بگذارید. احتمال شل شدن شلوارهایی که کمتر از ۲% پارچه کشی دارند بعد از چند بار پوشیدن بیشتر است، بنابراین همیشه برچسب پشت شلوار را نگاه کنید.

به موهای خود روغن بزنید

موهای خشک و وز، سن شما را افزایش می دهد و رنگ کردن موها برای پوشاندن موهای سفید باعث می شود درخشش موها گرفته شود. بنابراین یک راهکار برای اینکه جوان تر به نظر برسید این است که بعد از دوش گرفتن، از روغن مو استفاده کنید. استفاده از روغن هایی مثل روغن آرگان یاروغن مراکشی در انتهای موها در زمانی که مرطوب هستند، موها را از آسیب دیدگی در برابر گرما حفظ کرده و پروتئین هایی را که باعث قوت و سلامت موهای شما می شود به آن ها می رساند. تنها چند قطره از روغن را در کف دست خود بریزید، دست ها را به هم بمالید و به آرامی به موهایی بزنید که با حوله آب آن ها را گرفته اید. فوراً تفاوت را مشاهده خواهید کرد و موهایتان شفاف تر و سالم تر به نظر خواهند رسید.

ابروهای خود را پهن کنید

یکی از نشانه های بالا رفتن سن، بیشتر و بیشتر کم پشت شدن ابروهاست. اگر در سال های نوجوانی ابروهایمان را با موچین زیاد کنده باشیم کار دیگری نمی شود کرد. اما یک راهکار خوب برای داشتن پوست جوان و شاداب این است که ابروهای خود را ضخیم و پرپشت جلوه دهید و برای این کار یک قلم موی خط چشم نوک تیز بردارید و با سایه خاکستری مایل به قهوه ای که هم رنگ ابروهای خودتان است در قسمت های کم پشت بکشید و قلم مو را شبیه مدل ابروهای خود حرکت دهید. آخر سر هم از ژل رنگی ابرو استفاده کرده تا سایه ابرو را در خود نگه دارد، خرده های ریزی به ابروها اضافه کند و با این کار ابروها را پهن تر کنید.

درباره ی فروزان

مطلب پیشنهادی

۱۰ نکته برای یک چرت کوتاه و مفید در طول روز

10 نکته برای یک چرت کوتاه و مفید در طول روز - دنیای مد و لباس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *