چمدان و هرآنچه لازم است در مورد آن بدانیم

تاریخچه چمدان

مروری بر تاریخچه چمدان

چمدان در اواسط قرن نوزدهم به یک همراه در سفر تبدیل شد ، و خود چمدان به تنهایی بیش از صد پوند وزن داشت .
افرادی که ثروتمند بودند همیشه تعدادی از افراد را استخدام میکردند تا چمدان هایشان را حمل کنند تا روند آن ها را آسانتر کنند .
چمدانهای steam ships , stagecoaches از چمدان های قدیمی بودند که بسیار وزن سنگینی داشتند که هر کسی توانایی بلند کردن و حمل آن را نداشت .
جنس چرم بیرونی چمدان مناسب سفر در کشتی های بخار طراحی شده بود تا در مقابل بخار مقاوم باشد و اغلب پایه ی آن از آهن برای تزیین استفاده می شد تا نشان دهنده قدرت افرادی که آنهارا خریداری می کردند باشد .در سال های گذشته برخی از شرکت ها که محصولات با کیفیتی را در اختیار مردم قرار می دادند ، اسمی را برای شرکت خود تعیین می کردند همانند شرکت Lou Vuitton .Louis Vuitton یکی از اولین افرادی بود که چمدان را طراحی کرد و از لوکس ترین چمدان هارا طرا حی میکرد که در آن زمان چندین دلار بفروش می رفت و امروزه آنها را به قیمت ده ها هزار دلار بفروش می رود .

تاریخچه چمدان

ساخت چمدان

از اواخر قرن نوزدهم تا الان ، تغییر عمده ایی در تاریخ حمل و نقل ایجاد شد که با زمان گذشته بسیار متفاوت است چرا که امروزه نسبت به قرن های گذشته آمار سفرهای مردم افزایش یافته است و از این رو نیاز به چمدان و ساک برای حمل ونقل دارند .

روند تغییر از سال ۲۰۰۰میلادی تا زمان حاضر

از سال ۲۰۰۰ تغییرات زیادی در صنعت ساک و چمدان صورت گرفت که امروزه می توانید این تغییرات را به وضوح مشاهده نمایید .
چمدان ها همچنان در حال تکامل هستند که بعد از حادثه ۱۱سپتامبر محدودیت های خاصی در شرکت های هواپیمایی در خصوص وزن چمدان و ساکها در نظر گرفته شد تا از چنان حادثه هایی جلوگیری شود .بنابر گفته های میشل ماربینی پیتنگر (Michele Marini Pittenger) : احتمالا شایع ترین نو آوری در آینده ی بازار ، چمدان های سبک می باشد که این حرف امروزه عملی شده است و دیگر از شایع بودن خارج شده است .
این توسعه قابل توجه پس از سال ۲۰۰۰میلادی اجرایی شد ، زمانیکه RIMOWA اولین چمدان ساخته شده ازپلی کربنات را معرفی کرد . پلی کربنات بسیار سبک تر از آلومینیوم و بسیار بادوام تر می باشد که حمل آن بسیار آسان بود و هر کسی می توانست آنرا به راحتی حمل کند .

تجارت چمدان

تجارت چمدان

در سال ۲۰۰۴، سامسونیت های چرخدار سبک اختراع شدند و اولین بار در بازار ایالات متحده از آن رونمایی شد که اولین چمدان چرخدار بود که به هر جهتی می چرخید .بعدها چمدان های جدید دیگری اختراع شدند که قابلیت های دیگری داشتند که در نوع خود خاص بودند مانند چمدان هایی با GPS ، ساک های کوچک مختص ابزار ها و غیره که در نوع خود خاص بودند و همگان را مجذوب خود کرده بودند .
معمولا افرادی که قصد مسافرت ۱۰ روزه را دارند حداقل باید چمدان در ابعاد ۲۲*۱۴*۹ اینچ را فراهم کنند تا وسایل مورد نیاز خود را درون آن قرار دهند .
مصرف کنندگان همیشه با خرید محصول ، انتظارات بسیار بالایی دارند .

انتخاب چمدان


اولین موضوع برای تجربه‌ی راحتی در مورد چمدان، انتخاب یک چمدان مناسب است. شما باید چمدان را متناسب با مدت سفر، قصد سفر و شرایط خود انتخاب کنید.
چمدان داخل کابین: چمدانی کوچک که می‌توانید آن را با خود به داخل هواپیما برده و آن را در فضای بالای سرتان بگذارید؛ برای این چمدان‌ها قوانین خاصی در ارتباط با اندازه وجود دارد.
بهتر است قوانین ایرلاین‌های مختلف را در ارتباط با این موضوع بررسی کنید. توجه داشته باشید اگر اندازه‌های چمدان داخل کابین شما با قوانین پرواز مناسب نباشد، به شما اجازه حمل آن را نداده و چمدان به بخش بار منتقل می‌شود.
چمدان کوچک، مخصوص وسایل شخصی:اگر لپ تاپتان برایتان اهمیت زیادی داشته و یا مدراکی را می‌خواهید حمل کنید که ترجیح می‌دهید از جلوی چشمتان دور نشود، می‌توانید یکی از این چمدان‌ها را انتخاب کنید. 
چمدان‌های بزرگ:این چمدان‌ها معمولا بخش اصلی بار را در خود جا می‌دهند و اگر به سفری طولانی رفته و میزان وسایلتان زیاد است به طور قطع به یکی از آنها احتیاج خواهید داشت. پیش از پرواز بررسی کنید، بلیط هواپیمای شما اجازه‌ی حمل چند کیلو بار را به شما می‌دهد.


با چمدان به کجا می‌رویم؟


مورد دیگری که باید هنگام بستن چمدان به آن دقت کرد، مقصد سفر است؛ شما بلیط هواپیمای خود را برای سفری کاری تهیه کرده‌اید یا تفریحی؟ مقصدی که به آن سفر می‌کنید فرصتی برای خرید را برای شما فراهم می‌کند؟ آیا می‌خواهید در مقصد از شهری به شهری دیگر بروید و بلیط هواپیمایتان را برای پروازهای داخلی خریده‌اید؟
اگر با وسیله‌ی شخصی سفر می‌کنید باید چمدانی انتخاب کنید که ابعاد آن برای صندوق ماشین مناسب باشد؛ اگر بلیط هواپیمایتان را گرفته‌اید بهتر است قوانین مربوط به حمل بار ایرلاین مورد نظرتان را بررسی کنید.
اگر به دنبال چمدانی هستید که می‌خواهید آن را با خود به کابین ببرید، محدودیت‌های مشخصی برای سایز دارید، چمدان‌هایی که جنس نرمی دارند در این موقعیت یک مزیت به حساب می‌آید، چراکه برای جا گرفتن در محیط‌های مختلف، انعطاف بیشتری از خود نشان می‌دهند.
پرجیب‌ها بهتر است
چمدانی را انتخاب کنید که جیب‌های مختلف داشته باشد، هم برای تقسیم بندی فضای داخلی و هم در بخش بیرونی که به شما امکان دسترسی سریع به برخی وسایل را داده و آن را از داخل چمدان جدا می‌کند. این جیب‌ها بهترین بخش برای قرار دادن کتاب، کفش، شارژر و یا وسایلی است که می‌ترسید شکستن و خراب شدن آنها برای لباس‌ها و سایر وسایل موجود در چمدانتان مشکل ایجاد کند. همچنین این جیب‌ها به شما در تقسیم بندی وسایل و جا دادن آنها کمک بسیاری می‌کند.


چه کسی چمدان را حمل می‌کند؟


چمدان از آن وسایلی نیست که به طور دائم مشغول خرید آن باشید؛ وسیله‌ای است که تا چند سال قرار است با شما باشد، پس وقتی آن را انتخاب می‌کنید حواستان به توانایی‌هایتان باشد، آن را در فروشگاه امتحان کنید، ببینید راحت است یا نه، قد چمدان بسیار مهم بوده و باید به گونه‌ای باشد که بدون خم شدن بیش از حد به جلو یا عقب آن را جا به جا کنید، سعی کنید چمدانی را انتخاب کنید که دسته داشته و آن به اندازه‌های مختلف قابل تنظیم باشد. اگر می‌خواهید ساک بخرید حتما آن را روی شانه بیاندازید، توجه داشته باشید ساکی که بیش از حد بزرگ بوده و چرخ هم نداشته‌باشد حسابی شما را به دردسر خواهد انداخت. نکته‌ی آخر آنکه چمدانی را انتخاب کنید که سبک باشد، تصور کنید قرار است این چمدان پر از وسیله هم بشود.
بدون چرخ هرگز:هیچ وقت سراغ چمدانی نروید که چرخ ندارد! برخی چمدان‌ها دو چرخ و برخی دیگر چهار چرخ دارند. بهتر است چرخ‌ها با پیچ به چمدان متصل شده‌باشند، همچنین در گوشه‌های چمدان قرار گرفته باشند چراکه به این ترتیب دیرتر آسیب می‌بیند.
اگر می‌خواهید یک چمدان کابین سایز بگیرید بهتر است از نمونه‌هایی استفاده کنید که چهار چرخ دارند، به این ترتیب حمل آن آسانتر خواهد بود در واقع شما می‌توانید به صورت عمودی هم آن را در داخل هواپیما و از میان ردیف صندلی‌ها بکشید یا هل دهید. این روزها حتی کوله پشتی‌های سفری را نیز به گونه‌ای می‌سازند که چرخ داشته و حمل آن را در فرودگاه آسان می‌کند.


جنس‌های متفاوت


نکته‌ی اول، سبک بودن چمدان اهمیت زیادی دارد، پس ابتدا چمدانی را انتخاب کنید که سبک باشد، پس از آن می‌توان سراغ جنس چمدان رفت. چمدان‌هایی که جنس نرم دارند، به طور معمول سبک‌ترند، در فضاهای کم راحت‌تر جا می‌گیرند، با زیپ‌هایی می‌توان فضای داخلی آن را کمی افزایش داد اما در برابر ضربات و فشار، کمتر از نمونه‌های با جنس سخت می‌توانند از وسایل درون چمدان مراقبت کنند.
اگر وسایلی دارید که شکستنی هستند و باید از آنها در برابر ضربه مراقبت کنید، بهتر است سراغ چمدان‌هایی بروید که جنس آنها سخت است. عیب این چمدان‌ها آن است که خراش خورده و غیر قابل انعطافند و جا دادن آن در برخی فضاها دشوار است.


نکات ایمنی


اگر چمدانتان را به بار می‌دهید، چند نکته را در نظر داشته باشید، یکی آنکه سعی کنید از قفل برای زیپ‌های چمدان استفاده کنید، زیپ‌ها را حتما به یک سمت برده و آن را در وسط قرار ندهید.

چمدان یک همسفر طولانی‌مدت برای شما خواهد بود، همسفری که سال‌ها و در طول بسیاری از ماجراجویی‌های شما با شما خواهد بود، پس در انتخاب آن دقت کافی داشته باشید تا بتوانید همراه‌ترین چمدان را انتخاب کنید.

66

درباره ی

مطلب پیشنهادی

چند مدل لباس و اکسسوری از رنگ سال ۲۰۲۰- ۹۹

هاتیک: چیزی به عید نوروز نمانده است. در این مقاله می خواهیم به چند مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *