google trends و تحلیل اطلاعات مورد نیاز در فروشگاه اینترنتی پوشاک

چگونه از google trends برای تجزیه و تحلیل اطلاعات مورد نیاز در فروشگاه اینترنتی استفاده کنید؟

گوگل ،یک سرویس و ابزار فوق العاده به نام گوگل ترند (google trends) دارد.trend به معنی تمایل و علاقه است و شما با استفاده از این ابزار می توانید بیشترین کلمات جست و جو شده در ایران و جهان را پیدا کنید. همچنین با استفاده از گوگل ترند می توانید دو یا چند موضوع مختلف را با هم مقایسه کنید و ببینید کدام یک محبوبیت و جست و جوی بیشتری دارد.کلمات و شاخه های مختلف را با هم مقایسه کنید و ببینید چه خدمات و محصولاتی خواهان بیشتری دارد.شما در فروشگاه اینترنتی خود باید سعی کنید محصولات و خدماتی ارائه کنید که متقاضی داشته باشد.
این ابزار که به صورت رایگان در اختیار تمام مردم دنیا قرار دارد ،یک ابزار قدرتمند برای تجزیه و تحلیل و تصمیم گیری است.روزی نیست که سراغ اینترنت بروم و سری به گوگل ترندس نزنم.
ما با استفاده از این ابزار ،موضوع ها ی مختلف را با هم مقایسه می کنیم.از اطلاعات اجتماعی گرفته تا موضوعات تخصصی سئو فروشگاه های اینترنتی.
شما میتوانید با استفاده از گوگل ترندس فارسی بیشترین سرچ ایرانیان را در گوگل پیدا کنید.(البته شما در مقیاس جهانی و بین المللی نیز می توانید از این ابزار استفاده کنید.)
فرض کنید که شما می خواهید یک فروشگاه اینترنتی پوشاک راه اندازی کنید و دقیقا نمیدانید چه محصولاتی را باید برای فروش انتخاب کنید.یکی از معیارهایی که در هنگام تصمیم گیری باید مد نظر قرار دهید نتایجی است که گوگل ترند به شما می دهد.
در قسمت بالای صفحه روی گزینه add a search Item کلیک کنید.
کلمات جست و جو شده در ایران
برای شروع مثلا دو گزینه لباس مردانه و لباس زنانه را وارد می کنیم.
همانطور که مشاهده می کنید میزان جست و جوی لباس زنانه بسیار بیشتر از لباس مردانه است.

google trends

در قسمت پایین صفحه نیز عبارت های مرتبط با لباس زنانه و لباس مردانه به صورت مجزا آورده شده است.همچنین مناطقی که این عبارت ها در آنجا جست و جو می شود مشخص شده است.

آمار سرچ گوگل در ایران

خب پس بنابراین تصمیم می گیرید که در حوزه لباس خانم ها که بسیار پر طرفدار تر است فروشگاه خود را راه اندازی کنید.
حالا عبارت های مرتبط با لباس خانم ها را بررسی می کنیم تا ببینیم کدام پر طرفدارتر است.
برای مثال عبارت پالتو زنانه را وارد می کنیم.در تصویر زیر مشاهده می کنید که روند جست و جوی این کلمه هر سال در حال افزایش است و هر سال در حوالی سرد شدن هوا جست و جو ها افزایش پیدا می کند.

گوگل ترند فارسی

خب حالا عبارت های چادر،لباس دخترانه را وارد می کنیم و با هم مقایسه می کنیم.
همانطور که در تصویر می بینید چادر به رنگ قرمز و لباس دخترانه با رنگ زرد مشخص شده است.با مقایسه نمودار خط شکسته و نمودار میله ای متوجه می شوید که لباس دخترانه حوزه ای بسیار کاربردی تر و پرطرفدارتر است و اگر روی این حوزه کار کنید مشتریان و در نتیجه فروش بیشتری خواهید داشت.

آموزش google trends

حالا اجازه بدهید کلمه ی مانتو را هم وارد کنیم و میزان جست و جویش را با گزینه های دیگر مقایسه کنیم.
شما هم حیرت زده شدید؟!نه؟
مانتو که با رنگ سبز مشخص شده است جست و جوی به مراتب بیشتری دارد و  از سایر حوزه های دیگر فروش لباس زنانه پرطرفدارتر است.

آموزش قدم به قدم گوگل ترند

همانطور که متوجه شدید ابزار گوگل ترند که برای ما فارسی زبان ها بسیار کاربردی است،بیشتر به منظور مقایسه آمار جست و جوی کلمات مختلف با هم کاربرد دارد.
در این مقاله یاد گرفتید که چگونه با استفاده از گوگل ترند (که امکان بررسی میزان جست و جوی کلمات فارسی را نیز به شما می دهد.) آمار سرچ کاربران ایرانی را دریابید و بتوانید با مقایسه ی میزان جست و جوی کلمات مختلف با هم، به طور هدفمند و حساب شده برای افزایش موفقیت فروشگاه اینترنتی خود برنامه ریزی کنید.
امیدوارم که این مقاله به دردتان خورده باشد.اگر سوالی در ذهنتان دارید که مایلید بپرسید آن را در پایین همین صفحه و در بخش نظرات مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخ شما را بدهیم.

بیشتر بدانیم:   ترفندهای ناب تولید محتوا در اینستاگرام که برندها از آنها استفاده میکنند

درباره ی

مطلب پیشنهادی

انواع بستن بند کفش

انواع بستن بند کفش

بند کفش و مخصوصا کفش کتانی همیشه شکلی ساده و همیشگی دارد . اما می‌توانید با کمی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *